Lokasyon Bazlı Pazarlama ile Müşteri Deneyimi

lokasyon-bazli-pazarlama-ile-musteri-deneyimi

22 Kas 2018

3 dk okuma süresi

Dijital pazarlama ve analiz olanaklarının da artmasıyla lokasyon bazlı pazarlama çalışmaları giderek hız kazanırken, potansiyel müşterileriniz ile anlık ve tutarlı şekilde iletişimde kalmanız daha da mümkün hale geliyor.

 

Mobil telefonların penetrasyon oranının %92’ye yükselmesine paralel olarak internet kullanımı toplumun tüm kesimleri oranında daha da yaygınlaştı. Bu durum, dijital dönüşüm kapsamında şirketlerin pazarlama bütçelerini geleneksel kanallar yerine dijital pazarlama stratejilerine kaydırmalarına sebep oldu diyebiliriz. Bu nedenle pazarlama dünyasında oluşan yeni strateji arayışlarına, son dönemde lokasyon bazlı pazarlama yöntemleri çözüm oldu. Lokasyon bazlı pazarlama dünyasının hayatımıza kattığı bazı yeni kavramlar var, yakın zamanda bunları son kullanıcılar olarak daha da sık duymaya başlayacağız.

 

Alanı siz belirleyin

Yayınlamak istediğiniz reklamı veya yapmak istediğiniz pazarlama iletişimi çalışmalarını dijital ortamda adeta sanal bir tel örgüyle belirleyerek, gönderdiğiniz içeriğin görüntülenmesini sağlamak geo-fencing yöntemi ile mümkün. Bu yaklaşım; mobil cihazın GPS ya da operatörün IP adresi gibi alternatif araçlar sayesinde kullanıcının lokasyonunu tespit edip, bildirimler göndermenizi sağlar. Örneğin; telefonunda e-ticaret uygulamanızın kurulu olduğu bir müşteriniz, mağazanızın 250 metre civarında bulunuyorsa, ona kişiye özel bir bildirim göndererek yaptığınız son kampanya hakkında bilgi verebilirsiniz. Bu bildirimi ilgili sanal alan içerisindeki tüm kullanıcılara yapmak istediğinizde ise, telekom operatörlerinin sunduğu hizmetlerden yararlanabiliyorsunuz.

 

Bu teknolojiden faydalanmak için öncelikle reklam / bildirim yapmak istediğiniz sanal alanı harita üzerinde belirlemeniz gerekiyor. Mobil uygulamadan alınacak lokasyon verisi sayesinde bu alana giren müşterileriniz belirlediğiniz reklamlar ya da bildirimlerle karşılaşıyor. İşi bir boyut öteye taşıyıp müşterilerinizin ne kadarı bu bildirimleri aldı, ne kadarı inceledi ve ne kadarı satın almaya döndü gibi raporlar sayesinde verimlilik analizleri yapmak da mümkün. Ancak bu noktada dikkat edilmesi gereken bir kaç unsur bulunuyor.

 

Doğru bildirimde bulunmak önemli

Müşterinizin hedeflediğiniz alan içinde olduğunu anlık olarak tespit ettiniz fakat etkileşime geçmek için tek şansınız bulunuyor… Nasıl bir bildirimde bulunacaksınız? Müşteriniz, yeni düzenlediğiniz kampanyadan haberdar mı acaba? Ya da son oluşturduğu şikayet çözüldü mü? Öncelikle tüm bunları kontrol edebildiğiniz bir platforma ihtiyacınız olacak. Bu platform size hangi müşterinize, nasıl aksiyon almanızın daha doğru olacağını söyleyecektir. Bildirimlerin aynı zamanda tıklamaya teşvik edici metinlerden oluşması gerektiğini unutmayalım. Tercihen bildirim metninde ‘Şimdi satın al’, ‘İndirimleri gör’, ‘Fırsattan haberdar ol’ gibi kişinin aksiyon almasını sağlayan, harekete geçiren bir ibare bulunmalı.

 

Tasarıma yerleştirilecek olan sayfa bağlantısı, mobil bir adrese yönlendirme yapacaksa mutlaka reklamla alakalı olmalıdır. Örneğin; ‘Şimdi satın al’ butonuna tıklayan bir kullanıcının internet mağazasına yönlendirileceğinden emin olmalısınız. Öte yandan kampanya için önceden analiz edilerek, karar verilmiş bir zaman dilimi belirleyip performansa göre güncellemek de önemli. Bu sayede, belirlediğiniz süre boyunca ilgili bölge içindeki kullanıcılarda ciddi bir marka algısı oluşturmanız son derece olası. Özellikle perakande, gıda ve tüketim ürünleri sektörlerindeki şirketler bu yöntem sayesinde yüksek dönüşüm elde edebilir. Örnek vermek gerekirse, lüks tüketim ürünleri alanında hizmet veren bir şirket, yalnızca belirli gelir grubuna dahil kişilerin yaşadığı semtleri hedef lokasyon olarak belirleyebilir.

 

Geo-Marketing

Geo-Marketing; geo-fencing’e benzer bir teknoloji olsa da, dijital pazarlama çalışmaları açısından müşterilerin ziyaret ettiği sitelerde yer alan reklam alanlarını hedef alan bir yöntem olarak karşımıza çıkmakta. Bu yöntemde öncelikle hedefiniz olan lokasyonu belirlemek önem arzediyor, bu durumu takiben reklamlarınızın gösterilmesini istediğiniz kitleyi demografik anlamda yaş, cinsiyet ve ilgi alanları gibi kriterler üzerinden oluşturup hedef kitlenizi segmente etmiş oluyorsunuz. Geo-marketing’de istediğiniz özelliklere uyan hedef kitleye reklamlarınızı göstermek istediğiniz için lokasyonu belirleyeceğiniz ölçüye nazaran çok dar ya da çok geniş tutmamak önemli. Örnek olarak; bir spor salonu, bulunduğu muhitte yaşayan kişilere yönelik gösterim yaparken, bir zincir süpermarket bulunduğu ilçelerdeki kişilere gösterim yapmayı tercih edebilir.

 

Beacon

Bluetooth teknolojisinin nimetlerinden faydalanan beacon’lar artık neredeyse bozuk para boyutuna ulaşmış durumda. Bu uygulama biçimi sayesinde kapalı alanda son derece etkin kullanım senaryoları oluşturmak mümkün, ancak bluetooth kullanımının açık olması ve uygulamanın kurulu olmak zorunda olması gibi bazı handikapları da yok değil. Cebimizde bulunan tüm yeni nesil akıllı cihazların bluetooth uyumluluğu mevcut, dolayısıyla basit bir implementasyonla bile geniş kitlelere ulaşılabilmekte. Eğer müşterilerinize markanızın mobil uygulamasını da kurdurmayı başardıysanız, yolun yarısından fazlasını aşmış oluyorsunuz. Müşteriniz mobil cihazı ile beacon cihazının kapsama alanına (yaklaşık 50-70 metre) girdiği anda bildirim mekanizması devreye giriyor ve belirlenen aksiyonu alıyor. Bu bildirim müşteriye yapılacak kampanya duyurusu olabileceği gibi, mağaza müdürüne yapılacak VIP müşteri bildirimi de olabilir. Dolayısıyla mağaza müdürü size özel indirimler sunabilirken, zaten ilgili bir müşteri olduğunuz kanaatine varıp sizinle özel olarak ilgilenebilmekte.

 

Dijital pazarlama teknolojilerinin giderek geliştiği dünyada, dijital dönüşüm sayesinde reklam alışkanlıkları ve mecraları da bir o kadar değişiyor. Bu yolla akıllı cihazlar kadar, akıllı pazarlama stratejileri de hayatımızın bir parçası haline geliyor. PayFlex Sadakat çözümleri sayesinde siz de kurumunuzda müşteri deneyimini yeni nesil teknolojilerle bağdaştırabilir, yaşanan dijital dönüşüme ayak uydurarak, verimliliğinizi artırabilirsiniz. PayFlex Sadakat çözümleri aracılığıyla size uygun olan modülleri kararlaştırarak, belirleyeceğiniz stratejiler doğrultusunda farklı kurgular oluşturup müşterinize indirimler, puanlar, kampanyalar sunmak mümkün. Lokasyon bazlı teknolojinin faydaları önümüdeki dönemde daha da artacak, geç kalmadan siz de bu dünyada yerinizi alın.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr