Müşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu

Müşteri Sadakatini Sağlamanın 7 Yolu

14 Nis 2013

1 dk okuma süresi

Müşterileri anlamak sadece elde edilen rakamlar üzerinden varsayımlar geliştirmek değildir. Şimdi müşteri sadakatini kazanmanın yüzlerce yolundan ilham veren 7 tanesine geçelim:

Müşteri sadakati bir program değil süreçtir. Stratejik ve kurumlar faaliyetlerini sürdürdükçe devam edecek bir süreç... Müşteri sadakati programları sizin müşteriyle aynı dilden konuşmanızı sağlamayı amaçlamalıdır. Ne kadar gösterişli olduğu değil, ne kadar doğru olduğu önemlidir ve başarı doğru çözümlerle gelir.

Müşteri sadakati daha çok duygusal bir süreçtir. Müşterinin sadakatini zedeleyen şey, güvenini boşa çıkaran davranışla kaldığını hissetmesidir. Davranışsal ekonomistlerin yaptığı araştırmalar karar süreçlerinde müşterinin, yüzde 70 duygusal yüzde 30 rasyonel olduğunu gösteriyor. Duyguları kesinlikle hafife almayın.

Müşteri sadakati ile çalışan sadakati arasında derin bir bağ vardır. Çalışanlarınızın kurumunuzun iyi birer elçisi olması, müşteri sadakatini de olumlu yönde etkileyecektir.

Önde gelen CEO’ların ajandalarında “müşteriye daha yakın olmak” yazıyor. Müşteriye yakın olmak, beklentileri daha kısa sürede ve daha kapsamlı şekilde toplamayı da sağlıyor.

Doğru anladığınızı hissettirmek önemlidir. Müşteriler hakkında istediğiniz kadar bilginiz olsun, bunu hissettirmediğiniz zaman hiçbir işe yaramaz. Müşterilerin alışkanlıklarını analiz ederek onlara özel çözümler sunmak başlı başına bir hediyedir. Bunu ödüllendirme sistemleriyle de desteklerseniz, müşteri sadakati sürecinin daha hızlı işlediğini göreceksiniz. Kişisel olarak kendilerini ilgilendiren teklifler sunulan müşterilerin önemli bir kısmı, söz konusu firmadan alışveriş yapmak için daha fazla bedel ödemeyi göze alıyor.

Müşteriler hareket halinde ve siz mobili gözden kaçırıyorsanız, müşteriyle iletişim damarlarından önemli biri tıkalı demektir. Lokasyon temelli mobil iletişimin önümüzdeki dönemde genişleyeceğini hesaba katarsak, mobilin çarpan etkisinin artacağını söyleyebiliriz.

Tutarlı iletişim sadakati getirir. Pazarlama satıştan ibaret değil ve müşteriler kurumların kendilerini düşündüğünü görmek ister. Müşteri ilişkileri yönetimini doğru şekilde sağlamak müşteri sadakatinin anahtarıdır.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr