Yeni Müşteri Kazanmak için Aktif Kullanılması Gereken 4 Pazarlama Kanalı

Yeni Müşteri Kazanmak için Aktif Kullanılması Gereken 4 Pazarlama Kanalı

14 Tem 2021

4 dk okuma süresi

Yeni müşteri kazanmak, mevcut müşterileri memnun etmek kadar önemlidir.  Yeni müşteri edinmenin maliyeti geride kalan son altı yılda yüzde 60 arttı. Pazarlama daha pahalı hale gelirken, daha çok müşteri dijital okuryazarlık ediniyor ve paralarını en çok hak eden doğru seçenekleri bulmak için kullanabilecekleri araçların farkına varıyor. Dolayısıyla, bugünlerde bir müşteriyi ikna etmek bundan birkaç yıl öncesine kıyasla çok daha zorlu bir görev olarak karşımıza çıkıyor.

Müşteri kazanmanın yolları için girdiğiniz arayışınızda yalnız değilsiniz. Müşteri edinme maliyetlerini azaltmak ve pazarlama çabalarının yatırım getirisini kanıtlamak son yıllarda şirketler arasında en çok bahsedilen pazarlama önceliklerine dönüştü. Bugünkü yazımızda, yeni müşteriler kazanmak için aktif olarak kullanmanız gereken, getirileri kanıtlanmış pazarlama kanallarına genel bir bakış atacağız ve bunları yeni müşteri edinimi için nasıl değerlendirebileceğinizi inceleyeceğiz.

Web Sitesi

Web siteniz çevrimiçi dünyadaki merkezinizdir. Potansiyel müşterilerin markanız hakkındaki fikirlerini doğrudan şekillendirir. Logonuzun görünümünden web sitenizin baskın renklerine, anlattığınız şeylerden onları anlatma biçiminize kadar her şey, müşterileriniz için size güven duyup duymamaları konusunda önemli ipuçları barındırır. Web sitenizi sanal bir genel merkezden, sanal bir mağazaya çevirmek de günümüzün çevrimiçi araç ve platformlarıyla hiç olmadığı kadar kolay bir hale geldi. Ürünlerinize ve markanıza dair en detaylı, net ve açıklayıcı bilgileri web siteniz üzerinden sunmak, sitenizin gerçek bir cazibe merkezine dönüşmesini sağlayabilir.

Web sitesi, dijital pazarlama eforlarınızın potansiyel müşterileri yönlendireceği ana adres olacağından, her şeyden önce markanızın misyonunu ve vizyonunu yansıtan, gurur duyacağınız türden bir web sitesine sahip olmanız önemlidir. Aksi takdirde, yazımızın ilerleyen aşamalarında bahsedeceğimiz diğer adımları doğru atsanız bile, potansiyel müşterileri son aşamada elinizden kaçırabilirsiniz. Bu bilgiler ışığında, web sitenizi dijital pazarlama faaliyetlerinizin temeli olarak kabul edebilir ve stratejilerinizi bu doğrultuda şekillendirebilirsiniz.

Sosyal Medya

Sosyal ağlar markanızın sesini duyurduğu, doğru kullanıldığında sizi müşterilerinize yakınlaştırma, sadakatlerini kazandırma ve rekabetten ayrıştırma gücüne sahip olan mecralardır. Hangi sosyal ağlara yatırım yapacağınız ve mesajlarınız için ana kanal olarak kullanacağınız, sunduğunuz ürün ve hizmetler kadar, bunlarla hedeflediğiniz kitleyle de ilişkilidir. Örneğin Facebook, bundan 5 yıl önceki kadar popüler bir sosyal ağ değilken, onun bir hizmeti olarak sunulan Instagram en geniş müşteri kitlesine ulaşma potansiyeline sahip platform olarak öne çıkıyor. Her iki platformun da tek bir yönetim merkezine sahip olması, tek bir adımla geniş kitlelere sesinizi duyurmanızı mümkün kılıyor.

TikTok gibi yeni nesil sosyal ağlar ise özellikle gençler arasında popüler oldu ve geleneksel pazarlama yaklaşımlarındansa yenilikçi inisiyatifleri ödüllendiren bir kullanıcı profiline sahip. Sosyal medya üzerinden potansiyel müşterilere erişmeye çalışmadan önce hedef kitlenizi iyi tanımanız ve titizlikle oluşturulmuş mesajlar yoluyla etkileşime geçmeniz marka itibarınız için kritik önem taşır.

Google

Dünyanın en büyük arama motoru Google birçok internet kullanıcısı için internetin ana sayfasıdır. Hatta öyle ki, birçok web tarayıcısının adres çubuğuna yazdığınız URL harici ibareler, doğrudan Google’da arama yapmaya programlanmıştır. Kimi senaryolarda bu Google yerine Yandex ya da Bing gibi alternatif arama motorları olabilir ancak bu özellik her halükarda arama motorlarının günümüz internet deneyiminde ne kadar önemli ve vazgeçilmez bir rol üstlendiklerini kanıtlar nitelikte.

Google, Türkiye ve dünyadaki internet kullanıcıları tarafından en çok kullanılan arama motorudur. Şirketin sürekli olarak değişen ancak belirli temel kriterler çerçevesinde gelişen arama motoru optimizasyonu (SEO) kriterleri, internet üzerinden insanlara ulaşmak isteyen her kurum, kuruluş ve kişi için dikkate alınması gereken başlıca rehberdir. Bugünkü yazımızda SEO’nun yanı sıra, Google Benim İşletmem ve Google ADS (Reklamlar) hizmetlerini de markanız için nasıl kullanabileceğinizi inceleyeceğiz.

SEO

SEO, organik arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenize gelen trafiğin miktarını ve kalitesini artırma yaklaşımı olan Arama Motoru Optimizasyonu demektir. Arama motoru optimizasyonu, büyük ölçekli pazarlama stratejileri içerisindeki en etkili pazarlama tekniği olmasa da zaman içerisinde kritik KPI’lara dramatik etkiler yapabilme potansiyeline sahiptir. SEO, pazarlama mesajlarından, marka çalışmalarından ve web sitesinden sonra gelir. Ancak size sağladığı veriler ve web trafiği, diğer pazarlama çalışmalarının seyrini değiştirecek kıymetli bilgiler içerebilir.

Herhangi bir SEO çalışması yürütmemek, markanızın potansiyel müşterileri kaçırmasının yanı sıra, aynı ürün veya hizmetleri sunan rakiplerin avantaj elde etmelerine sebep olur. Güçlü bir SEO görünümü kazanmak uzun zaman alsa dahi, bir kez başardıktan sonra SEO üzerinden elde ettiğiniz kazanımların hiçbir ekstra maliyeti olmaz.

Yatırım geri dönüşü (ROI) bakış açısıyla SEO, bir hayli avantajlı bir yaklaşımdır. Rekabet avantajı sağlayacak başarılı bir SEO çalışması endüstride, Google algoritmalarında ve kullanıcı davranışlarında yaşanan değişikliklere karşı dinamik olmalıdır. Bu da rakiplerin sıkı takibini gerektirir ve SEO araçları kullanımını zorunlu hale getirir.

Benim İşletmem

Google Benim İşletmem (My Business), işletmelerin ve kuruluşların Arama ve Haritalar da dahil olmak üzere Google'daki çevrimiçi varlıklarını yönetmeleri için ücretsiz ve kullanımı kolay bir araçtır. Müşterilerin işletmenizi bulmasına yardımcı olmak ve onlara hikayenizi anlatmak için işletmenizi doğrulayabilir ve işletme bilgilerinizi düzenleyebilirsiniz.

Google Ads

SEO çalışmalarının sonucu, orta ve uzun vadede alınır. Daha hızlı sonuçlar almak isteyenler, satın alma davranışını teşvik edecek kampanyalara ve/veya tıklama başına maliyetli (PPC) reklamlara yönelebilirler. Bu da bizi Google Ads’a (Reklamlar) getiriyor. Google'ın çevrimiçi reklamcılık programı Google Ads ile yeni müşterilere ulaşabilirsiniz.

Kullanıcılar ne yapacaklarını, nereye gideceklerini veya ne satın alacaklarını arama motorlarında ararlar. Google Ads ile verdiğiniz reklamlar, kullanıcılar sizinkine benzer ürün veya hizmetleri aradığı sırada Google'da öne çıkarılarak gösterilir. Böylece kullanıcıları web sitenize daha kolay yönlendirerek satışlarınızı artırabilirsiniz.

Google Ads’in en iyi özelliklerinin başında neredeyse tüm bütçelerle reklam verilebilmesine olanak tanıması gelir. Google Ads’te belirlediğiniz aylık bütçe sınırı hiçbir zaman aşılmaz ve bütçeniz tüketilene kadar reklamınız gösterilir. Ayrıca Google’daki reklam harcamalarınızı istediğiniz zaman duraklatabilir veya güncelleyebilirsiniz.

Mailing

Mailing adıyla bilinen e-posta pazarlaması, genellikle web sitenizi ziyaret eden ve onlarla iletişime geçmeniz için rıza belirterek adreslerini sizinle paylaşan bir müşteri tabanına gerçekleştirilir. Burada alıcı konumundaki potansiyel ve mevcut müşterilerin sizden e-posta almayı kabul etmiş olmaları çok önemli bir gerekliliktir.

E-posta pazarlaması, işletmenizin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için e-posta kullanan, doğrudan pazarlamanın yanı sıra dijital pazarlamanın da bir biçimi olan güçlü bir pazarlama kanalıdır. Göndereceğiniz e-postalarla müşterilerinizin en yeni ürün veya tekliflerinizden haberdar olmasını sağlayabilirsiniz. E-posta pazarlaması, kitlenizle bir ilişki kurmanıza yardımcı olurken aynı zamanda çevrimiçi mağazanıza, blogunuza, sosyal medya profillerinize veya insanların ziyaret etmesini istediğiniz herhangi bir yere trafik çekmenize de yardımcı olabilir.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr