Kiosklar perakende deneyimini nasıl iyileştiriyor?

Kiosklar perakende deneyimini nasıl iyileştiriyor?

15 Şub 2022

2 dk okuma süresi

Etkileşimli kiosklar, kamu kuruluşlarının ofislerinden perakende satış mağazalarına, bankalardan hastanelere kadar neredeyse halka açık her yerde karşımıza çıkmaya başladı.

Research and Markets verileri, küresel etkileşimli kiosk pazarının yıllık yüzde 11,81 oranında büyüdüğüne işaret ediyor. Kioskları eskisinden daha sık görmemizin birçok sebebi var. Kamusal alanlardaki bilgi stantlarının yerini alan kiosklar, ziyaretçilere işlemlerini daha hızlı tamamlama şansı tanırken, kurumlara ise büyük tasarruflar ve yönetim kabiliyetleri getiriyor.

Bugünkü blog yazımızda, şirketlerin neden kiosklara yöneldiğini ve bu cihazların müşteri deneyimini nasıl iyileştirdiklerine yakından bakıyoruz.

Bilgi

Stratejik olarak yerleştirilmiş etkileşimli kiosklar müşterilerin kendi başlarına aradıkları bilgileri bulmalarını, en son ürünlere göz atmalarını, stokları kontrol etmelerini ve diğer bilgi odaklı işlemleri gerçekleştirmelerini sağlıyor.

Birçok perakende devi kiosklar ile daha iyi bir müşteri deneyimi sunuyor. Örneğin, ABD merkezli tekstil devi Bloomingdale’s amiral gemisi mağazalarında kullanıma sunduğu kiosklarla müşterilerin ve çalışanların mağaza envanterine bağlanmasına, beden ve renk gibi ürün çeşitlerini görmesine olanak tanıyor. İspanyol giyim devi Zara ise soyunma odalarında kiosklar kullanıyor ve müşteriler bu kiosklar üzerinden denemek istedikleri kıyafetleri mağaza çalışanlarından talep edebiliyorlar.

Hizmet

Kiosklar müşterilere sunulan hizmetin iyileştirilmesi ve oyunlaştırılması için de etkili araçlar. Bunun iyi bir örneğini sergileyen McDonald’s, anavatanında uyguladığı ‘Kendi Lezzetini Yarat’ kampanyası kapsamında müşterilerin kendi hamburgerlerini oluşturmalarını ve standart menüden sipariş vermelerini sağlayan kioskları kullanıma sundu.  

Harcama

Kiosklar müşterilerin bilgiye ulaşımını kolaylaştırarak, daha önce gözden kaçan bazı ürün ve hizmetlerin popüler olmasını da sağlıyor. HBR tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, ABD merkezli bir diğer hazır yemek zinciri, restoranlarına self servis sipariş kioskları yerleştirdikten sonra ortalama sepet tutarında yüzde 20 ve genel olarak tatlı siparişlerinde artış yaşadı.

Etkileşim

Kioskların faydaları satış ve stok takibinden ibaret değil. Kart okuyuculu veya kameralı kiosklar müşterilerin kimliğini doğrulayabiliyor ve bu sayede kişiselleştirilmiş teklifler sunulmasını mümkün kılıyor. Kiosklar perakendecilerin hangi müşterilerin mağazaları ziyaret ettiği, ne satın aldığı ve tam olarak ne aradıkları gibi zengin bilgiler sağlıyor. Bu da alışveriş deneyimini besleyerek perakendecilerin personeli ve stoklarını buna göre planlamalarına, ürünleri çapraz tanıtmalarına ve müşteri deneyimini daha da geliştirmelerine olanak tanıyor.

Ulaşılabilirlik

Etkileşimli kiosklar, bilgi tarama ve sunma konusunda müşterilerin işini kolaylaştırırken, personel ise daha karmaşık işlere odaklanabilir. Üstelik kioskların ulaşılabilir cihazlar olması, tüm bu avantajların makul fiyatlarla elde edilebileceği anlamına geliyor. Tüketicilerin mevcut zengin bilgileri kullanarak satın alma kararları verdiği ve alışveriş deneyimlerinden daha fazlasını beklediği bir çağda, kiosklar fiziksel mağazalar ve ofisler için mükemmel bir tamamlayıcı hizmet sunuyor. Soruları cevaplayabilen, yüksek doğrulukla hizmet verebilen ve trendleri saptayan kiosklar, çevrimiçi alışverişin bilgi yüklü doğasını fiziksel deneyime getiriyor.

12 ülkede kullanılan yerli kiosklar ve yazılımları

2000 yılından bu yana 12 ülkeden yüzlerce kuruma kiosk üreten ve kuran İnnova’nın lider self servis çözümler markası Kiosk İnnova, yazılım, donanım üretimi ve içerik yönetiminin yanı sıra servis süreçlerini de uçtan uca sunuyor.

Bugüne kadar onlarca farklı kiosk modeli tasarlayan ve üreten Kiosk İnnova, özel olarak ürettiği kioskları müşteri ihtiyaçlarına göre modüler olarak tasarlıyor ve marka kimliğine göre giydiriyor. Kiosk cihazlarının çalıştırdığı yazılımları da geliştiren Kiosk İnnova, aynı zamanda bu alanda dünyanın en iyi yazılımlarının da entegrasyon hizmetlerini sunuyor.

Kiosk İnnova’nın yazılım, donanım ve hizmeti bir araya getirdiği çözümleri ödeme kioskları, bilet kioskları, perakende, dijital medya tasarımı, tanıtım, video wall ve ziyaretçi kabul-kayıt sistemleri olarak sıralanıyor.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr