25 Oca 2018
2 dk okuma süresi
Müşteri Sadakati için YouTube Yayıncılarından İlham Alın
Dünyanın en büyük video platformu olan YouTube'da sayısız çeşitlilikte yayıncı ve içerik üreticisiyle karşılaşmak mümkün. Bu platformlarda yer alan bazı videolar, müşteri memnuniyeti ile müşteri sadakati arasındaki farklılığı adeta gözler önüne seriyor. Herhangi bir konu ülke çapında ve hatta dünya genelinde trend olduğu zaman, o konuyla ilgili hazırlanan videolar bir anda patlama yaşıyor. Ancak fırtına dinip, sular çekildiğinde geriye -çok başarılı istatistiklere sahip olmasına karşın- izleyici için anlamını yitirmiş içerikler kalıyor. Bir videoda, on binlerce görüntüleme, binlerce etkileşim olduğunu varsayalım. Buna karşın, o videoyu yayınlayan kanalın abone sayısı yüzlerle ifade ediliyor olsun.
Bu YouTube kanalı, sezon sonu satışlarında büyük ciro elde etmesine karşın, o gün misafir ettiği müşterilerin tamamına yakınını bir daha göremeyecek olan bir perakendeciye benziyor. Belirli anlarda atılan doğru adımlar, kısa vadede maddi başarıya ve anlık bir müşteri memnuniyetine dönüşebilir. Oysa bunun uzun vadede müşteri sadakatine dönüşme garantisi olamaz. Çünkü müşteri memnuniyeti anlık bir değişken olsa da müşteri sadakati ancak bir süreçle mümkün olabilir.
Sadakati oluşturmak için farklılaşmak gerekiyor
Tıpkı YouTube'da kendi kitlesini oluşturmaya çalışan bir yayıncı gibi; kendi sadık müşteri kitlesini oluşturmak isteyen mağazaların da öne çıkabilmek için farklılaşmaları ve kendi "seslerini" bulmaları gerekiyor. Farklılaşmada kilit unsuru ise sadakat programları oluşturuyor. Müşteriye doğrudan hitap eden ve sürekli iletişim kurmalarını sağlayan sadakat programları, tüketicinin bir sonraki alışverişinde yine aynı yeri tercih etmesi için kritik önem taşıyor.
İletişim olanaklarının neredeyse sınırsız hale geldiği bir dönemde, mağaza içi ve online işlemlerin tümünü kapsayan, müşterinin beklentilerine, stratejik hedeflere, kurumsal yapının gerekliliklerine ya da sektörün dinamiklerine göre özelleştirilebilen sadakat programları; sadece mevcut müşteri kitlesini korumakla kalmıyor. Bu çözümler sayesinde müşterilerin yeni ürün ve hizmetlere ilgisini çekmek de büyük oranda kolaylaşıyor. Innova’nın PayFlex Loyalty adlı çözümü, dinamik tanımlama ve özelleştirme seçenekleriyle size müşterilerinizin beklenti ve davranışlarına en uygun sadakat programlarını tasarlama olanağı sunuyor.
Kitlesini oluşturan ve güçlendiren YouTube yayıncıları; daha özel içerikleri ya da hediyelerini sadece belirli yayınlarda, belirli platformlarda sunmayı tercih ediyor. Kendi takipçileri de bu platformları daha çok kullanmaya başlıyor. Müşteri davranışlarına şeffaf ve ödüllendirici bir tavırla yön vermek; sadece kitleyi büyütmeye değil, rekabette de öne çıkmaya olanak tanıyor. Mağaza ya da markalar tarafından sunulan yeni ürün ya da hizmetlerin sadakat programındaki etkisi ve payı arttıkça; müşteriler de bu yönde bir davranış göstermeye yatkın oluyor.
Böylelikle sadakat programları; sadece müşteriyi elde tutmaya yarayan bir sistemden öteye geçerek, işletmelerin büyüme hedeflerine müşterileri de dahil etmesini sağlayan, onlara aktif rol verebilen birer kanal halini alıyor.
İlgili Postlar