Dünyadan en iyi gerçek zamanlı pazarlama kampanyaları

dunyadan-en-iyi-gercek-zamanli-pazarlama-kampanyalari

13 Nis 2022

4 dk okuma süresi

Dünya genelinde sadece 1 dakika içinde Instagram’da 400 milyona yakın hikâye paylaşılıyor, Facebook’a 150 binden fazla fotoğraf ekleniyor ve YouTube’a 500 saatlik video yükleniyor. Üstelik bu paylaşımların buzdağının sadece görünen kısmı olduğu biliniyor. Sosyal medyada devasa boyutlara ulaşan içerik miktarı göz önüne alındığında tüm bu karmaşanın içinde pazarlama mesajlarını etkili bir şekilde iletmek epey zorlaştı. Bununla birlikte, müşterilerini dinleyebilen ve güncel olaylarla ilgili doğru mesajlar verebilen markalar, hedef kitlelerinin istek ve ihtiyaçlarına tam olarak uyan içerikler oluşturmayı başarabiliyor.

Gerçek zamanlı pazarlama nedir?

Ürünlerinizin gösterildiği eğlenceli TikTok videolarından üst seviye yöneticilerinizin yer aldığı web seminerlerine kadar müşterilerinizle bağlantı kurmanın ve pazarlama mesajlarınızı iletmenin birçok yolu vardır. Bununla birlikte, sosyal medya gelişmeye devam ettikçe ve kullanıcılar günlük akışlarında karşılaştıkları pazarlama içeriklerine karşı duyarsızlaştıkça, pazarlama stratejilerinizi geliştirmeniz ve kalıcı içerik oluşturmanız gerekir.

Gerçek zamanlı pazarlama adından da anlaşılacağı gibi bir şirketin güncel olaylara anlık olarak tepki vermesi ve doğru mesajları iletmesi anlamına gelir. Buna ek olarak markanız, rakipleriniz ya da genel olarak faaliyet gösterdiğiniz sektörle ilgili güncel bilgilere ulaşabilmek için sosyal medyayı aktif olarak dinlemeniz gerekir.

Pazarlama uzmanları, yapay zeka teknolojisi ve sosyal medya dinleme araçları sayesinde müşterilerini analiz ederek uygun bir strateji kurmak için gerekli verileri toplayabilirler. Sonuç olarak markalar müşterileri ile daha sağlam bağlar kurarken hedef kitleleriyle olan etkileşimlerini derinleştirmek için daha anlamlı verilerden yararlanabilirler.

Gerçek zamanlı pazarlama ve sosyal medya pazarlaması

Gerçek zamanlı pazarlama ve sosyal medya pazarlaması kavramları sıklıkla birbiri ile karıştırılır. Şimdi bu ikisi arasındaki farklılıklara ve benzerliklere bakalım.

Farklılıklar

Gerçek zamanlı pazarlama ve sosyal medya pazarlaması arasındaki en temel fark içerik üretme hızıdır. Gerçek zamanlı pazarlama günler hatta haftalar yerine dakikalar içinde gerçekleşir. Bir sosyal medya pazarlama kampanyası ise uzun süre hazırlık gerektiren koordineli bir çalışmadır.

Sosyal medya pazarlamasında hedefler önceden kesin ve net olarak belirlenir. Bu hedeflere belirlenen zaman dilimi içinde ulaşılması beklenir. Gerçek zamanlı pazarlamada ise her şey dakikalar içinde gerçekleştiğinden kesin hedefler konulmaz.

Gerçek zamanlı pazarlama, sosyal medya pazarlamasının aksine sadece sosyal medya kanalları ile sınırlı değildir.

Benzerlikler

Gerçek zamanlı pazarlama ve sosyal medya pazarlaması diğer pazarlama türlerinde olduğu gibi aynı nihai hedefe sahiptir. Marka bilinirliğini artırmak, satışları artırmak, markanın liderlik ettiği çevrimiçi topluluklar oluşturmak, müşterilerin marka sadakatini artırmak bunlar arasında sayılabilir.

Her iki pazarlama stratejisi de eyleme dönüştürülebilir iç görüler üreten verilere dayalı tekniklerdir.

Son olarak hem gerçek zamanlı pazarlama hem de sosyal medya pazarlaması, müşterilerinizi dinlemenize, içerik yayınlamanıza, performansı analiz etmenize ve etkileşimi artırmanıza olanak tanıyan benzer araçları ve teknolojileri kullanır.

Gerçek zamanlı pazarlama işletmelere nasıl fayda sağlar?

Yapılan son araştırmalar ortalama bir internet kullanıcısının dikkat süresinin sadece sekiz saniye olduğunu gösteriyor ve bu süre giderek azalıyor. Bu nedenle müşterilerin dikkatini çekmek için rekabet etmek giderek zorlaşıyor.

Gerçek zamanlı pazarlamanın en güzel taraflarından biri, hedeflerinize ulaşmak için kapsamlı bir teknoloji veya planlama gerektirmemesidir. Başarılı bir şekilde yürütülürse işinizi hızlı ve verimli bir şekilde büyütmek için harika bir teknik olarak kullanılabilir.

Gerçek zamanlı pazarlama; markanızı rakiplerinizden ayrıştırmaya, müşterilerinizle çevrimiçi etkileşimi artırmaya ve içeriğinizi çeşitlendirmeye katkı sağlar. Örneğin, Instagram gönderilerinize yapılan yorumlara eğlenceli yanıtlar yazabilir ya da paylaştığınız hikayelerdeki ürünleriniz için takipçilerinizden gelen sorulara doğrudan yanıt verebilirsiniz. Müşterilerinizi dinlemek ve onlara gerçek zamanlı olarak yanıt vermek, onları ne kadar önemsediğinizi ve harika bir müşteri deneyimi sunduğunuzu gösterir. Bu deneyimi yaşayan takipçilerinizin satın alma aşamasında markanızı tercih etme olasılığı da artmış olur. 

Coğrafi veriler, müşterilerinizin bulundukları yerle ilgili gerçek zamanlı pazarlama yapabilmeniz için büyük fırsatlar sunar. Aynı şekilde müşterilerinizin demografik verilerini toplayabilir ve yaşlarına veya cinsiyetlerine göre kişiselleştirilmiş promosyonlar sunabilirsiniz.

Gerçek zamanlı pazarlama ile içeriğinizi çeşitlendirmeniz hedef kitlenizin de genişlemesini sağlar. Farklı içerik türleri ile normalde pazarlama kanallarınızın dışında kalan yeni müşteriler kazanabilirsiniz.

Dünyadan gerçek zamanlı pazarlama örnekleri

Aşağıda dünyada başarı ile uygulanmış bazı gerçek zamanlı pazarlama örneklerini bulabilirsiniz.

Oreo: “Karanlıkta da çaya batırabilirsiniz”

2013 yılında ABD’nin en çok izlenen spor organizasyonlarında Super Bowl esnasında elektriklerin kesilmesi üzerine 10 dakika içinde Oreo’nun twitter hesabından bir fotoğraf paylaşıldı. Dunk kelimesinin hem Amerikan futbolunda sayı alma hem de daldırma/çaya batırma anlamlarına gelmesinden faydalanılarak etkili bir gerçek zamanlı pazarlama uygulaması hayata geçirildi. Bu mesaj, markaların milyonlarca dolar harcadığı Super Bowl reklamları arasından sıyrılarak günün en çok konuşulan konularından biri oldu. 

Wendy’s: Bir yıl boyunca bedava kızarmış tavuk için kaç retweet lazım?

Tarihte en çok retweet edilen tweetlerden biri, bedava tavuk kanadı isteyen Nevadalı bir genç tarafından oluşturuldu. Carter Wilkerson adlı geç Wendy’s’in hesabını etiketleyerek bir yıl boyunca bedava tavuk kızartması kazanmak için attığı mesajın kaç retweet alması gerektiğini sordu. Wendy’s bu soruya basitçe 18 milyon olarak cevap verdi. Bunun üzerine insanlardan destek isteyen Wilkerson’ın mesajı 3,2 milyon kere retweet edildi ve 1 milyona yakın beğeni aldı. Hedefe ulaşamasa bile Wendy’s kendisine bir yıl boyunca bedava kızarmış tavuk hediyesi verdi.

Bu tarihi tweet'ten öğrenebileceğimiz en önemli derslerden biri, gerçek zamanlı pazarlamanın ve müşterilerinizi dinlemenin önemidir. Wendy’s'in bir müşterisine verdiği basit ama etkili bir yanıt, marka için haftalarca ulusal çapta tanıtım sağladı.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr