10 Ağu 2017
3 dk okuma süresi
Satın aldığı ürünlerin ödemesini yapmak için kasa önünde bekleyen müşteri kavramı çok geride kaldı. Devir ÖKC; yani ödeme kaydedici cihazları müşterinin ayağına getirme devri.
Web sitelerinde gördüğü kusursuz ürün fotoğraflarına bakıp kolay kolay tav olmayan bir toplumda yaşıyoruz. İhtiyacımız olan her türlü ürün ve hizmeti tek tıkla ayağımıza getirmek mümkün belki, ama satın alacağımız ürünü yakından görmek, dokunmak, hatta koklamak bizim için ayrı bir keyif. Hal böyle olunca, tıpkı dünyanın büyük kısmında olduğu gibi ülkemizde de perakende sektörünün başını fiziksel mağazalar çekiyor.
Müşteri ayağına kadar gelmiş olsa da tüketiciyi memnun etmek ve rakiplerine kaptırmamak için işletmeler güncel perakende trendlerini takip etmeli. Teknolojinin hayatımızın merkezine yerleştiği bu günlerde, mağazaların mutlaka yeniliklere ayak uydurması ve müşterilerin beklentilerine dinamik çözümler üretmesi gerekiyor.
Peki, içinde bulunduğumuz dönemde mağazaların ne gibi konulara dikkat etmesi gerekiyor? Perakende sektöründe ne gibi değişiklikler ve yenilikler bizleri bekliyor?
Gelin birlikte inceleyelim.
Kompakt mağaza modelleri moda
İhtiyacı olan ürünü satın almak için mağazaya giren müşteriler artık uzun koridorlarda dolaşmak istemiyor. Deloitte’in 2017 perakende raporuna göre tüketiciler, labirentin ortasındaki peynirin peşine düşmüş deney faresi gibi mağaza içinde dolanmak istemiyor. Müşteri bir an evvel hedefine ulaşmalı. Bunun için de mağazaların daha kompakt tasarıma sahip olması, aranılan ürünün kolay biçimde bulunduğu düzenli bir yapı sunması gerekiyor.
Sihirli aynalar deneme kabinlerini tarihe gömecek
İndirim dönemlerinde veya yoğunluğun yaşandığı hafta sonu ve bayram gibi özel günlerde, kıyafet denemek için kabin sırası beklemek artık tarihe karışıyor. Üzerlerinde minik kameraların bulunduğu dokunmatik ekranlar, müşterilerin satın almak istedikleri ürünleri anında denemelerine imkan tanıyor. Arabirim üzerinde birkaç tıklama ile birçok farklı kıyafet canlı biçimde denenebiliyor. Müşteriler hem vakitten kazanıyor hem de birçok ürünü yorulmadan üzerlerinde görme şansına kavuşuyorlar.
Yeni nesil ödeme teknolojileri perakende sektörünü uçuracak
Her geçen gün gelişen ve değişen ödeme sistemleri sektörüne ayak uydurmak fiziksel mağazaların olmazsa olmazı. Tüm dünyada çığ gibi büyüyen temassız ödeme teknolojileri ülkemizde de kullanılmaya başlandı. Kasada yapılan işlem sürelerini kısaltan ve müşterilere zaman kazandıran bu yöntemin yanı sıra mobil ödeme seçeneklerine işletmelerin uyumlu olması gerek. Öte yandan QR kod (Kare barkod) gibi yeni nesil ödeme yöntemlerini destekleyen işletmeler de tüketicilerin tercih sebebi oluyor.
Müşteri kasaya değil, ÖKC müşterinin ayağına gelecek
Mağazaların yoğun ilgi gördüğü günlerde kasa önlerinde oluşan kalabalıklar, 70’lı yılların gaz ve tüp kuyruklarını andırabiliyor. Doğdukları andan itibaren teknolojiyle büyüyen bir neslin böylesi kuyruklara girip boşa vakit harcaması söz konusu değil elbette. Onlara pratik ve teknolojik bir çözüm sunmak gerek ki, ellerindeki ürünleri bırakıp mağazayı terk etmesinler.
Teknolojiden faydalanan perakendeciler artık böylesi ilkel sorunlarla karşılaşmıyorlar. İnnova’nın “Kasa Ödeme Noktası” çözümleriyle, kasa veya gişelerdeki yoğunluğa göre anlık personel planlaması yapmak mümkün oluyor. Kasa önünde haddinden fazla bekleyip ürünü satın almaktan vazgeçmeyi tarihe gömen “mobil kasiyer yöntemi” sayesinde, mağaza içinde gezinen görevliler ödeme kaydedici cihazları müşterinin ayağına getiriyor.
“Maalesef elimizde kalmamış” bahanesi sona erecek
İşletme sahiplerinin çok iyi bildiği üzere tüketiciler, satın almak istedikleri ürüne hemen ulaşmak istedikleri için mağazaya geliyorlar. Müşteriyi ürünün stokta kalmaması gerekçesiyle geri yollamak, tüketici sadakatini de baltalayan bir durum. Bu sebeple zincir mağazaların ürün ağını tek noktadan yönetmesi hem tüketici hem de işletme açısından büyük avantaj. İnnova’nın sunduğu “Akıllı Satış Asistanı” ile mağaza bazında stok ve satış hareketleri görüntülenebiliyor, otomatik stok güncelleme, tedarik yönetimi rahatlıkla yapılabiliyor.
Müşterisiyle arasını uzatmayan mağazalar kazanacak
Markaya ya da mağazaya duyulan sadakat, dönemin en önemli konularından. Birçok ödeme sistemi sağlayıcısı ve zincir mağaza, tüketicilerin sadakatlerini ödüllendirerek hem müşterileriyle daha iyi iletişim kuruyor, hem de bir sonraki alışveriş için de tercih sırasında önlere yerleşiyor. İnnova’nın yeni nesil kiosk çözümleri, mağazaların hem kendi hem de farklı markaların sadakat puanlarını kullanmalarına imkan tanıyor. “Marka Ortaklığı” çözümü ile kampanyaları dinamik olarak tanımlayabilmek ve diğer markalarla kolayca entegrasyon sağlamak mümkün.
En mutlu müşteri, kendini daima özel hisseden müşteridir
Herkes özel olmak ister. Parasını verip ürün ya da hizmet satın almış müşteri ise özel olmayı hak eder. Tüketicilerin fikirlerine, görüşlerine ve eleştirilerine kulak asan işletmeler, müşterilerinin kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak hamleleri atmak için her zaman bir adım önde olurlar. Müşteri memnuniyetini ölçecek kiosklar yeni nesil mağazacılığın olmazsa olmazı denilebilir. Kasa önlerinde ve mağazalardaki stratejik alanlara konumlandırmış tüketici memnuniyeti ekranlarıyla, müşterilerin bilgilerine (e-posta, adres, telefon numarası) kolay yoldan edinmek mümkün. Müşterileriyle belirli zaman aralıklarında iletişime geçen ve kişiye özel kampanyalar, indirimler yapan mağazalar her zaman bir adım önde oluyor.
İlgili Postlar