Günümüzde veri kaynakları ve beraberinde veri miktarı her geçen gün artıyor.
9 Eki 2023
3 dk okuma süresi
Günümüzde veri kaynakları ve beraberinde veri miktarı her geçen gün artıyor. İşletmeler ortaya çıkan bu astronomik boyutlardaki veriden değerli bilgiler ortaya çıkarmak için büyük veri analitiğinden yararlanıyor. Büyük veri analitiği, geleneksel veri tabanı ve veri işleme yöntemleriyle işlenemeyecek kadar büyük ve karmaşık veri setlerinin işlenerek değer elde edilmesini sağlıyor.
Büyük verinin iş dünyasındaki yolculuğu uzun yıllara dayansa da yakın zamana kadar bu kavram iş dünyasında bir devrim olarak tanımlanmıyordu. Artık pek çok kurum, ortaya çıkan terabaytlarca veriden içgörüler elde etmek için analitikten nasıl yararlanılması gerektiğini araştırıyor. Bu nedenle büyük veri ve analitik, işletmelerin potansiyellerine ulaşmalarında gereklilik haline geliyor.
Dünyanın dört bir yanındaki pek çok dev işletme büyüme hedeflerine ulaşmak için büyük veri analitiğini iş süreçlerine entegre ediyor. E-ticaret şirketi Amazon; geniş veri bankasını müşteri adları, ödemeler, adresler ve arama geçmişleri gibi ayrıntılara erişmek için kullanıyor ve tüm bu verileri reklam algoritmalarına entegre ederek müşteri ilişkilerini geliştiriyor.
American Express Company, müşteri modellerini analiz etmek için büyük verilerden yararlanıyor. Netflix ise uluslararası izleyicilerin izleme modelleri hakkında bilgi edinmek için yine büyük veri analitiğini kullanıyor. McDonald's’dan Uber Eats’e, Starbucks’dan Capital One’a kadar pek çok başarılı şirket için büyük veri analitiği iş süreçlerinin bir parçası olarak değerlendiriliyor.
Büyük veri analitiği, müşterilerin dijital ayak izleri, ilgi alanları, gereksinimleri, satın alma davranışları hakkında pek çok değerli bilgiyi ortaya çıkarıyor. Büyük veriden yararlanarak tüketici davranışlarını gözlemleyen işletmeler, ürün ve hizmetlerini belirli müşteri ihtiyaçlarına göre özelleştirme fırsatı yakalıyor. Bu durum müşteri memnuniyeti ve sadakatinin yanında satışlarda belirgin bir artış sağlamaya da yardımcı oluyor.
Büyük veri analitiğinin kullanımı, işletmelerin hedef kitlelerine kişiselleştirilmiş ürünler sunmasını mümkün kılıyor. Kurumlar büyük veriyi kullanarak müşterilerin çevrimiçi alışveriş ve satış noktası işlemlerini izliyor ve analiz ediyor. Bu bilgiler, markaların müşteri beklentilerini karşılamasını ve güçlü bir marka sadakati oluşturmasını sağlayacak hedefli kampanyalar düzenlemek için uygulanıyor.
İş dünyasında pek çok büyük işletme güçlü risk yönetimi çözümlerine ihtiyaç duyuyor. Büyük veri, etkili risk yönetimi süreçlerinin ve planlarının oluşturulmasında kritik rol üstleniyor. Büyük veri analitiği, beklenmedik olaylar ve tehlikelere yönelik karmaşık durumları optimize ederek riskleri hızla azaltıyor.
İşletmelerin büyük veri analitiği uygulayarak elde ettikleri içgörüler, ürün ve hizmetlerin inovasyonuna yönelik çözümler sağlıyor. Büyük veri analitiğinin kullanımı, mevcut ürünleri ve hizmetleri güncellemeye yardımcı olduğu gibi yenilerinin geliştirilmesinde de katkı sağlıyor. Toplanan büyük miktarda veri, kurumların müşteri profiline uygun olan düzenlemeleri yapmalarını sağlıyor. Bu içgörüler aynı zamanda iş stratejilerini değiştirmek, pazarlama tekniklerini geliştirmek, müşteri hizmetlerini ve çalışan üretkenliğini optimize etmek için de kullanılıyor.
İşletmeler büyük veriyi kullanarak tedarikçi ağlarına veya B2B topluluklarına daha fazla öngörü sağlıyor. Tedarikçiler ise karşılaşılan zorlukları aşmak için büyük veriyi iş süreçlerine entegre ediyor. Ayrıca büyük veri; tedarik zincirindeki değişkenlikleri, müşteri ihtiyaçlarını, pazar taleplerini ve diğer faktörleri anlamaya yardımcı olacak bağlamsal zekadan yararlanma fırsatı da yaratıyor.
Gelişmiş veri araçları, büyük hacimli verilerin işlenmesi, depolanması ve analiz edilmesinde önemli maliyet avantajları sunuyor. Büyük veriden yararlanan işletmeler, verimliliği artırarak maliyetlerini azaltma imkanına kavuşuyor. Örneğin, lojistik endüstrisinde bir ürünün iade maliyeti çoğu zaman normal gönderim maliyetinden 1,5 kat fazla oluyor. İş süreçlerinde büyük veriyi değerlendiren kurumların uygun önlemler alındığında iade oranları ve buna bağlı olarak kayıpları en aza iniyor.
İşletmeler büyük veri araçları sayesinde müşteri etkileşiminden ve geri bildirimlerden büyük miktarda değerli müşteri verisi topluyor. Bu verilerden anlamlı kalıplar ortaya çıkarmak için ise veri analitiği kullanılıyor. Büyük veri analitiği araçları sayesinde rutin süreçler ve görevler otomatikleşiyor. Böylelikle çalışanlara görevlerinde bilişsel becerilerini kullanabilecekleri daha fazla zaman kalıyor.
İlgili Postlar
Veri okuryazarlığı nedir?
7 Eki 2024
Büyük Veri