8 Tem 2020
3 dk okuma süresi
Çoğu şirket için başarının en önemli unsurlarından biri, saha çalışanlarının performansı oluyor. İşletmelerin hedeflerine ulaşmasında önemli paya sahip olan saha yönetimi, teknolojiyle birlikte büyük bir dönüşüm sağladı. Saha yönetimi yazılımı sayesinde şirketler saha ekiplerini daha kolay takip ederek yönetebiliyor, tüm birimler aynı verimlilikte ve entegre biçimde çalışabiliyor.
İşletmeler için başarının en önemli anahtarı verimlilik. Tüm iş süreçleri ve departmanlar için şirketler daha fazla verimlilik elde etmek için tüm teknolojik imkanlardan faydalanmaya çalışıyor. Günümüz donanım ve yazılım teknolojileri sayesinde, özellikle saha çalışanlarına sahip firmalar için bazı özel çözümler bulunuyor. Bu yazımızda Saha Yönetimi Yazılımı konusuna değiniyor, şirketlere kazandırdıklarına odaklanıyoruz.
İşletmeler saha yönetimi yazılımı kullanarak hem daha verimli çalışmayı mümkün kılıyor, hem de zamandan ve maliyetten tasarruf ediyor. Üstelik günümüzde sahada veya uzaktan yapılabilen iş sayısında önemli bir artış da yaşandı. Taşınabilir bilgisayarlarıyla bulundukları her yeri ofise dönüştürebilen çalışanları ile kurumsal uygulamalarla zenginleştirilmiş cep telefonu ve tabletleriyle tüm işlerini çok hızlı ve hatasız yapabilen saha çalışanlarını tümleşik bir sistemle yönetebilmek büyük bir değer oluşturuyor.
Mekandan bağımsız konum duyarlı çalışma
Saha yönetimi yazılımı sayesinde çalışanlar ofise gelmeden yerinde tespit yaparak gerekli çalışmalarını yürütebiliyor. Bu sayede hizmetin kurum dışından verilmesi sağlandığı gibi anlık iş emri üretilerek sorunlar hızlı bir şekilde çözüme kavuşturulabiliyor.
İş emirleri otomatik hale geliyor
Saha ekibi yönetimi açısından önem taşıyan saha yönetimi yazılımları, verimli iş akışları oluşturmayı sağlıyor. Bütünsel bir görünüm sayesinde anlık ve planlı olarak üretilen iş emirleri hakkında bilgi sahibi olunabiliyor. Ortaklaşa yapılacak iş emirlerinde başka bir çalışanın bilgisine olan gereklilik ortadan kalkıyor ve süreç doğru şekilde yürütülebiliyor.
Saha yönetimi yazılımı sayesinde zaman, uzmanlık ve kaynaklar en iyi şekilde kullanılabiliyor. Bu avantaj, müşterilere daha iyi hizmet sunmayı olanaklı hale getiriyor.
Problemler oluşmadan önlem alınabiliyor
Her işte ve her işyerinde dönem dönem dış sebeplerle veya insan faktöründen kaynaklı problemler yaşanabilir. Önemli olan, bu problemlerin büyümeden giderilmesidir. Gelişmiş teknolojiler sayesinde ise problemler ortaya çıkmadan çözülebiliyor.
Örneğin saha yönetimi yazılımları kullanan işletmeler; müşteri taleplerini, çok kaynaktan gelen veriyi ve zamanlamayı en doğru biçimde yöneterek işlerini sorunsuz yürütebiliyor. Saha yönetimini kolaylaştıran bu yazılımların tümleşik bir sistem sağlamasıyla müşteriler bir sorun olduğunu bile fark etmeden önce onlara çözüm sunulabiliyor.
Yazılım çözümleri sayesinde “Personel kaynaklarımızı en etkin biçimde kullanıyor muyuz”, “Personel içi eğitimlerimiz yeterli mi” sorularına yanıt bulunabiliyor. Böylece kârlılığı ve üretkenliği etkileyen sorunları araştırırken harcanan zamandan tasarruf edilebiliyor.
İş geçmişi depolanabiliyor
Saha yönetimi yazılımı sayesinde teklif, sözleşme, onarım, ziyaret, tarih, saat, konum ve kişi bilgisine anında ulaşmak mümkün oluyor. Ekipteki herhangi biri isteğe anında yanıt verebiliyor. GIS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) desteği ile ekipler konum doğrultusunda göreve yönlendiriliyor.
GIS desteği ile ekiplerin sıradaki işe en kısa yoldan yönlendirilmesi sağlanıyor. Kağıt üzerindeki süreçleri minimuma indirgemek ve hata oranını azaltmak operasyonların hızlanmasına olanak tanıyor.
Çalışan motivasyonu artıyor
Personel, veri girişi ve rapor oluşturma gibi zahmetli olabilen manuel görevler de saha yönetimi yazılımı ile kısa sürede sonuçlandırılabiliyor. Bu sayede çalışanlar kendilerini daha mutlu hissederek, yüksek motivasyonla ve üretkenlikte işini yapabiliyor.
Yönetim ekipleri de daha üretken iş stratejileri üzerinde daha fazla zaman harcayabiliyor. Yönetim ekipleri, saha yönetimi yazılımı sayesinde raporları bir araya getirmek için zaman harcamamak yerine, çalışanların eğitimi ve geliştirilmesi gibi konulara daha fazla ilgi gösterebiliyor.
Detaylı raporlama
Saha yönetimi yazılımı ile cari riskleri görmek, ödenmemiş bakiye ve vadeleri öğrenerek siparişi yönlendirmek mümkün oluyor. Sahada girilen kayıtların sisteme doğru ve zamanında alınmasının yanı sıra önceki dönemlere ait bilgilerden yararlanılmasıyla strateji geliştirilebiliyor. Bayi için de ürün ve ürün grubu bazında hedefler verilip verileri karşılaştırarak kontrolü gerçekleştirilebiliyor.
Arena: Saha Hizmetleri Yönetimi
İşletmeler, saha servis operasyonlarını uçtan uca yönetmek için İnnova’nın deneyiminden yararlanabilir. Arena ile müşterilerinine günlük, hatta saatlik randevular verebilecek kadar isabetli planlamalar yapabilen şirketler; doğru işin her zaman doğru kaynağa otomatik olarak aktarılmasını sağlayabilir; çalışanların performanslarını coğrafi konum, zaman veya ekip bazında istenen formatta raporlayabilir.
Mesai saatleri, izinler ve daha fazlasını yönetebilmeye imkan sağlayan Arena ile tüm işleri mobil cihazlar üzerinden görüntülemek de mümkün. Kural motoru desteği ile gelen çağrının öncelik derecesine ve konum detaylarına göre ayarlamalar yapılabiliyor. Arena çözümü; periyodik bakım, arıza giderme, bağlantı kesme, kapama/açma, acil durum vb. operasyonları yüksek verimle gerçekleştirebilme olanağı da sunuyor.
İlgili Postlar