20 May 2020
2 dk okuma süresi
İnternet girişimciliği yeni yüzyılın girişimcilik modeli olarak öne çıkıyor. Türkiye’de internet girişimciliği, dört ana internet aktivite alanı olan e-ticaret, içerik, arama ve sosyal ticaret üzerinde yoğunlaşıyor. Türkiye’nin en çok ziyaret edilen internet sitelerinin işletmeden tüketiciye olan (B2C) alanında yoğunlaştığı ve yerli girişimler olduğu görülüyor. İnternet girişimciliği, girişimlerin daha fazla kişiye iletilebilmesi ve hem ekonomik oluşu hem de sosyal istihdamı artırması sayesinde çok tercih ediliyor. İnternet girişimciliği birkaç konuya özellikle önem vermeyi gerektiriyor. İnternet girişimcileri için tüyolar arayışındaysanız blog yazımızın devamını okumanızı öneririz.
Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle birlikte oluşan internet kültürü, girişimcilerin kendi işlerini kurması açısından büyük fırsatlar oluşmasına olanak tanıyor. İnternet girişimcilere dünyanın her yerine ulaşabilme, sürekli olarak satış yapabilme, ürün veya hizmet bilgileri hakkında kolayca değişiklik yapabilme, geniş araştırma imkanı, rakipleri kolay takip, hızlı ve ekonomik ulaşım ve evden çalışma gibi avantajlar sunuyor. Elbette bu avantajlardan yararlanabilmek internet girişimciliği strateji uygulamayı gerektiriyor.
İnternet pazarlama söz konusu olduğunda niş pazarlaması kavramıyla karşılaşabilirsiniz. Herhangi bir alana yönelik uzmanlaşmayı gerektiren niş pazarlaması bir süreci temsil ediyor. Büyük firmalar için çok küçük, çok masraflı ve çok zayıf olan alanlarda uzmanlaşmanız, hedeflediğiniz pazarda hakimiyet kurmanızı sağlayacaktır. Yalnızca hamilelere yönelik pazarlama yapılması veya yalnızca büyük bedenliler için pazarlama yapılması niş pazarlama örnekleri olarak verilebilir.
İnternet girişimciliği söz konusu olduğunda elbette sosyal medyanın gücünden yararlanmak daha çok kitleye ulaşmak açısından önem taşıyor; fakat para ödemeden pazarlama yapmanın birçok yolu bulunuyor. Örneğin, işinizle ilgili podcast yayınlarına röportaj verebilir, etkinliklerde ve buluşmalarda konuşmacı olabilir, internet tabanlı seminerler düzenleyebilir, sektörel yayınlar için içerik oluşturabilirsiniz.
Girişiminizin başarılı internet girişimciliği örnekleri arasında bulunması elbette satış yapabilmekle mümkün olmayacaktır. Blog içerikleri yayımlayarak, podcast röportajları yaparak, soru-cevap içerikleri hazırlayarak, sosyal medyada video içerikler paylaşarak veya ücretsiz internet seminerleri düzenleyerek müşterilerinizi size sadık bir müşteri olmanın ötesinde tutkulu hayranlar haline getirebilirsiniz.
İnternet çağında girişimlerde büyümenin yolu dijitalin gücünden yararlanmak. Kurulumu eğitim gerektirmeyen kullanıcı dostu yazılımlar kullanarak uyurken bile satış yapabilirsiniz. Kullanacağınız yazılımların üst düzey güvenlik sunmasını sağlamalısınız. Siz de internet çağında girişiminizi internete taşıyarak hedef kitlenize ulaşabilirsiniz.
Hedef kitlenize ulaşmak, doğru bilgileri toplamak, analiz etmek ve anlamlı bilgiye dönüştürmek için, İnnova uzmanlığı ve deneyiminin bir araya gelmesinden oluşan İnnova dijital pazarlama çözümlerini kullanabilirsiniz. Türkiye’de ve dünyada Microsoft, SAP, Oracle, IBM vb. pek çok markayla üst seviye iş ortaklığı bulunan İnnova’nın Customer Experience Design (CED) Çözümleri sayesinde verileri anlamlı bilgiye dönüştürerek hedef kitleye ulaşabilirsiniz.
İlgili Postlar