Digital Signage uygulamalarında dikkat edilmesi gereken 10 nokta
13 Eyl 2022
3 dk okuma süresi
Bir kuruluşun Digital Signage stratejisi kurarken hesaba katması gereken pek çok önemli konu var. Özellikle bu konuda yeni olan işletmeler içerik stratejisi geliştirmekten ekranları monte etmeye kadar geçen süreci kendi açılarından zorlayıcı bulabiliyorlar. Bu yazımızda Digital Signage uygulamalarına başlamadan önce göz önünde bulundurulması gereken 10 temel noktanın üzerinde duracağız.
“İçerik kraldır” deyişi Digital Signage için kesinlikle geçerli olan bir tabirdir. Kiosklar ve dijital ekranlar pek çok farklı kaynaktan veri toplamaya olanak tanır. İlgi çekici içerik oluştururken aşağıdaki sorulara net yanıtlar verilmelidir.
İçeriğin hedef kitlesi kim?
Ne tür içerikler görmekle ilgilenecekler?
İçerik nerede görüntülenecek (mobil, dijital ekran, videowall, kiosk)?
Bu içerik ne zaman görüntülenecek (hareket halindeyken, otururken vb.)?
İçerik neden görüntülenecek (acil durum bildirimleri, zamanlama, bekleme süreleri, haberler vb.)?
Belirsizlik her zaman kafa karışıklığına yol açar. Bu nedenle mesaj açık ve anlaşılması kolay olmalıdır. Belirli bir kitle için hazırlanmalı veya bir birey için potansiyel olarak kişiselleştirilmelidir.
Kullanılacak yazılım platformu kolayca ölçeklenebilir olmalıdır. Çevik olmak için herhangi bir dijital ekranda, kioskta, cep telefonunda veya bilgisayarda lokasyondan ve zamandan bağımsız olarak bilgileri görüntüleyebilen bir yazılım platformuna ihtiyaç vardır.
Ek olarak, yazılım platformunun kamera ve sensör gibi IoT cihazlarıyla kolayca entegre olması gerekir. Ayrıca sosyal medya, haber ve hava durumu beslemeleri, ERP, POS ve CRM gibi sistemlerle de birlikte çalışabilmelidir.
Ortalama 8 saniye kadar kısa olabilen dikkat süresi göz önünde bulundurulmalı ve içerikler buna göre ayarlanmalıdır.
Dijital ekranlarda içeriğin nasıl görüntülendiği hayati bir önem taşır. İyi tasarım, etkileyici görsellerden daha fazlasıdır. İyi tasarım, bir soruna çözüm sağlar ve mesajı iletmenin en iyi yolunu bulur. İster video ister illüstrasyon olsun, içerik etrafında bir tasarım stratejisi geliştirmek önemlidir.
Ek olarak, tasarımın engelli birine nasıl görüneceğini ve nasıl daha erişilebilir hale getirilebileceğini de düşünmek gerekir. Dijital ekranların daha erişilebilir olmasını sağlamak için kontrast oranı, yazı tipleri, ekran yükseklikleri, erişilebilirlik seçenekleri ve ikonlar göz önünde bulundurulmalıdır.
Harekete geçirici mesajlar dijital ekranlar ve kiosklardan en iyi şekilde yararlanmanın dinamik bir yoludur. QR kodları çok uzun yıllardır hayatımızda olmasına rağmen son birkaç yılda kullanım yöntemleri çeşitlilik kazanmış ve yaygınlıkları artmıştır. Hedef kitleyi harekete geçirmek için QR kod kullanmayı mutlaka düşünmelisiniz.
Dijital ekranlar ve kiosklar, müşteriler, çalışanlar ve ziyaretçiler için çok kanallı bir deneyimin parçası olmalıdır. Mobil cihazlardan dijital ekranlara kesintisiz bir deneyim akışı planlanmalıdır. Sosyal medya entegrasyonu, müşterilerle daha derin bağlar kurmak için harika bir fırsat sunar.
Kioskların ve dijital ekranların konumu; tercih edilecek donanımları, kurulum yöntemini ve bağlantı şekillerini doğrudan etkiler. Ek olarak, ekranların sayısını, türünü ve boyutunu, montaj gereksinimlerini, kablolamayı, internet bağlantısını ve aydınlatma koşullarını göz önünde bulundurmalısınız.
Doğru yazılımı seçmek ne kadar hayati olursa olsun, bir dijital bilgi ekranı ağı kurarken birkaç önemli teknik husus vardır. Bunlardan en önemlisi, bir bulut servisi mi yoksa şirket içi bir çözüm mü kullanılacağıdır. Neyin mantıklı olduğuna karar verirken veri güvenliği, ölçeklenebilirlik, internet bağlantısı, BT desteği, bakım, maliyet ve uyumluluk/düzenleme gerekliliklerini göz önünde bulundurmalısınız.
Ayrıca kullanacağınız ekran türü üzerinde de düşünmelisiniz. Geleneksel dijital ekranlar ayrı oynatıcılar gerektirir. Hem ekran hem de oynatıcı için yeterli alan olduğundan emin olmalısınız. SoC (System-on-chip) ekranlarda, ekrana gömülü bir oynatıcı bulunur ve bu nedenle daha uygun maliyetli olurlar.
Digital Signage uygulamaları çok sayıda farklı parçanın bir arada çalışmasını gerektirir. Başarılı bir kurulum gerçekleştirmek için tüm paydaşlar üzerinde yetki sahibi ve bütçeden sorumlu bir proje yöneticisi, teknik altyapıdan ve güvenlik gereksinimlerinden sorumlu bir BT yöneticisi olmalıdır. Ayrıca içeriklerin pazarlama ve iletişim stratejisi ile uyumluluğunu kontrolden sorumlu bir ekip elemanı da atanmalıdır.
İnnova’nın self servis çözümler alanındaki lider markası Kiosk İnnova, 20 yılı aşkın bir süredir pek çok farklı sektörden yüzlerce firmaya uçtan uca çözümler sunuyor. Dünya standartlarındaki kalite anlayışını benimsemiş olan Kiosk İnnova, 12 farklı ülkede aktif olarak çalışan bir çözüm sağlayıcı olarak global pazarda da adından söz ettirmeyi başarıyor.
Ödeme ve bilet kioskları, ziyaretçi kabul ve kayıt sistemleri, video wall ve inMapper Wayfinding çözümleri, dijital medya tasarımı ve mağaza içi dijital ekranlar gibi pek çok konuda hizmet sunan Kiosk İnnova, donanım üretiminden içerik yönetimine kadar uçtan uca anahtar teslim projeler hayata geçiriyor.
Birçok farklı amaç için kullanılabilen kiosk ve dijital ekranlar, ziyaretçileri bilgilendirmenin yanı sıra, online hizmetlere erişim sağlama, bilet basma ve nakit olarak ya da kredi kartı ile ödeme alma gibi birçok işlemde kullanılabiliyor.
Kiosk İnnova, müşterilerin ihtiyaçlarına göre özel olarak ürettiği kioskları modüler olarak tasarlıyor ve marka kimliğine uygun bir şekilde dış giydirmesini de yapıyor. Kiosk cihazlarının çalıştırdığı yazılımları da geliştiren Kiosk İnnova, aynı zamanda bu alanda dünyanın en iyi yazılımlarının da entegrasyon hizmetlerini sunuyor.
İlgili Postlar