Bulutu mu yoksa geleneksel veri merkezini mi seçmeli?

Veri miktarı arttıkça işletmelerin veri depolama ihtiyaçları da her geçen gün artış gösteriyor. Bu durum veri depolama konusunda yapılan yatırımların önemini giderek artırıyor.

Bulutu mu yoksa geleneksel veri merkezini mi seçmeli

5 Eki 2023

2 dk okuma süresi

Veri miktarı arttıkça işletmelerin veri depolama ihtiyaçları da her geçen gün artış gösteriyor. Bu durum veri depolama konusunda yapılan yatırımların önemini giderek artırıyor. Günümüzde veri depolama noktasında geleneksel ve bulut olmak üzere iki ana seçenek bulunuyor. Her iki veri merkezi modelinin de işletmelere sağladığı önemli avantajlar olsa da doğru tercih şirket ihtiyaçları ve önceliklerinin belirlenmesinden geçiyor. ABD merkezli pazar araştırma şirketi IDC’nin 2022 yılında yaptığı bir ankete göre katılımcıların %71’i 2023 sonuna kadar genel bulut iş yüklerini kısmen ya da tamamen özel BT ortamına taşımayı planlıyor. İş yüklerinin yeniden yerel altyapılara taşınmak istenmesinin ana sebepleri arasında; maliyetleri düşürmek, güvenlik, uyumluluk endişeleri, tedarikçi sorunları, gecikmeler ve yanlış planlama gibi faktörler yer alıyor.

Bulut ve geleneksel şirket içi veri merkezleri arasındaki farklar

Kaynakların ve altyapının yönetimi, iş yüklerinin buluta mı yoksa geleneksel şirket içi veri merkezine mi yerleştirileceği konusunda belirleyici rol üstleniyor. Bulut modelinde veri merkezi sağlayıcısı, donanımın ve belirli yazılım araçlarının bakımını üstlenirken geleneksel modelde tüm bu iş yükü şirketler tarafından üstleniyor. 

Maliyetler

Geleneksel modelde teknolojiye önemli miktarda ön yatırım yapma gerekliliğinin yanı sıra süregelen bakım, enerji, soğutma ve fiziksel alan maliyetleri de buna ekleniyor. Bulut tesislerinde ise tüm bu gereksinimler hizmet verenler tarafından sağlanıp, yönetiliyor. Böylelikle bulut tabanlı veri merkezi modelinde işletmeler düşük ön maliyetlere karşılaşıyor. Ayrıca bulut kullanımında müşteriler yalnızca kullandıkları kadar ödeme imkanına kavuşuyor.

Ölçeklendirme

Geleneksel veri merkezlerinde şirket içi ölçeklendirme yeni sunucuların ve ilgili altyapının satın alınmasını ve dağıtılmasını gerektiriyor. Bu yaklaşım işletmelere ciddi miktarlarda maliyet çıkarırken fiziksel alan ihtiyacı da yaratıyor. Bulut modelinde ise hizmet sağlayıcılar en son sunucu teknolojilerini, ağ kaynağı yönetimi platformlarını ve optimize edilmiş internet trafiği yönetimi araçlarını kullanarak büyümek ya da küçülmek isteyen işletmelere son derece işlevsel ölçeklenebilirlik imkanları sunuyor. 

Güvenlik

Bankacılık verileri gibi gizli veya kritik verilerin güvenlik sebebiyle yasal olarak belirli bir tesiste tutulması gerekebiliyor. Bulut modeli çeşitli şifreleme yöntemleri, sürekli izleme ve en son teknolojilere yönelik düzenli güncellemeler yoluyla yüksek düzeyde güvenlik sunuyor.

Kullanışlılık

Geleneksel ve bulut veri merkezleri yalnızca çevrelerinde oluşturulan yazılım veya tesis kadar etkili olabiliyor. Bağlantı, güç tüketimi ve altyapı optimizasyonu gibi faktörler her iki tesis türünü de önemli ölçüde etkiliyor. Bu noktada bulut veri merkezleri maksimum üretkenlik, performans ve kullanım için optimize edildiklerinden dolayı daha hızlı gelişim gösteriyor. 

Bulut ve geleneksel veri merkezlerinin avantajları

İş yüklerini geleneksel şirket içi veri merkezlerinde mi yoksa bulutta mı depolayacağını belirleyemeyen kurumların öncelikle kendi ihtiyaçlarını gözden geçirmeleri büyük önem taşıyor. Yöneticilerin ortaya çıkan gereksinimleri hangi veri merkezi modelinin daha iyi karşılayabileceğini değerlendirmesi ve bu analizler neticesinde karar vermesi gerekiyor. Her iki veri merkezi seçeneğinin de öne çıktığı bazı kritik avantajlar bulunuyor.

Bulut veri merkezleri

- Müşteriler yalnızca kullandıkları kadar ödedikleri için ön maliyetler düşüktür.

- Bakım ve güvenlik gibi destekleri bulut sağlayıcısı üstlendiğinden dolayı devamlılık gösteren maliyetler azalır.

- Müşteriler iş yüklerini ihtiyacına göre yalnızca birkaç tıklamayla kolayca ölçeklendirebilir.

Şirket içi geleneksel veri merkezleri

- Tüm sistem kontrol altında olduğu için uyumluluk ve özelleştirme şirket içinde kolayca gerçekleştirilir. 

- Şirket içi geleneksel veri merkezleri altyapıya daha fazla görünürlük kazandırır.

İlgili Postlar

data_literacy

Veri okuryazarlığı nedir?

7 Eki 2024

Büyük Veri
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr