5 May 2020
2 dk okuma süresi
Koranavirüs sürecinde iş süreçlerinde bir takım uyum çalışmalarına gidildi. Pek çok şirket ve bireysel kullanıcı için dijital dönüşümün önemi bir kez daha ortaya çıktı. Eğitimden alışverişe, toplantı düzenlemekten sosyalleşmeye kadar pek çok konuda online çözümler öne çıktı. Bu durum B2B pazarlama stratejisinin önemini de artırdı. Covid-19 ve sonrası dönemde B2B pazarlama stratejisi için ipuçlarını bu yazımızda paylaşıyoruz.
Reklam ajansları, hosting servisleri ve grafik tasarım hizmetleri, ofis-mobilya üreticileri gibi firmalar B2B marketing ile pek çok avantaj elde edebiliyor. Dinamikleri değiştiren Covid-19 döneminde mevcut ve potansiyel müşterilere ulaşmak birtakım güçlü hamleler yapmayı gerektiriyor. B2B pazarlama konusunda yapılabilecekleri şu başlıklar altında toplayabiliriz:
Sağlık tesisleri, marketler, bankalar, medya hizmetleri, donanım mağazaları, bazı imalat ve dağıtım hizmetleri gibi işletmelerin geçici olarak kapalı olduğu bölgedeyseniz hem müşteriler hem de çalışanlar ihtiyaçlarının ne ölçüde karşılanabileceğini bilmek isteyecektir. Tedarik konusunda bilgilendirici bir içeriği kurumsal blog sayfanızda ve sosyal medya profillerinde paylaşabilirsiniz.
Salgının zirve noktasında olduğu dönemlerde internet trafiğinin artış gösterdiği biliniyor. Türkiye’de de geçerli olduğu anlaşılan bu durum potansiyel müşterilerin çevrimiçi olduğunu gösteriyor. Bu nedenle içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlaması, SEO ve SEM gibi dijital pazarlama yöntemleri uygulamaya ağırlık vermek etkili bir B2B pazarlama stratejisi olacaktır.
Toplantıların video konferans yöntemiyle yapıldığı, kişiselleştirilmiş videoların e-postaların yerini aldığı Covid-19 döneminde video içerikler üreterek B2B hedef kitle ile etkileşime geçebilirsiniz. ürününüzün bir rakip ile karşılaştırıldığı, ürünlerinizin işlevlerinin gösterildiği video formatında profesyonel hazırlanmış içerikler hem satış ekibinin erişim alanını genişletmesini hem de firma olarak yeterliliklerinizi göstermenizi sağlayacaktır.
Rakipleri takip edin ve bu zor süreci rakiplerinizin nasıl atlatmaya çalıştığını nasıl stratejiler izlediğini gözlemleyin. Sektörel gelişmelere ayak uydurabilmek için sosyal medyanın gücünden yararlanın.
Satış birimi, sosyal mesafe kuralının uygulanmasının en zor olduğu birimlerin başında geliyor. Bu noktada satış ekibiyle sürekli iletişimde kalarak bağlantı kurmayı kolaylaştıran araçlarla desteklemek önem taşıyor. Satış ekibinin potansiyel müşterilerle görüşmeler yapmaları için CRM platformu kullanmalarını sağlamalısınız.
660 milyon üyesi bulunan LinkedIn, B2B firmalar için çok güçlü ve efektif bir dijital pazarlama kanalı. Güncel verilere göre 30 milyondan fazla şirketin bulunduğu üyelerin yüzde 40’ının her gün ziyaret ettiği platform B2B pazarlamacıların yüzde 97’si tarafından içerik dağıtım kanalı olarak kullanılıyor. Siz de dijital pazarlama karmasına LinkedIn platformunu dahil edebilirsiniz. Platformdaki şirket sayfanızı çalışanların da desteklemesini sağlamalısınız. Yükselişini sürdüren bu platformda LinkedIn influencer’ları ile iş birliği yaparak markanızın bilinirliğini artırabilirsiniz.
B2B dünya artık, pazarlamanın etki alanının dışında düşünülemiyor. Markanızın değerini korumak ve rekabetçi ürünler sunmak için İnnova’nın Dijital Pazarlama Çözümleri’ni kullanabilirsiniz. hedef kitlenize ulaşmak, doğru bilgileri toplamak, analiz etmek ve anlamlı bilgiye dönüştürmek İnnova’nın Customer Experience Design (CED) çözümleriyle mümkün oluyor. İnnova’nın uzmanlığı ve deneyiminden yararlanmak en etkili B2B pazarlama stratejisi olacaktır.
İlgili Postlar