Mobilde kullanılan pazarlama türleri

mobilde-kullanilan-pazarlama-turleri

30 Haz 2020

3 dk okuma süresi

Araştırmalar Türkiye’de 60,3 milyon mobil cihaz kullanıcısı bulunduğunu ve internete bağlanan kullanıcıların yüzde 67’sinin sosyal medyayı aktif olarak kullandığını gösteriyor. Mobil cihaz kullanımı, mobil cihaz çeşitliliği, mobil uygulama ve servislerin artmasıyla birlikte pazarlama dünyasında mobil çağa uygun stratejiler geliştiriliyor.

 

Mobil internet penetrasyonunun artmasıyla mobil pazarlama ve reklam için ayrılan bütçe artıyor. Öyle ki son dönemlerde sıklıkla mobil pazarlama örnekleri ile karşılaşıyoruz. Akıllı telefon kullanım oranının yüzde 90, dizüstü bilgisayar kullanım oranının yüzde 76, tablet kullanım oranının yüzde 47 olması mobil pazarlamanın gücünü tahmin etmeyi sağlıyor.

 

Mobil pazarlamanın avantajları nelerdir?

Mobil pazarlama nedir sorusunu adından da anlaşılabileceği üzere hedef kitleye mobil cihazlar üzerinden ulaşmak için gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri olarak yanıtlayabiliriz. Mobil cihazlar, dijital dünyada özgürlüğün kapılarını aralayan araçlar olarak görülüyor. Bu durum pazarlama uzmanlarının mobil pazarlama stratejileri geliştirmelerini zorunlu kılıyor. Öyle ki pazarlama dünyasındaki otoriteler mobil pazarlamayı “geleceğin pazarlaması” olarak nitelendiriyor. 

Mobil cihazların çoğu zaman açık olarak kullanıcısının vazgeçilmezi olması markalara hedef kitleye her zaman ulaşabilme imkanı tanıyor. Dolayısıyla mobil pazarlamanın avantajları, basılı yayınlarla yapılan geleneksel pazarlama yöntemlerini geri plana itiyor. 

 

Mobil pazarlama, yüksek geri dönüş sağlayarak kampanya veya ürüne olan tepkinin ölçülmesini kolaylaştırdığı gibi müşteriyle birebir iletişim kurmaya olanak tanıyor. Geleneksel pazarlamanın aksine bireysel odaklı bu pazarlama yönteminde farklı müşteri kitlelerine düşük maliyetle farklı kampanyalar sunmak mümkün oluyor. Mobil pazarlama ile elde edilen verilerin kişiselleştirilebilmesi sayesinde tüketimde önemli payı bulunan ve  deneyimlere önem veren Z kuşağına ulaşmak kolaylaşıyor.

 

Mobil pazarlama türleri nelerdir?

Markaların pazarlama türleri arasında seçim yaparken bütçeyi, hedef kitleyi ve sektörü göz önünde bulundurması gerekiyor. Bu doğrultuda yararlanılabilecek mobil pazarlama türleri şöyle:

·       Uygulama tabanlı pazarlama

Araştırmalar mobil cihaz kullanıcılarının yüzde 75’inin zamanını mobil veri kullanan mobil uygulama çeşitleriyle geçirdiğini gösteriyor. Kullanım alışkanlığı kazandırarak bağlılığı artırmak ve sadık müşteri kitlesi oluşturmak mobil uygulamalar ile mümkün olabiliyor. Bu nedenle marka bilinirliğini artırmayı hedefleyen markalar Google AdMob gibi hizmetler kullanıyor. Mobil uygulamaları içeren pazarlama türü uygulama tabanlı pazarlama, en çok tercih edilen mobil pazarlama kanalı olarak pazarlama dünyasında öne çıkıyor.

·       Oyun içi mobil pazarlama

Dijitalin pazarlamadaki paradigmaları değiştirdiğinin göstergelerinden biri de mobil oyunlarda görünen mobil reklamları ifade eden oyun içi mobil pazarlama. Bu pazarlama türü, tam sayfa reklamlar ve yükleme ekranları arasında görünen video reklamlar olarak karşımıza çıkıyor.

·       QR kodları

Bilboard ya da diğer offline mecralardaki reklam içerikleri üzerinde kullanıcıları mobil siteye ulaştırmak QR kodlar sayesinde mümkün oluyor. Fiziki mecralardaki reklamların ölçümünü yapmayı kolaylaştıran bu yöntem online ve offline entegre kurgularda büyük önem taşıyor.

·       Yere bağlı pazarlama

Kullanıcının konumuna bağlı olarak gözüken lokasyon odaklı reklamlar,  reklamlarını belirli bir alanda yoğunlaştırmak isteyenlerin tercihi oluyor. Perakende sektöründe sıklıkla başvurulan yere bağlı pazarlama türü hedef kitleye kolay ulaşmayı sağlıyor.

·       SMS

Kısa mesaj servisi mobil pazarlamada en eski yöntemler arasında bulunuyor. Kullanıcının telefon numarasını almayı ve onlara metin teklifi göndermeyi içeren SMS ile pazarlama, yeni nesil pazarlama kanalları arasında olmasa da satışa olan etkisini en çabuk gösteren pazarlama kanalı olarak pazarlama uzmanlarının tercihi oluyor.

 

Mobilin yükselişi hızla devam ederken çağın gerisinde kalmamak için mobil pazarlamayı pazarlama stratejilerinizin arasında eklemelisiniz.

 

İnnova MyGame ile hedefe ulaşmak çok daha kolay

Oyunlaştırma şirketler için pek avantaj sağlıyor. Öyle ki araştırmalar oyunlaştırma uygulanan şirketlerde çalışanların yüzde 41 oranında daha az hata yaptığını, üretkenliğin yüzde 21 oranında artış gösterdiğini ve işten ayrılmaların yüzde 25-65 düzeyinde azalma kaydettiğini ortaya koyuyor.

Dynamics CRM üzerinde geliştirilen ve satış ekiplerinin, bayilerin ve acentelerin motivasyonunu arttırmayı hedefleyen oyunlaştırma (gamification) çözümü İnnova MyGame, çalışanlara işlerini daha eğlenceli bir şekilde yapma imkânı sunuyor. MyGame ile satış motivasyonunu artırmak mümkün oluyor. Bu sayede müşteriye daha iyi hizmet verilebiliyor.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr