Küçük işletmeler için salgından sağlıklı çıkma rehberi

kucuk-isletmeler-icin-salgindan-saglikli-cikma-rehberi

8 Ara 2020

2 dk okuma süresi

Koronavirüs salgınından en çok etkilenenlerin başında küçük işletmeler geliyor. Ancak krizin olumsuz sonuçlarından korunmanıza yardımcı olacak ipuçlarını sizin için derledik.

Güvenilir kaynaklardan bilgi edinin

Konu tüm dünyayı etkileyen koronavirüs gibi bir salgın olduğunda, internette güvenilir bilgilere rastlamak umduğunuzdan daha güç olabilir. Salgına dair bilgileri sosyal ağlardan almak yerine, resmî kurumlardan ve güvenilir kuruluşlardan bilgi edinmeye çalışın. Bu sayede salgının etkilerini daha iyi yönetebilirsiniz.

·       T.C. Sağlık Bakanlığı

·       Dünya Sağlık Örgütü

·       İTO COVID-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi

Adaptasyon stratejinizi planlayın

Koronavirüs salgınının küçük işletmenize etkilerini dindirmek için hayata geçireceğiniz değişiklikleri planlayın:

·       Öncelikleri belirleyin: İşinizi korumak için mevcut iş yapma şekillerinizi gözden geçirin. Örneğin, alternatif tedarikçiler bulmak, müşterilere öncelik vermek ya da işinizin belli operasyonlarını geçici süreyle dondurmak gibi adımlar atabilirsiniz.

·       Müşteri hâlâ haklı: Mevcut müşterilerin memnuniyeti daha önce hiç olmadığı kadar önemli bir hal aldı. Markanıza gösterdikleri ilginin ve desteğin takdir edildiğini onlara hissettirin. Ayrıca müşterilerinizin salgını kolay atlatmalarını sağlamaları için onlara ne şekilde yardım edebileceğinizi değerlendirin.

·       Tedarik zincirini güçlendirin: Bugüne kadar tek bir tedarikçiyle çalıştıysanız, şimdi alternatif tedarikçiler aramanın tam zamanı.  

·       Dış kaynağa yönelin: Koronavirüs salgınında işinizin belli alanlarına odaklanmak istiyorsanız, diğer görevleri dış kaynaklara delege edebilirsiniz.

Çalışanlarınızı göz ardı etmeyin

Bu süreçte çalışanlarınızı koronavirüs salgınının etkilerinden korumalısınız. Bunu aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirebilirsiniz:

·       Planlarınızı paylaşın: Çalışanlarınızı koronavirüs salgını karşısında attığınız veya atacağınız adımlara dair yazılı ve/veya sözlü olarak bilgilendirin.

·       Esnek çalışma düzenine geçin: Çalışanlarınıza operasyonları yürütmeleri için gerekli bilgi işlem araçlarını ve dijital çözümleri tedarik edin, evden çalışmalarını ya da belirli oranlarda evden ve iş yerinden çalışabilecekleri esnek çalışma düzenine geçiş yapmalarını sağlayın.

·       Ekibinizi dinleyin ve empati kurun: Tıpkı sizin gibi çalışanlarınızın da koronavirüs salgınına dair birçok sorusu ve endişesi var. Onlara destek olun, dinleyin ve soruları elinizden geldiğince yanıtlayın.

Sosyal mesafeyi koruyun

Koronavirüs salgınına karşı uygulanan etkili korunma yöntemlerinin başında “sosyal mesafe” geliyor. Bu yaklaşıma göre, diğer insanlarla etkileşiminizi en az 1,5-2 metre mesafeden gerçekleştirmeniz, el sıkışmak ve nakit para alışverişi gibi eylemlerden kaçınmanız gerekiyor. Fiziksel çalışma ortamı sağlayacaksanız, sosyal mesafeye uygun bir ortamı hazırlamanız gerekiyor. Çalışma masalarını birbirinden uzaklaştırmak, temiz hava akışı sağlayacak sistemler kullanmak ve iş yerinde hijyeni artırmak için önlemler almanızda fayda var.

Müşterilerinize ne anlatmak istediğinizi düşünün

Birçok şirket, koronavirüs salgını karşısında attıkları adımları müşterileriyle paylaşıyor. Bunu siz de denemelisiniz. Şayet her bir müşterinize e-posta gönderecek vaktiniz ya da teknik kabiliyetiniz bulunmuyorsa, web sitenizden ya da blog sayfanızdan bir gönderi yayınlayabilirsiniz.

Müşterilerinizin duymak isteyebileceği birkaç mesaj ve konu önerisi:

·       Desteğiniz için minnettar olduğunuzu belirten mesajlar

·       Şirketinizin salgın karşısında yaptıkları ve bu hamlelerin müşterileriniz için ne anlama geldiğini içeren açıklamalar

·       Operasyonunuzda gittiğiniz spesifik değişiklikler

·       Sizinle iletişime geçmek için en iyi yöntemler

Faydalı içerikler üretin

Bu dönemde müşterilerle iletişime geçerken seçeceğiniz konuları dengelemelisiniz. Salgınla ilgili söyleyecek faydalı bir şeyiniz yoksa, halihazırda salgın sebebiyle olumsuz bir durum yaşayabilecek müşterilerinizle farklı konular üzerinden etkileşime geçmeyi deneyebilirsiniz. Faydalı içerik fikirleriniz varsa, bunları blog, video, podcast, sosyal medya gönderisi ve webinar formatlarıyla paylaşabilirsiniz.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr