Pazarlamada sanal asistan dönemi: Chatbot’lar

Pazarlamada sanal asistan dönemi: Chatbot’lar

7 Eyl 2020

1 dk okuma süresi

Yapay zekâ ve makine öğrenimi teknolojisi, chatbot'un müşterilerle bağlantı kurmasına olanak tanıyor. Chatbot’lar kullanıcıların sorularını cevaplamakla birlikte sohbeti yönlendirebiliyor. Bu sayede etkili bir pazarlama aracına dönüşüyor. Aynı anda birden fazla müşteriye yanıt verebilmek personel giderlerinde maliyet avantajı yaratıyor.

 

Bir chatbot uygulaması, çağrı merkezinden farklı olarak potansiyel müşterileri filtreleyip seçerek satış veya pazarlama ekiplerine yönlendirebiliyor. Online platformları geliştirmek için de kullanılabilen chatbot’lar müşterilerin yeni ürüne hızla adapte olması açısından da fayda sağlıyor.

 

Chatbot pazarlama kullanan markalar maliyet, iş gücü ve zamandan tasarruf sağlıyor. Bu nedenle markalar chatbot’ları pazarlama aracı olarak kullanmaya devam ediyor. Google Trends verilerine baktığımızda “Chatbot” kelimesinin aranma hacminin artış gösterdiği görülüyor. Müşteri desteği için yapılan harcamalarda yüzde 30’lara varan tasarruf sağlayan ve iş yükünü önemli ölçüde azaltan chatbot’ların 2025 yılında 1,25 milyar dolarlık pazar yaratması bekleniyor.

 

Payflex Loyalty ile müşteri deneyimini geliştirin

Müşteri katılımı ve sadakat, anında teklif, marka ortaklık ve satış ekibi motivatöründen oluşan Payflex Loyalty çözümü; yalnızca ürünler üzerinden puan toplamak için değil, tüm kanallar aracılığıyla marka ile kişisel deneyimlerin geliştirilmesi için kullanılabilir. “Ağızdan Ağıza” pazarlama tekniği ile sürdürülebilir marka sadakati yaratan çözüm, CRM programlarıyla kusursuz bir şekilde bütünleşir.

 

Çok markalı sadakat programı altyapısı, tüketicilerin indirim almasını sağlar. Puan kazanmak için müşterileri daha fazla satın almaya ve markanızla etkileşime geçmeye motive eder. Konum / etkinlik tabanlı sadakat altyapısı sayesinde anlık teklif gönderilmesini sağlar. Payflex Loyalty ile kampanyalar, segmentasyon, ödüllendirme, para birimi, iş ortakları, satıcılar, mağazalar, kanallar, terminaller, mutabakat, raporlama ve izleme gibi çeşitli parametreleri yönetmek mümkün. Üye profillerine, ödüllere, işlem ayrıntılarına ve etkin kampanyalara kolayca gerçek zamanlı erişilebilir. Esnek yapı, sistemin belirli çözümlere adapte olmasını sağlar.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr