Kiosk kullanımının perakendeye kazandırdığı 7 önemli avantaj
Müşterilerin ihtiyaçlarını bir çalışana gerek kalmadan karşılamayı amaçlayan kiosklar, bilgi verme ve satın alma işlemlerini hem kolaylaştırıyor hem de hızlandırıyor.
15 Eyl 2023
2 dk okuma süresi
Müşterilerin ihtiyaçlarını bir çalışana gerek kalmadan karşılamayı amaçlayan kiosklar, bilgi verme ve satın alma işlemlerini hem kolaylaştırıyor hem de hızlandırıyor. Genellikle kamuya açık alanlarda ya da işletmelerde bulunan bu cihazlar, kurumlara ve kullanıcılara büyük faydalar sağlıyor.
Günümüzde perakende sektöründe yoğun olarak kullanılan kiosklar, mağaza içinde veya dışında konumlandırılarak müşterilerin kullanımına sunuluyor. Tüketicilere aradıkları ürün ya da hizmet hakkında detaylı bilgi sağlayan kiosklar, aynı zamanda sipariş alımı ve ödeme süreci için de kullanılıyor. Bu sayede müşteriler, kasa önünde uzun kuyruklar oluşturmadan kiosk üzerinden satın alma işlemlerini tamamlıyor ve mağaza içindeki teslimat noktasına geçiyor. Elektronikten giyime, süper marketten mobilyaya kadar pek çok sektörde sıklıkla kullanılan kiosklar, perakendecilere önemli avantajlar sağlıyor.
Kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılamak ve gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sağlamak için geliştirilen kiosklar, işletmelerin verimliliklerine büyük katkı sağlıyor. Personel masraflarının optimum seviyeye indirilmesini ve ödeme yapma, bilgi ya da bilet alma gibi konularda daha hızlı ve hatasız sonuçlar alınmasını sağlayan kiosklar, müşteri memnuniyetini de temelinden etkiliyor.
Bilgiye kolay erişim
Perakende sektöründe kullanılan kiosk terminalleri sayesinde müşteriler ürün ve hizmetler hakkında detaylı bilgiye kolayca erişiyor.
Daha hızlı hizmet
Kiosklar sayesinde kullanıcılar ihtiyaç duydukları hizmete vakit kaybetmeden hızla ulaşma imkanı yakalıyor.
Dijital ödeme seçenekleri
Perakende sektöründe işletmeler, kiosklar üzerinden müşterilerine QR ile ödeme, kredi kartı ve dijital cüzdan gibi dijital ödeme seçenekleri sunabiliyor.
İnsan hatası azalıyor
Kiosk kullanımı siparişlerin yanlış alınması, eksik bilgi aktarımı ve ödeme hataları gibi insana bağlı hataların en aza inmesini sağlıyor.
Stok takibi
Kiosklar mağaza içindeki stok seviyelerini gerçek zamanlı olarak takip edebildikleri için müşterilere stoğu olan ürünleri önererek gereksiz karışıklıkların önüne geçiyor.
Veri toplama ve analiz
Müşterilerin davranışları hakkında veri toplayabilen kiosklar, işletmelerin bu verileri analiz ederek daha stratejik kararlar alabilmelerini mümkün kılıyor.
Daha yüksek müşteri memnuniyeti
Kiosklar üzerinden ürün ve hizmetlere yönelik işlemlerin sıra beklemeden kolayca ve hızla tamamlanması, farklı dil seçenekleri sayesinde uluslararası müşterilere de hizmet sunulması, gerektiğinde özel teklifler ve promosyonlar hazırlanması müşteri memnuniyetine olumlu anlamda etki ediyor.
İnnova’nın 25 ülkede tercih edilen lider self servis çözümleri markası Kiosk İnnova, işletmelerin ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilen çözümler sunuyor. 20 yıldan uzun süredir pek çok sektörde yüzlerce işletme tarafından kullanılan Kiosk İnnova, donanım üretiminden yazılımına kadar her noktada özelleştirme vadediyor.
Yerli kaynaklarla tasarlanan İnnova’nın kiosk ailesi; bilgilendirme, ödeme yapma, biletleme, ziyaretçi kaydı ve yer yön bulma gibi işlemlerin hızla ve kolayca gerçekleştirilmesini sağlıyor. Müşterilerin gereksinimlerine uygun olarak dizayn edilen ve marka kimliğine göre giydirilen İnnova kiosk çözümleri, ihtiyaç duyulması halinde dünyanın önde gelen self servis yazılımlarına da destek veriyor.
Ödeme ve biletleme kioskları, ziyaretçi kabul ve kayıt sistemleri, video wall ve inMapper Wayfinding çözümleri, dijital medya tasarımı ve mağaza içi dijital ekranlar gibi çözümleriyle Kiosk İnnova, işletmelerin verimlilik ve kârlılıklarını en üst noktaya taşımalarına yardımcı oluyor. Kiosk İnnova’yı tercih eden kurumlar sahadaki tüm kiosk, Digital Signage (DS) ve otomasyon sistemlerini tek bir noktada izleme fırsatı elde ediyor. Böylece süreçleri kolayca takip edebilme imkanına kavuşan işletmeler, diledikleri periyotlarla Kiosk İnnova üzerinden raporlama da alabiliyor. İş süreçlerini daha verimli hale getiren Kiosk İnnova, alanında uzman ekibiyle periyodik bakım ve teknik destek hizmeti de veriyor.
İlgili Postlar