28 Ara 2021
3 dk okuma süresi
Bir dakika kulağa kısa bir süre gibi gelse de internet kullanıcıları için Instagram’da 350 bin fotoğraf ve video paylaşmaya yetecek kadar uzun. İnternet ortamında kullanıcılar tarafından paylaşılan içeriklerin bolluğunu düşününce, sürekli büyüyen bu içerik dağının arasından sıyrılacak pazarlama mesajları üretmek meşakkatli bir iş gibi görünebilir. Ancak müşterilerinize kulak verir ve güncel olaylar hakkında anlamlı mesajlar oluşturmaya odaklanırsanız, hedef kitlenizin ihtiyaç ve istekleriyle örtüşen içerikler üretebilirsiniz.
İster ürünlerinizi sergileyen eğlenceli bir TikTok paylaşımı, ister bir sektörden tepe yöneticilerin yer aldığı iyi hazırlanmış bir web semineri aracılığıyla olsun, günümüzde müşterilerinizle bağlantı kurmanın ve pazarlama mesajlarınızı iletmenin birçok yolu var. Bununla birlikte, sosyal medya gelişmeye ve kullanıcılar artan pazarlama içeriklerine karşı duyarsızlaşmaya devam ettikçe, stratejilerinizi iyileştirmeniz ve insanların aklında kalıcı olacak içerikler oluşturmanız gerek.
Gerçek zamanlı pazarlama nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama, sosyal medyada gündem olan olaylara kısa sürede tepki verilmesini ve alakalı pazarlama mesajları oluşturulmasını içeren bir stratejidir. Gerçek zamanlı pazarlama ayrıca, müşteri verilerini ortaya çıkarmak ve markanız, rakipleriniz veya bir bütün olarak sektörünüzle ilgili gelişmeleri takip etmek için sosyal dinlemeye katılmanızı sağlar.
Sosyal medyanın ortaya çıkışıyla müşteri içgörülerine anında erişim imkanı kazanan markalar, 90’ların sonlarından bu yana gerçek zamanlı pazarlama stratejileri uyguluyor. Diğer her büyük pazarlama stratejisi gibi gerçek zamanlı pazarlama da o günden bugüne bir hayli değişti ve gelişti.
Markalar artık yapay zeka teknolojileri ve sosyal dinleme araçlarıyla müşterileri hakkındaki nitel verileri nicel ölçekte ortaya çıkarabiliyor. Sonuç olarak markalar, müşterileriyle daha uzun süreli ilişkiler kuruyor, hedef kitleleriyle olan etkileşimlerini derinleştirmek için anlamlı verilerden faydalanıyor.
Gerçek zamanlı pazarlama ve sosyal medya pazarlaması arasındaki farklar
Bu iki terim, taşıdıkları benzerlikler nedeniyle sık sık birbirleriyle karıştırılıyor olsa da aralarında göz ardı edilemeyecek cinsten farklar bulunuyor.
Gerçek zamanlı pazarlama ile sosyal medya pazarlaması arasındaki başlıca fark, pazarlamacıların içerik üretme hızında yatıyor. Değindiğimiz üzere, gerçek zamanlı pazarlama dakikalar içerisinde gerçekleşirken, sosyal medya pazarlama kampanyaları günleri ve hatta haftaları bulan hazırlık süreleri gerektiren koordineli pazarlama çalışmalarıdır.
Sosyal medya pazarlaması, rakiplerin ve sektörün araştırılmasından net hedeflerin belirlenmesine, birçok farklı içerik geliştirilmesinden ve aralarından en iyilerinin seçilmesine kadar kapsamlı aşamalar içeriyor. Sosyal medya pazarlaması kampanyaları, hazırlanmak ve uygulamak için zaman ve efor istiyor. Gerçek zamanlı pazarlamada ise her şey çok daha hızlı gerçekleşiyor. Bir kullanıcının Instagram, TikTok ya da Twitter gibi bir sosyal ağda markadan bahsetmesi üzerine verilecek etkili yanıt buna iyi bir örnek teşkil ediyor. Öte yandan, sosyal medya pazarlamasından farklı olarak, gerçek zamanlı pazarlama sosyal medya kanallarıyla sınırlı kalmıyor. Sosyal medya kanalları, gerçek zamanlı pazarlamanın gerçekleşmesi için bir platform ancak tek değil. Bu pazarlama stratejisi, promosyon kodları veya sınırlı süreli teklifler yoluyla e-posta gibi diğer kanallar aracılığıyla da gerçekleştirilebilir.
Bu iki pazarlama stratejisinin ortak noktaları da bulunuyor. Tüm pazarlama stratejileri gibi, gerçek zamanlı ve sosyal medya pazarlaması benzer iş hedeflerini paylaşıyor. Bunlar, marka bilinirliğini artırmak ve çevrimiçi topluluklar oluşturmak şeklinde özetlenebilir. Her iki pazarlama stratejisi de kârlı iş kararları vermek için kullanabileceğiniz, eyleme dönüştürülebilir içgörüler üreten veriye dayalı tekniklerdir. Son olarak, hem gerçek zamanlı pazarlama hem de sosyal medya pazarlaması, müşterilerinizi dinlemenize, içerik yayınlamanıza, performansı analiz etmenize ve katılımı artırmanıza olanak tanıyan benzer araçları ve teknolojileri kullanıyor.
Gerçek zamanlı pazarlamanın avantajları
Gerçek zamanlı pazarlamanın en büyük avantajı, iş hedeflerinize ulaşmak için kapsamlı teknolojiler ve planlama gerektirmemesi. Bu pazarlama stratejisi, başarılı şekilde yürütüldüğünde işinizi hızla ve verimli şekilde büyütebilir.
Gerçek zamanlı pazarlama, markanızı rakiplerinizden ayırırken çevrimiçi katılımı artırır, içeriğinizi çeşitlendirir ve kârlılığınızı artırmanıza hizmet eder. Bu pazarlama stratejisinin avantajlarına yakından bakalım:
Müşteri katılımı
Markaların yaklaşık %76'sı, gerçek zamanlı sosyal etkileşimin hedef kitle katılımını artırdığını belirtiyor. Gerçek zamanlı pazarlama herhangi bir anda gerçekleşebileceğinden, hedef kitlenizle tutarlı bir şekilde etkileşim kurma fırsatı sunar. Bu sayede müşteri katılımını artırabilir ve ilişkilerinizi güçlendirebilirsiniz.
Örneğin, en güncel Facebook gönderinize yapılan son yorumlara esprili bir tepki verebilir veya müşterilerinizin Instagram hikayenize yanıt olarak gönderdiği ürünle ilgili soruları yanıtlayabilirsiniz. Müşterilerinizi dinlemek ve onlara gerçek zamanlı olarak yanıt vermek, markanızın müşterilerini önemsediğini ve iyi bir deneyim sunmak istediğini gösterir. Müşterilerinizle etkileşime açık olmanız, markanızı müşterilerin zaman içerisinde güvenebileceği ve satın alabileceği bir güven seviyesiyle eşleştirebilir.
Satış
E-posta gibi kanallar aracılığıyla uygulayabileceğiniz gerçek zamanlı pazarlama stratejileriyle hedef kitlenizin ilgisini tamamen çeken ve harekete geçen mesajlar oluşturabilirsiniz. Coğrafi veriler, müşterilerinizin bulundukları ortamla ilgili gerçek zamanlı mesajlar oluşturmak için nerede olduklarını belirlemenizi sağlar.
Ayrıca bu yolla müşterilerinizin demografik verilerini toplayabilir, yaşlarına veya cinsiyetlerine göre kişiselleştirilmiş teklifler yapabilirsiniz.
Hangi verileri toplamaya ve kullanmaya karar verirseniz verin, müşterilerinizle gerçek zamanlı pazarlama yoluyla etkileşim kurmak, onlara en çok ihtiyaç duydukları anda kişiselleştirilmiş çözümler sunmanıza olanak tanır. Bu sayede dönüşüm oranınızı iyileştirebilirsiniz.
İçerik çeşitliliği
Çeşitli içerikler oluşturmak, hedef kitlenizle bağlantı kurmak için birçok benzersiz fırsatı ortaya çıkarır. İçerik çeşitlendirmesi, ulaşamadığınız hedef kitlelere erişmenize ve onlarla etkileşim kurmanıza olanak tanır. İçerikleri belirli sayıda kanal ve içerik türüyle sınırlandırmak, hedef kitleye ulaşma ve marka bilinirliğini artırma yeteneklerini kısıtlar. Pazarlama stratejinizde gerçek zamanlı pazarlama teknikleri kullanarak içeriğinizi çeşitlendirebilirsiniz.
İlgili Postlar