Perakende sektörünü yeniden şekillendiren teknolojiler

Perakende sektörünü yeniden şekillendiren teknolojiler

27 Eyl 2017

3 dk okuma süresi

Teknolojiyle nefes alıp verdiğimiz bir dönemdeyiz. Bunun yansıması olarak perakende sektörü de tarihinin en hızlı dönemlerini geçiriyor. Hıza ayak uydurmak içinse sektörde faaliyet gösteren şirketlerin bünyelerine teknolojiyi doğru biçimde yedirmeleri gerekli. İşletmelerin müşteriyle temas ettiği yegane yer olan mağazaların, teknolojiyle bütünleşik çalıştıkları ölçüde hayatta kalacakları kesin. Yeni nesil teknolojilere kulaklarını tıkayan mağazalarsa, mahallenin dikiş tutturamayan esnafına dönüşecekler.

Reklamlarla büyümüş bir nesle hitap ediyoruz. Bir aldığını bir daha giymeyen, yeniliklerden ve trendlerden fazlasıyla etkilenen bir nesil bu. Aynı zamanda çok seçiciler ve kolay da tav olmuyorlar… Hal böyle olunca şirketlerin teknolojik trendleri yakından takip ederek müşterilerine farklı deneyimler sunması da gereklilik haline geliyor. Çünkü yeni nesil müşteriler, teknolojik yeniliklerle kendilerini şımartan perakendeciler görmek istiyor.

Peki, perakendeciler ne gibi teknolojilerle müşterilerini mutlu edebilirler? İşte size birkaç ipucu:

 

Müşterinin kalbini mağazaya girmeden fethetmek gerek

Alışveriş merkezlerinde volta atanları cezbetmenin yolu, dikkat çekici ve prestijli vitrinler oluşturmaktan geçiyor. Cansız mankenlerin üzerinde duran elbiselere değil, dinamik görüntülerle bezenmiş vitrinlere bakmak isteyen yeni nesle uygun çözümleri de ancak teknolojinin yardımıyla sunabiliriz.

Dinamik yönlendirme ekranları sayesinde yeni ürün ve kampanyaları en ilgi çekici şekilde müşterilerle paylaşmak mümkün. Her mağaza için ayrı biçimde özelleştirilebilen İnnova Kiosk çözümleri ile potansiyel müşterilerin daha mağazaya girmeden ürünlerin cazibesine kapılması sağlanabiliyor. İçerik yönetiminin tek noktadan ve anlık biçimde yapıldığı bu teknoloji sayesinde, güncellemeler de yine kısa sürede gerçekleştirilebiliyor. Yeni ürünlerin vitrine eklenmesi ya da kampanyaların duyurulması da dijital ekranlarla daha dikkat çekici biçimde müşterilere sunulabiliyor. Üstelik tüm bu işlemler dijital ekranlar üzerinden gerçekleştiği için baskı ve uygulama masrafları da tarihe karışıyor.

Mağazalardaki tüm tabelaların uzaktan kolayca açılıp kapandığı ve tek noktadan yönetildiği İnnova Akıllı Mağazacılık çözümleri, tabelaların arıza durumu ve güç tüketimi takibine de olanak tanıyor.

 

Vitrin önü ve mağaza içi analitiğinin sırrı

“Mağaza önünden geçen potansiyel müşterilerin ne kadarı mağazadan içeri giriyor?” sorusu, perakende sektörünün en önemli konularından biridir. Vitrine bakan ama eşikten içeri adımını atmadan uzaklaşan müşterinin aklından ne geçtiğini kimse bilemez belki, ama mağazaların hangi gün ve saatlerde daha fazla ziyaretçi aldığı ölçümlenebilir. Aynı şekilde vitrinde yapılan değişikliklerin müşterilerin ne oranda ilgisini çektiği gibi bilgilere de günümüz teknolojisiyle kolayca ulaşmak mümkün. İndirim günleri, kampanyalar gibi pazarlama aktivitelerinin mağaza trafiğine olan etkisi de rahatlıkla analiz edilebilir.

Vitrin önündeki istatistik kadar, gün içinde mağazayı kaç kişinin ziyaret ettiği bilgisi ve mağaza performanslarının ölçümlenmesi de önemli bir yere sahiptir. İnnova tarafından sunulan mağaza içi teknolojilerinden olan “Kişi Sayma Sistemi”, işletme sahibinin ihtiyaç duyacağı en önemli verileri gözler önüne seriyor. Mağaza içindeki müşteri trafiği anlık olarak takip edebildiği gibi, düzenlenen kampanyaların ne kadar etkili olduğu da incelenebilir. Mağazaya giren kişi sayısı ile yapılan alışveriş miktarının karşılaştırılmasıyla çalışan personel performansı da değerlendirilebilir.

 

Müşteriye satın alma ortamı sağlamak

Müşterinin, ürün ya da hizmeti satın almak için ona sadece ihtiyaç duyması yetmez. Doğru şartların da oluşması gerekir. Kendini rahat hissetmeyen veya mağazanın konforundan memnun olmayan müşteri, ürünü istemesine rağmen satın alma konusunda tereddüt yaşayabilir. Daha da kötüsü, kendini rahatsız hissetmesi halinde ürünleri incelemeden mağazayı terk edebilir.

Mağazadan içeri adımını atan müşterinin kendini iyi hissetmesi ve satış için gereken tüm şartların oluşması için, “Ortam İzleme ve Yönetme” teknolojisi kullanılabilir. Mağazaların veya depoların ısı, nem ve toz gibi ortam değerlerinin 7/24 takip edilebildiği sistemler uzaktan erişim imkanı da sunduğundan, müşterinin her daim ihtiyaç duyduğu konfor ortamını oluşturmak da son derece kolaylaşıyor. Bu sistem, istenilen değerlerin dışına çıkılması durumunda mağaza yetkilisini SMS, e-posta ya da sesli arama ile de bilgilendiriyor.

 

Mağaza içindeki müşteri trafiğini yönetmek

Müşterilerle dolup taşan mağazaları hangi işletme sahibi sevmez ki? Ancak beklenenin üzerinde müşteriyle karşılaşmak kimi zaman personelin iki ayağını bir pabuca sokar. Satın almak istediği ürün hakkında bilgiye ihtiyaç duyduğunda muhatap bulamayan müşterinin mağazayı terk etmesini kimse istemez. İnnova Akıllı Mağazacılık çözümleri ise bu sorunlara oldukça pratik çözümler sunuyor.

Mağazanızın hangi alanlarının daha çok ilgi gördüğünü anlık olarak inceleyebileceğiniz “Yoğunluk Haritası”, işletme sahiplerinin tam işine gelecek bir çözüm. Bu teknoloji sayesinde mağaza içinde en çok ziyaret edilen noktalar belirlenebiliyor, ziyaretçilerin hareketleri kolayca takip ediliyor. Yoğunluğun olduğu alanlara ek personel sağlanmasıyla muhatap bulamayan müşterileri sorunu ortadan kalkıyor. Isı haritaları aynı zamanda reyonların satış stratejilerine uygun olarak düzenlenebilmesini de sağlıyor.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr