İçerik pazarlaması nedir, potansiyel müşterileri nasıl kazandırır?

İçerik pazarlaması nedir, potansiyel müşterileri nasıl kazandırır?

16 Tem 2021

3 dk okuma süresi

Inbound marketing olarak da bilinen içerik pazarlaması nedir, nasıl yapılır ve potansiyel müşterileri nasıl müşteriye dönüştürür, blog yazımızda detaylandırdık.

Her pazarlamacı, potansiyel müşterilerin ürünlerden haberdar olmalarını ve kendi istekleriyle satın almaya karar vermelerini hayal eder. İçerik pazarlamasının (inbound marketing) akılcı yöntemleriyle bu hayal artık gerçeğe dönüşüyor.

Sürdürülebilirlik odağında çalışan markalar, demode olmuş geleneksel pazarlama yöntemleri yerine içerik pazarlamasına yöneliyor. Geleneksel yöntem, markaların bir reklam mesajıyla hedef gruba aktif olarak yaklaşmasını içeriyor.

Bu yöntem örneğin bir TV reklamı, e-posta, telefon araması veya bir temsilci aracılığıyla gerçekleştirilir. Bununla birlikte, daha fazla tüketici bu yaklaşımı itici buluyor ve web tarayıcılarında reklam engelleyici araçlar kullanıyor, TV’de reklamları izlemiyor veya e-postaları istenmeyen olarak işaretliyor. Pazarlamacı için bu kaybedilen zaman ve para anlamına geliyor.

İçerik pazarlaması nedir ve nasıl yapılır?

Geleneksel pazarlama yöntemleri eskisi kadar etkili olmadığı için reklam verenlerin içerik pazarlamasına yöneldiğini görüyoruz. Bu pazarlama yöntemi, potansiyel müşterilerin teklifinizin farkına varmasını hedefliyor. Pazarlama ekipleri, bu kampanyalara müşterileri çekecek alakalı ve ilginç mesajlar, sorun çözümleri ve içerikler yerleştirir.

İdeal senaryoda, bunları gören potansiyel müşteri sizden daha fazla bilgi ister. Örneğin haber bülteninize abone olur veya sosyal medya kanallarınızdan biri aracılığıyla sizi takip eder. Bu şekilde bir müşteri adayı ve onunla iletişim kurabileceğiniz bir kanal yaratmış olursunuz.

Tipik içerik pazarlaması faaliyetleri arasında içerik üretimi, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması, müşteri ilişkileri yönetimi ve e-posta pazarlaması bulunur. Her marka tüm yöntemleri aynı anda kullanamayabilir. Kaldı ki hepsinden faydalanmak her zaman için en doğru yol da olmayabilir. Tüm kanallarda varla yok arasında faaliyet göstermektense, seçilen kanallarda özenle çalışmak daha etkilidir.

Düzenli kontrollerle hangi yaklaşımların işe yaradığına ve hangilerinin yalnızca düşük bir dönüşüm oranı sağladığına dair bir genel bakış elde edebilirsiniz.

İçerik pazarlaması nasıl çalışır?

İçerik pazarlaması üç ana adımdan oluşur; potansiyel müşterileri çekmek, onlarla etkileşime geçmek ve halihazırda içeriklere ilgi gösterenleri satın almaları için ikna etmek.

Bu üç adımın başarıyla atılabilmesi için sadece pazarlama departmanının değil, satış ve müşteri hizmetlerinin de eforu gereklidir. İlk adımda hedef kitlenizin dikkatini kendinize çekersiniz. Bunu yapmak için, potansiyel müşterilerin neyi nerede aradığını bilmeniz gerekir. Örneğin, hedef kitleniz bir sorunu Google'da aratıyorsa, profesyonel arama motoru optimizasyonuna yönelebilirsiniz. Çevrimiçi teklifiniz arama sonuçları listelerinde olabildiğince öncelikli görünürse, dönüşüm oranınız da artar.

Potansiyel müşterileri web sitenize, blog’unuza veya sosyal ağ sayfalarınıza çekmeyi başardıktan sonra, onlara ilgili bilgileri sunarsınız. Örneğin, haber bültenlerini ve müşteri yönetimi araçlarını kullanabilirsiniz. Ürün ve hizmetlerinize ilgi gösteren potansiyel müşterilerin sorularının yanıtlanmasını sağlamalı ve heyecan verici yeni bilgiler sunmalısınız.

İçerik pazarlaması bu noktada son adıma geçer: Burada sunacağınız bilgiler ve eğlenceli içeriklerle potansiyel müşteriyi satın almaya ikna etmeniz gerekir.

Mevcut müşterilerin sadakatini artırır

Bu yöntemin doğrusal bir süreç yerine bir döngü olması önemlidir. Ürün satın alındıktan sonra beklentileri karşılamıyorsa veya müşteri hizmetlerinin ikna edici bir satış sonrası hizmeti yoksa, müşteri hayal kırıklığına uğrar. Öte yandan marka potansiyel müşterilerin yanı sıra halihazırda satın almış müşteriler için de içerikler üretiyorsa, müşteri sadakati artar. Bu sayede müşteri kaybının önüne geçilir ve uzun vadede göstereceğiniz çaba azalır. Unutmayın ki, mevcut müşterileri korumak yerine yeni müşteriler kazanmaya çalışmak, daha zor ve pahalıdır.

Düzenli müşteriler, size başka bir avantaj daha sunar. Genellikle ilgili mecralara olumlu yorumlar yazarlar, ya da ürün ve hizmetlerinizi çevrelerine tavsiye ederler. Sonuç olarak, markanızın yanı sıra, müşterileriniz de sizin için yeni ve değerli içerikler üretir. Müşteriler tarafından yazılan incelemeler ve yapılan kişisel öneriler en önemli satın alma teşvikleri arasındadır.

İçerik pazarlaması ilgili potansiyel müşterilerin dikkatini bir markaya veya ürüne çekmeyi, onları yüksek kaliteli içerik ve tekliflerle ikna etmeyi amaçlamaktadır. Tüketiciler tarafından itici bulunan geleneksel pazarlama yöntemlerinin aksine güven yaratır ve hedef kitlenizin sadakatini artırır. Bu nedenle içerik pazarlaması müşteri kazanmak ve uzun vadede satışları artırmak için en etkili yöntemdir.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr