Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

Dropshipping nedir, nasıl yapılır?

15 Tem 2020

3 dk okuma süresi

Online alışverişe olan talep arttıkça pek çok kişi ve işletme için yeni fırsatlar da doğuyor. E-ticaret sektörü ağını genişletirken bazı yeni yöntemler de gelişme kaydediyor. Dropshipping de bu yöntemlerden biri olarak pek çok kişinin ilgisini çekiyor. Dropshipping nedir ve nasıl yapılır gibi sorulara bu blog yazımızda cevap veriyoruz. 

 

Son yıllarda pek çok kişinin ek iş olarak başlattığı ve sonrasında ana işine dönüştürdüğü dropshipping, pasif gelir sağlamanın avantajlı bir yolu olarak yaygınlık kazanıyor. Ticaretin yeni formu olarak da nitelendirilen dropshipping, düşük sermayesi olan veya e-ticarete yeni girmiş olan girişimciler tarafından yoğun ilgi görüyor.

 

Amazon Dropshipping gibi örneklerle ilgi giderek büyüyor. Sosyal medya kanallarında verilen dropshipping eğitimleri de yeni fikirleri hayata geçirecek girişimler üzerine çalışanların ilgisini artırıyor. Peki dropshipping nedir ve nasıl yapılır? Bu sorulara yanıt veriyoruz. 

{module|IlgiliYazilar}

Dropshipping nedir?

Aktif perakendecilerin yüzde 22-33’ünün birincil iş modeli olarak benimsediği dropshipping, Türkçede “direkt nakliye” olarak karşılık buluyor. Dropshipping geleneksel perakendeden farklı olarak stoksuz satış şeklinde işlediğinden, perakende icra yöntemi olarak da adlandırılıyor. Dropshipping nedir sorusunu şöyle yanıtlayabiliriz: Stok tutmayıp siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirerek ürünlerin tedarikçinin deposundan müşteriye ulaşmasını sağlayan bir e-ticaret yöntemi.

 

 

Dropshipping yasal mı?

Bu tanım doğrultusunda dropshipping yasal mı sorusu gündeme geliyor. Türkiye’de dropshipping için yasal bir engelleme bulunmamakla birlikte, sunulan ürünlerin Türkiye’de satışı için engel bulunmaması gerekiyor. Dolayısıyla bu satış yöntemi için, “yasal şekilde başkasının ürünlerini satarak kârdan pay almak” diyebiliriz.

 

Dropshipping nasıl yapılır?

Dropshipping yöntemi, “niş pazar” olarak adlandırılan bir sanal mağaza modeli ile spesifik bir hedef kitleye ulaşarak ürün siparişi alınması şeklinde gerçekleşiyor. Daha basit bir ifadeyle dropshipping sistemi şöyle işliyor: Müşteri çevrimiçi mağazanızdan ürünü satın alıyor. Siz de siparişi ve müşterinin teslimat bilgilerini toptancı veya tedarikçiye iletiyorsunuz. Tedarikçi siparişi müşteriye gönderiyor.

 

Aşamalardan anlaşılabileceği gibi dropshipping çalışma prensibi basit görünüyor; fakat kâr garantisi olmadığından birkaç noktada dikkatli olmak gerekiyor. Dropshipping ile e-ticaret sektöründe işinizi büyütebilmek için dropshipping ne kadar kazandırır sorusunun yanıtından önce pazarı iyi araştırmalı ve pazara dair sorulara yanıt bulmalısınız. 

 

Bu yöntemde tahmini gelir ve masrafları hesaplamalı, vergileri ödemeli (yurt dışından yurt dışına dropshipping için KDV’den muaf olarak Gelir ve Kurumlar vergisi,  yurt dışından tedarik edip yurt içine satışta aracılık hizmet bedeli üzerinden KDV ve Gelir ve Kurumlar vergisi, yurt içinde tedarik edip yurt dışına satışta hizmet sözleşmesi varsa KDV ve Gelir Vergisi)

güvenilir bir tedarikçi bulmalı ve müşteri bulmak için doğru stratejiler geliştirmelisiniz. Elbette başarılı olmak için SEO üzerinde verimli çalışmalar gerçekleştirmeniz, tedarikçilerle iyi ilişkiler geliştirmeniz, sosyal medyada aktif olmanız ve müşteri deneyimine önem vermeniz de büyük önem taşıyor.

{module|IlgiliYazi}

Dropshipping avantajları ve dezavantajları

Sermayesi ve işletme giderleri çok düşük olduğundan çok tercih edilen ve yaygınlık kazanan bu yöntem pek çok avantaj sağlıyor. Bu avantajları şöyle sıralayabiliriz:

Düşük giriş maliyeti

Sıfır stok riski

Hızlı e-ticarete giriş

Esneklik

Sıfıra yakın kargo maliyeti

Bu sistemi uygulayabilmek ciddi anlamda çaba sarf etmeyi gerektiriyor. Dropshipping yaparken tedarikçideki stok durumunu kontrol etmek, alternatif ödeme altyapıları kullanmak ve müşteri memnuniyetini ön planda tutmak önem taşıyor. Dropshipping dezavantajları, stok adetlerini hızlı bir şekilde güncelleyen ve ek tedbirler alan doğru e-ticaret yazılımlarıyla en aza indirgenebiliyor.

 

PayFlex Sanal POS Yönetimi ile hızlı ve güvenli ödeme alın

İnnova'nın PayFlex Sanal POS ürünü, düşük maliyetli tahsilat kanalı sunarken, güvenlik ve hız beklentilerini de karşılıyor. 13 banka ile birden entegrasyon imkanı sağlayan bulut tabanlı çözüm, yazılımsal ve donanımsal yatırım yapma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Yalnızca başarılı işlemlerin faturalandığı sistemde insan hatasından kaynaklanan veri kaybı riski en aza indirilebiliyor.

Uluslararası güvenlik standartlarındaki en yüksek seviye olan PCI-DSS 3.1 sertifikasına sahip olan PayFlex Sanal POS ürünü, sunduğu entegrasyon bileşenleri ile farklı platformları kullanan sanal mağazaların entegrasyonunu kolaylaştırıyor. PCI DSS Level 1 uyumlu, güvenli ve uluslararası standartlara uygun Kredi Kartı Saklama hizmeti de sunan çözüm, dövizli tahsilat işlemleri için ek bir ücretlendirme uygulamıyor.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr