Girişimci rehberi: Etkileyici bir marka ismi yaratmak için 5 etkili adım

Girişimci rehberi: Etkileyici bir marka ismi yaratmak için 5 etkili adım

25 Mar 2022

3 dk okuma süresi

Marka adı seçerken kartvizitte güzel görünmesine ya da kulağa eğlenceli gelmesine değil, müşterilerinizle aranızda bağ kuracak bir niteliğe sahip olmasına dikkat etmelisiniz. Doğru seçilmiş bir isim, bir markanın rakiplerinden ayrışmasını sağlayabilir ve müşterilerin markayı kabullenme sürecini hızlandırabilir. Peki, akılda kalıcı, marka iletişimi açısından hedefe uygun ve aynı zamanda alan adı da henüz alınmamış olan bir marka ismi nasıl bulunur? Bu zor bir süreç olsa da bu yazımızda aktardığımız doğru adımları atarak marka isim bulma konusunda işinizi kolaylaştırabilirsiniz.           

1. Adım: Derinlemesine Pazar Araştırması ile Rakip Analizi

Marka adınıza karar vermeden önce ilk yapmanız gereken iş derinlemesine bir pazar araştırması yaparak bulunduğunuz sektördeki rakiplerinizden ayrıştığınız özelliklerinizin bir listesini çıkarmak olmalıdır. Sizi benzersiz kılan bu özelliklerden en öne çıkanını marka adınızın içinde kullanmanız fark edilmenizi kolaylaştıracaktır. Rakiplerinizden nasıl farklılaştığınızı belirleyebilmek için rakip analizi yapmalısınız. Bu sayede rakiplerinize bakarak, markanızın her yönden nasıl öne çıkabileceğini daha iyi anlayabilirsiniz.

2. Adım: Başarılı Hedef Kitle Tanımlaması

Pazarlama stratejileri açısından bir marka adı seçerken hedef kitlenizi doğru belirlemeniz son derece önemlidir. Sunduğunuz ürün ya da servisin hangi soruna çözüm getirdiğini ve kimlerin satın almasını beklediğinizi net olarak bilmelisiniz. Hedef pazar stratejileri oluşturmak için hedef kitlenizin nelerden hoşlandığını, nelerden hoşlanmadığını detaylı olarak öğrenmelisiniz. Konuyu tüketici davranışı açısından ele alarak insanların ürününüzü neden satın almak isteyeceğini açıkça ortaya koymalısınız. Genel hedef kitlenizi belirledikten sonra cinsiyet, yaş, eğitim, yaşanılan yer gibi filtreler kullanarak bu kitleyi özelleştirmeniz gerekir. Marka kimliği için temel niteliği taşıyan marka adının, hedef kitlenizin kolayca benimseyeceği bir şey olması size çok büyük avantaj sağlayacaktır.

3. Adım: Marka İsminin Net ve Akılda Kalıcılığı

Telaffuz etmesi ve yazması kolay, aynı zamanda net olarak anlaşılabilen, kolay hecelenen, akılda kalıcı bir marka adı bulmak, başarılı marka yönetimi için kilit bir rol oynar. Uzun ve yan yana çok fazla sessiz ya da sesli harf olan isimlerin hatırlanması zordur. Kullanıcılar markanızı yazarken zorlanırlarsa internet üzerinde arama yaparken bulamayabilirler. Marka adı aynı zamanda orijinal olmalıdır. Bilinen başka bir marka adına benzememeli hatta çağrışım bile yapmamalıdır. Aksi takdirde potansiyel müşterileriniz sizin yerinize başka bir markanın web sitesine yönlenebilir.

Bir marka adı belirlerken trend kelimelerden uzak durulmalı, uzun vadeli düşünülmelidir. Gelecekte yeni ürün ve hizmetler eklemek istediğinizde marka isminizden dolayı bir kısıtlama yaşamamalısınız.

4. Adım: Doğru Anahtar Kelime Seçimi

Markanızın adına karar vermeden önce alternatif isimlerden oluşan bir liste hazırlamalı ve bu isimler için internet aramaları yaparak hangi sonuçlar çıktığını kontrol etmelisiniz. Aynı isimle ya da çok benzer isimlerle başka markalar bulunmadığından emin olmalısınız. Böyle bir durum olmasa bile marka adınızın içinde geçen kelime ya da kelimeler negatif duygular çağrıştırmamalıdır.

Marka adı seçimine SEO açısından bakarsak internette sıkça aranan anahtar kelimelerin marka adında geçmesi durumunda ilgili aramalarda öne çıkmanız çok zor olabilir. Bu nedenle marka adında geçmesi muhtemel anahtar kelimelerin internette yoğun arama hacminin olmamasına dikkat etmelisiniz.

5. Adım: İsim Tescil Kontrolü

Marka adınıza karar verdiğinizde yapmanız gereken son iş ise isim tescil kontrolüdür. Marka kimliğinizi koruma altına almak için marka tescili sorgulama işlemini Türk Patent ve Marka Kurumu’nun internet sitesi üzerinden kolayca gerçekleştirebiliriz. İnternet üzerinden yaptığınız aramalarda herhangi bir sonuçla karşılaşmamış olsanız bile seçtiğiniz marka adı daha önce başka bir kişi ya da kurum tarafından tescil edilmiş olabilir. Bu kontrolü yapmamanız halinde ileride markanıza ait tüm isim haklarını kaybedebilirsiniz.

Eğer gelecekte yurt dışına açılma planlarınız varsa EUIPO Tescil Kontrol (AB), USPTO Tescil Kontrol (ABD) gibi platformlardan kontrollerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Etkileyici Marka İsmi Seçiminin Pazarlamada Önemi

Marka, sadece bir isim ya da sembol olmanın çok daha ötesinde anlamlar taşır. Tüketicilerin satın aldıkları ürünle ilgili sahip oldukları algıları da temsil eder. Marka adı, ilk izlenimin oluşmasına yardımcı olur ve son derece kritik bir öneme sahiptir. Seçeceğiniz marka adı, insanların markanızı nasıl algıladığını da değiştirebilme gücüne sahiptir. Doğru isim seçimi markanızın değerini artırabileceği gibi yanlış bir seçim bunun tam tersi bir durumla karşılaşmaya da neden olabilir. Bu nedenle en baştan itibaren marka ismi üzerinde çok çalışmanız gerekir.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr