Pazarlama profesyonelleri için temel SEO rehberi
9.12.2020
Sosyal Medya

Pazarlama profesyonelleri için temel SEO rehberi

Arama motoru optimizasyonu (SEO), büyük ölçekli pazarlama stratejileri içerisindeki en etkili pazarlama tekniği değil. Ancak zaman içerisinde kritik KPI’lara dramatik etkiler yapabilme potansiyeline sahip olduğunu biliyoruz. Kurumunuzda SEO çalışmalarını bizzat siz yönetmiyor olsanız bile, SEO’yu anlamak süreci yönetmenizi sağlayacaktır.

SEO her şirket için faydalı mıdır?

Yeni nesil pazarlamacıların neredeyse hepsi bir SEO çalışmasına sahip olunması gerektiğini savunur, çünkü dijital pazarlamada etkili bir yöntem olduğu kanıtlanmıştır. Ancak bu yöntem, sizin kurumunuza ne gibi faydalar sağlayabilir?

SEO çalışmaları, kimi kurumlar tarafından stratejik bir araç olarak kullanılabilir ancak bazı durumlarda zamanın ve yeteneğin daha iyi sonuç vereceği seçenekler de olabilir. Bu durumda, kurumunuzun pazarlama bütçesini SEO çalışmalarına mı, yoksa halihazırda erişebildiğiniz müşterilerin satın alma davranışını tetiklemek için mi kullanacağınıza siz karar vermelisiniz.

SEO, pazarlama stratejilerine ışık tutar

SEO çalışmalarının işiniz ve pazarlama hedefleriniz için stratejik bir araç olduğunu düşünüyorsanız, bu çalışmalara stratejik yaklaşmalısınız. SEO, pazarlama mesajlarından, marka çalışmalarından ve web sitesinden sonra gelir. Ancak size sağladığı veriler ve web trafiği, diğer pazarlama çalışmalarının seyrini değiştirecek kıymetli bilgiler içerebilir.

Organik aramalar, B2B markaların en çok trafik topladığı alandır ve bu nedenle markalar arama sonuçlarında daha görünür olmaya çalışırlar. Ancak bunun için SEO ilkeleri ışığında bir web sitesi tasarlanması ya da mevcut sitenin yenilenmesi gerekebilir. Söz konusu bu yenileme işlemi, site yapısının, mimarisinin ve kullanılan web platformlarının arama motorlarının prensipleri ışığında ele alınmasını gerektirir.  

Pazarlamacılar sık sık SEO metinleri yazarken pazarlama jargonlarını kullanma eğilimi gösterirler. Arama motorlarından web sitenize çekeceğiniz trafiği artırmak için bu jargonlar yerine, önerdiğiniz ürün veya hizmetleri internette araştıran kullanıcıların tercih ettiği tabirleri keşfetmelisiniz. Bu arama sözcüklerini ise Google Trends, Google Keyword Planner gibi ücretsiz araçlarla ya da daha gelişmiş SEO araçlarıyla öğrenebilirsiniz.

Orta ve uzun vadeli yatırım

SEO çalışmalarının sonucu, orta ve uzun vadede alınır. Daha hızlı sonuçlar almak isteyenler, satın alma davranışını teşvik edecek kampanyalara ve/veya tıklama başına maliyetli (PPC) reklamlara yönelebilirler.

Herhangi bir SEO çalışması yürütmemek, markanızın potansiyel müşterileri kaçırmasının yanı sıra, aynı ürün veya hizmetleri sunan rakiplerin avantaj elde etmelerine sebep olur. Güçlü bir SEO görünümü kazanmak uzun zaman alsa dahi, bir kez başardıktan sonra SEO üzerinden elde ettiğiniz kazanımların hiçbir ekstra maliyeti olmaz.

Yatırım geri dönüşü (ROI) bakış açısıyla SEO, bir hayli avantajlı bir yaklaşımdır. Rekabet avantajı sağlayacak başarılı bir SEO çalışması, endüstride, Google algoritmalarında ve kullanıcı davranışlarında yaşanan değişikliklere karşı dinamik olmalıdır. Bu da rakiplerin sıkı takibini gerektirir ve SEO araçları kullanımını zorunlu hale getirir.

Önemli metriklere odaklanın

Pazarlamacılar, gerçekleştirilen çalışmaların başarısını elde ettikleri gelirle ölçerler. SEO çalışmalarının başarısını doğrudan gelire yaptıkları etkiyle ölçmek mümkünken, belirlenecek ek metrikleri takip etmek de kurum için fayda sağlar. Örneğin SEO çalışmaları sayesinde kaç müşteri satın alma yoluna girdi, kaçı süreci tamamlamadan terk etti gibi soruların yanıtlarını bulmak için ilgili metrikleri belirlemek gerekmektedir.

SEO çalışmalarında ölçebileceğiniz diğer birkaç faydalı metriği aşağıda sıraladık:

  • Organik aramalardan kaç ziyaretçi kazandınız?
  • Bu ay kaç yeni ziyaretçi sitenize girdi?
  • Bu ayki ziyaretçilerinizden kaç tanesi daha önce sitenize girmişti?
  • Ziyaretçiler her bir sayfada ortalama ne kadar süre geçiriyor?
  • Hangi içerikler kullanıcılar tarafından en fazla rağbeti görüyor?
  • SEO trafiğinin dönüşüm oranını artırmak için neler yapılabilir?

Sitenizi bir cazibe merkezine dönüştürün

SEO stratejilerinde uygulandığını gördüğümüz kopyalanmış içerikler, anahtar kelime yığma, link satın alma gibi siyah şapkalı (Black Hat) yaklaşımlar, yalnızca kısa vadeli sonuçlar verir ve uzun vadede markanın zarar görmesine sebep olur. Sistemi alt etmeye çalışmak yerine, SEO oyununu Google ve diğer arama motorlarının yönergeleri ışığında oynamak en büyük faydayı sağlayacaktır. Bu yönergeler ise bir hayli basit; sitenizi kullanıcıların içerisinde değer bulabilecekleri yüksek kaliteli içeriklerle donatmak. Bunu yaptığınız takdirde, istediğiniz arama motoru trafiğini kazanırsınız.

Web sitenizin yüksek kaliteli, işe yarar ve tüketmesi keyifli içeriklere sahip olması gerekir. Faaliyet gösterdiğiniz alanla ilgili içerikler üretmek, bir süre sonra konuyla ilgili derin bir içerik arşivine sahip olmanızı sağlar. Bu içeriklerin kaliteli olması ise sitenizi ziyaret edenlerin bir başka kaynak aramak için sayfayı terk etmesini önler.

Öne Çıkan Yazılar
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Dropshipping nedir, nasıl yapılır?
Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken...
15.07.2020
Satış / Pazarlama
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Sosyal girişimciliğe genel bakış ve Türkiye’deki örnekler
Girişimcilik nedir, girişimci nasıl olunur soruları sorulduğunda “verimlilik” ve “kâr” kavramlarından bahsediliyor. Sosyal...
7.05.2020
Satış / Pazarlama
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Satış ve müşteri artırmak için 5 anahtar tavsiye
Sektör fark etmeksizin fiziksel mağazacılıkta da online mağazacılıkta da başarıyla yürütülmesi gereken ilk faaliyet satış....
19.06.2020
Satış / Pazarlama
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri sadakati ve müşteri memnuniyeti nasıl sağlanır?
Müşteri memnuniyeti, markaların bir standart oluşturmakta zorlandıkları konuların başında geliyor. Şirketlerin çoğu müşteri...
4.05.2020
Satış / Pazarlama
Proje yönetimi neden önemli
Proje yönetimi neden önemli
İş dünyasında farklı büyüklükteki şirketlerin başarıyı elde etmek için uygulaması gereken bir dizi yöntem bulunuyor. Planlı...
18.05.2020
Satış / Pazarlama
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Omni-Channel Perakende ile Müşteri Deneyimi Yönetimi
Bundan 30 sene önce sözlüklerde yer almayan dijital bilgi kavramı bugün katlanarak inanılmaz bir hızla büyüyen dev bir oluşum...
1.11.2017
Satış / Pazarlama