İşletmeler bayi yönetiminde nelere dikkat etmeli?
3 Tem 2020
3 dk okuma süresi
Şirketlerin takvimleri içinde en önemli iş kalemlerinden birini, yeni müşteri portföyü yaratmak oluşturuyor ve bunun için de potansiyel müşteriyle temas kurmak değerli bir adım olarak öne çıkıyor. Etkili bir büyüme için bayi yönetimi daima işletmelerin dikkat etmesi gereken bir nokta. Peki, güçlü bir bayi ağı inşa etmek için ne yapmalısınız? Bu yazımızda bayi yönetiminde dikkat edilmesi gerekenlere değindik.
Ürünlerini nihai tüketiciye ulaştırmak için firmalar, bayi ağı yapısını geleneksel yöntemlerle on yıllardır kullanıyor. Fakat günümüz rekabet koşullarında verimlilik ve sürdürülebilirlik için bayi yönetim sistemi kullanmak kaçınılmaz hale gelmiş durumda. Bayiler, müşteriye dokunulan stratejik noktalar olduğundan, bayi yönetimi nasıl yapılır sorusunun yanıtını bilerek, bayilerle olan ticari ve beşeri ilişkileri sağlıklı bir şekilde yönetmek önem taşıyor.
Bayi yönetimi kullanmanın pek çok önemli avantajı bulunuyor. Sürekli yeni aracı arama zorunluluğunun ortadan kalkması bunlardan biri. Olağanüstü durumlarda saha ekibinin görev yapması ve müşteriyle direkt olarak iletişime geçmesine gerek kalmıyor.
Bayilik alan firmalar da ana firmanın mali ve hukuki desteğiyle hazır müşteri potansiyeline ulaşarak daha fazla kâr elde edebiliyor. Hem bayi hem de ana firma için yeni arayışlara girmek maddi kayıp ve zaman kaybı anlamına geleceğinden, bayi iletişiminin güven ve saygı üzerine kurulması oldukça değerli bir unsur. Bayi yönetiminde dikkat edilmesi gerekenleri şu başlıklar altında değerlendirebiliriz:
Bayileri maddi olarak motive edin
Bayiler masraflarının azalmasında veya kâr marjının artmasında etkili olabilecek desteklere her zaman öncelik tanıyor. Performans primleri, promosyonlar, alternatif ödeme metotlarının uygulanması, reklam ve tanıtım çalışmalarına maddi destek, kira desteği gibi programlarla bayileri maddi olarak motive edebilirsiniz.
Bayilerinize tatmin edici bir kazancı garanti etmek için hakkaniyetli politika izleyebilir ve özel pazar bölümü ayırabilirsiniz. Nihai tüketiciye ulaşan son halka olan bayileri broşür, katalog vb yöntemlerle bilgilendirmek de etkili sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.
Bayileri duygusal olarak tatmin edin
Yaygın kanının aksine parasal olmayan unsurlar maddiyata dayalı unsurlardan çok daha motive edici olabiliyor. Bayi yönetimi sürecinde bu tür unsurlar özellikle de marka gücü yüksek ve itibarlı şirketler için statü sembolü haline gelebiliyor. Bu kapsamda bayileri motive etmek için şunlar yapılabilir:
Sözleşme hükümlerine uyma konusunda özenli olmak
Ekipman-malzeme-yazılım, insan kaynağı yatırımı yapmak
Ulusal ve uluslararası kalite sertifikasyonlarına sahip olmak,
PR-reklam, sponsorluklar gibi profesyonel aktiviteler yapmak
Bayilerin fiili yönetimi için şirketine ve sektörüne hakim, beşeri ilişkileri kuvvetli bir yönetici atamak
Bayilere işletmecilik ve kişisel gelişim eğitimleri vermek
Bölgelerindeki potansiyel müşterilere ulaşmalarını kolaylaştıracak veriler sağlamak
Bayilere dönük sertifika programları düzenlemek
Birlikte gezi organizasyonları yapmak
Bayi yönetimi için sınırsız sayıda bayi kaydı gerçekleştirme ve bayi grupları oluşturarak her gruba farklı fiyat uygulaması yapabilme olanağı sunan; geniş raporlama, sipariş takibi, stok takibi, puanlama sistemi gibi özellikler sunan bayi yönetim yazılımlarını kullanabilirsiniz.
Bu sayede bayi ile ilişkilerinizi tek noktadan yürütebilir, bayilere özel satış politikaları uygulayarak işinizi büyütebilirsiniz. Portföy performansınızı artırmak için hedef pazarınızı tanımlayın, nereye kadar erişebildiğinizi tanımlayın ve ilişkinizi inşa edin.
PayFlex Value Management System (VMS) ile tahsilat işlemlerini anlık olarak yönetin
PayFlex Bayi Yönetim Sistemi ile bayilerinizle aranızdaki tahsilat süreçlerini güvenli ve anlık olarak yönetebilme olanağı elde edebilirsiniz. PayFlex VMS, sanal ortamda tutulan belgeler, ön ödemeli sistemle çalışan mobil hatlar ya da pay TV gibi uygulamalarda size düşük maliyetli ve kolay kullanımlı eşsiz çözümler sunuyor.
Telekomünikasyon, kamusal hizmetler, yayıncılık ve perakende gibi hedef kitlesi milyonlara ulaşabilen sektörler için ideal bir çözüm olan PayFlex VMS, çıktı alınması gereken fiş ya da biletlerle uğraşma gerekliliğini ortadan kaldırıyor. Bu sayede zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. PayFlex VMS ile tüm işlemler özel bir veritabanında tutulduğu için merkezi olarak tahsilat süreçlerini yönetmek de son derece kolay bir hale geliyor.
PayFlex VMS; satış (saha) ekibi yönetimi, sipariş ve tedarik yönetimi, ürün ve stok yönetimi, fiyatlama yönetimi, performans ve komisyon yönetimi, rapor yönetimi, depozito-limit yönetimi, rota-harita yönetimi, satış kanalları yönetimi ve kullanıcı yönetimi modülleriyle farklı sektörlerin farklı ihtiyaçlarını karşılıyor.
İlgili Postlar
Bt Yöneticilerinin Uyması Gereken 3 Ilke
28 Eyl 2022
İkHibrit Çalışma Kültürü Nasıl Oluşturulur?
30 Kas 2022
İk