Perakende mağazalarında performans ölçümleme kriterleri

Perakende mağazalarında performans ölçümleme kriterleri

6 Ağu 2020

2 dk okuma süresi

Araştırmalar, perakende sektörünün en hızlı değişen ve gelişen sektörlerin başında geldiğini ve perakende deneyiminin müşteri kazanımı ve sadakati üzerinde doğrudan etkili olduğunu gösteriyor. Perakende mağazaları sürdürülebilir büyümeyi sağlamak için performans ölçümleme kriterleri uyguluyor. Blog yazımızda perakende mağazalarında performans ölçümleme kriterlerine açıklık getiriyoruz.

 

Araştırmalara göre müşteri sadakatini %5 oranında artırmanın gelirlere %25-95 arasında katkısı bulunuyor. Perakende kanalında müşterinin mağaza ve satış temsilcileri ile doğrudan etkileşime geçtiği göz önünde bulundurulduğunda mağaza ve personelin odak noktasında olduğu birtakım kriterlere önem verilmesi gerektiği anlaşılıyor.

 

Personel ile ilgili kriterler

Personel performans ölçümleme kriterleri hijyen, bilgi seviyesi, tutum ve davranış şeklinde sıralanıyor. Tüketicilerin %54'ünün satış temsilcilerinin satılan ürün ve servisler hakkında bilgili olmalarına dikkat etmesi personelin mağazacılıkta önemli noktalar arasında bulunduğunu gösteriyor. Detaylara hâkim olan ve müşteriyi iyi karşılayıp iyi uğurlayabilen, yaratıcı şekilde bütünlük sağlayan diğer ürünleri de önerebilen çalışanlar satışların artmasını sağlıyor.

 

Mağazalarda müşteri dönüşüm oranı nasıl artırılır sorusu, “personel memnuniyeti” olarak yanıtlanıyor. Birçok araştırma da müşteri memnuniyetinin personel memnuniyeti ile bağlantılı olduğunu gösteriyor. Bu noktada yöneticilerin motivasyonu artırmak açısından ödüllendirme, sosyal tanıma kültürü oluşturma, çalışanların sorunlarını dinleme gibi stratejiler geliştirmesi önem taşıyor. Memnuniyeti artan personel bilgisi, tutum ve davranışları ve giyimiyle potansiyel bir müşteriyi, satın alma yapan müşteriye dönüştürebiliyor. Personelin eksiklikleri eğitimlerle giderilebiliyor.

 

 

Mağaza ile ilgili kriterler

Tüketicilerin %33’ü önceden iyi deneyim edindikleri mağazalardan satın alma gerçekleştiriyor. Elbette müşteri deneyiminde mağaza temizliği, düzeni, ambiyansı ve indirim, hediye, para puan gibi ticari pazarlama uygulamaları etkili oluyor. Mağazadaki ürünlerin toz olmaması açısından rafların, zeminin temizlenmesi önem taşıyor. Potansiyel müşterilerin sadık müşteriye dönüştürülmesi için mağazanın dış alanlarının da dahil edildiği profesyonel bir temizlik yapılması gerekiyor. 

Mağazanın hedef kitleye hitap edecek şekilde düzenlenmesi, ışıklandırma, renk ve arka planın marka imajı ve konsepte uygun şekilde dizayn edilmesi ve afişler kullanılması da satış metriklerini olumlu yönde etkiliyor. Mağazanın genel performansını ölçmek için gizli müşteri çalışmaları gerçekleştirilebiliyor. Ticari pazarlama kampanyalarını hızlı şekilde ölçümleyip önlem almak da perakende sektörü için kritik önem taşıyor.

 

Mağazacılıkta müşteri memnuniyeti artırma teknikleri

Yeni müşteri kazanmanın eski müşterileri elde tutmaktan 5-25 kat daha pahalı olduğunu biliyor muydunuz? Günümüzde müşterilerin daha bilgili olmaları ve rekabetin yoğun olması satışı zorlaştırabiliyor. Perakende sektörü de tutarlılık, yönetim ve büyüme açısından zor bir satış kanalı olduğundan satış artırma teknikleri önem taşıyor. 

 

Bu teknikler samimi bir üslup kullanma, ilave ürün teklif etmek, arkadaş gibi yardımcı olma şeklinde müşteri yönlü hizmet sunma şeklinde basit stratejiler olabileceği gibi personel eğitimleri, farklı pazarlama kanalları kullanmak şeklinde de olabiliyor. Teknikler farklı olsa da perakende sektöründe tam olarak şunu yapmak gerekiyor: Doğru ürünü, doğru zamanda, doğru yerde, doğru miktarda ve doğru fiyatla bulundurmak.

 

İnnova uzmanlığı ve deneyiminden yararlanın

İleri teknolojiyle tasarlanan İnnova CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sayesinde iş süreçlerinde veriyi daha etkin kullanabilir ve yatırımlarınızın kazanca dönüşmesini sağlayabilirsiniz. Finans, sigorta, otomotiv, ilaç, medya, perakende başta olmak üzere tüm sektörlerde; pazarlama, satış ve servis süreçlerinin iyileştirilmesinde etkin bir rol oynayan Müşteri İlişkileri Yönetimi çözümleri ile kaynak ve zaman tasarrufu sağlayabilirsiniz.

 

Mevcut altyapınızla tamamen uyum içinde çalışacak CRM sistemleri sayesinde ürün portföyünüz, pazar payınız ve stratejik hedeflerinize yönelik olarak firmanıza özel hazırlayabileceğiniz istatistiksel analizler ile her bir müşterinize özel cazip teklifler sunabilirsiniz. 

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr