Perakende Sektörünün Teknolojiye Yatırımları Artıyor

Perakende Sektörünün Teknolojiye Yatırımları Artıyor

28 Eyl 2017

2 dk okuma süresi

Perakende şirketleri IT için yaptıkları harcamayı artırarak, rekabette öne çıkmayı hedefliyor. Ancak dijital dönüşümde doğru iş ortağını seçmek de büyük önem taşıyor.

Tüketiciler yıllardır en iyi ürünü, en uygun fiyatla, en hızlı yöntemle satın alabilmek için teknolojiden faydalanıyor. Şimdi sıra mağazalarda. Perakende sektörü, dijital dönüşümün getirdiği olanaklarla birlikte müşterilerini daha yakından tanımak için pek çok teknolojiden faydalanıyor.

Anlık verinin yüksek performanslı sistemlerle analiz edilmesi sonucunda gerek fiziksel mağazalar gerekse e-ticaret platformları, ziyaretçilerini birer müşteriye dönüştürebilmek için daha önce hiç sahip olamadıkları kapsam ve detayda veriye erişim sağlıyor. Müşterisini daha iyi tanıyan, ona daha kaliteli hizmet veren mağazalar ise müşteri sadakatini ve satışlarını artırarak, rekabette hızla yükseliyor.

Perakende sektörü, teknolojiyle ortaya çıkan imkanları faydaya dönüştürmekten geri kalmak istemiyor. Dünya genelinde yapılan araştırmalar da bu trendi doğruluyor. Gartner ve RIS News tarafından yapılan Perakende Sektörü Teknoloji Araştırması, sektörde teknoloji harcamalarının kayda değer oranda artış eğilimde olduğunu gösteriyor. Perakende şirketlerinin yöneticilerine, yıllık IT harcamalarında nasıl bir değişim olduğunu soran ankete katılanların yaklaşık yüzde 60'ı yıllık bazda teknoloji yatırımlarında artış olduğunu belirtiyor.

Dijital dönüşüme yaptığı yatırımda vites artıranların üçte biri; önceki yıla oranla yüzde 5'ten daha fazla IT harcamasını yaptığını belirtiyor. Yapılan yatırımlar arasında ise çipli kart (EMV), sosyal medya analitiği, POS ve işlem analitiği, promosyon iyileştirme, CRM ve müşteri takip özellikleri gibi alanlar başı çekiyor. Bu alanların ortak özelliği ise, mağazanın kendi süreçlerinden çok müşteriye odaklanmaları…

Kısacası perakendeciler, müşteriyi daha iyi anlamak, daha kişisel düzeyde satış ve pazarlama stratejileri geliştirebilmek, kampanyalarını ve stoklarını daha iyi yönetebilmek için her geçen yıl daha bonkör hâle geliyor. Bu yatırımların karşılığını alabilmek için ise doğru çözümü seçmek kilit rol oynuyor.

Perakende sektörünün ihtiyaçlarını, vitrinden mağaza içine, ödeme noktasından altyapıya kadar kapsamlı biçimde saran Innova’nın sektöre özel sunduğu portföyü; tüketicilerin mağazaya attıkları ilk adımın öncesinde başlayan ve ödeme sonrası müşteri memnuniyetine kadar uzanan süreçte, uçtan uca tüm beklentileri karşılayan çözümler sunuyor.

Dijital dönüşümün olmazsa olmazı olan iş zekâsı çözümleri sayesinde perakende şirketleri geleceğe yönelik daha net bir görüş sağlıyor ve doğru kararlar alıyor. Müşteriler, ürünler, stok ve tedarikçilerin dahil olduğu ekosisteme dair tüm verilerin anlık olarak, kolay ve anlaşılır tablolar üzerinde görüntülenmesi, veri analizlerini de benzersiz biçimde kolaylaştırıyor.

İnnova danışmanlığında kurulumu sağlanan sektöre özel kiosk, akıllı ekranlar, müşteri sadakat uygulamaları gibi çözümlerle bugüne kadar perakende dünyasının rekabet gücüne katkı veren İnnova, SAP Retail çözümü sayesinde de müşterilere onların istedikleri zaman, onların istedikleri yöntemle ürün satın alma deneyimi sağlanabiliyor. Tedarik zincirinden omnichannel müşteri deneyimine kadar pek çok alana değer katan SAP Retail çözümleri, İnnova’nın uzun yıllara dayanan SAP yetkinliğinin en güncel örneklerinden biri olma niteliği taşıyor.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr