Headless CMS içerik yönetimini nasıl değiştiriyor?

Headless CMS içerik yönetimini nasıl değiştiriyor?

29 Ara 2021

2 dk okuma süresi

Headless CMS popülerliğini artırıyor. Bu trendin içerik yönetiminin geleceğini tayin eden avantajlarına mercek tutuyoruz.

Günümüz dijital dünyası muazzam bir hızla değişiyor. Değişimlere ayak uydurmak isteyen kurumların çevik ve verimli olmaları gerekiyor. Artık metin, görsel ve video yayınlarıyla sağlanan omnichannel içerik deneyimini tüm platformlar üzerinde gerçek zamanlı yönetmek için geleneksel yöntemlerden fazlasına ihtiyaç duyuluyor. Bu zorluk, headless CMS adı verilen içerik yönetim sistemlerinin yükselişini hızlandırdı. Bu sistemler, CMS’in ön uçta gösterdiği içerikler ile arka ucu tamamen ayrıştırıyor.

Headless CMS nedir?

Headless CMS, RESTful API’ler ile yapılandırılmış içerik modellerini destekleyen bir içerik deposudur. Headless CMS’e eklenen içerikler, onları göstermesi gereken uygulamalar tarafından API’ler aracılığıyla çekilir ve sergilenir. Bu API'ler, bir web sitesinin Hakkımızda sayfası gibi bir içeriği veya çevrimiçi bir katalogdan, dokümantasyon web sitesinden veya bir e-posta kampanyasından ürün bilgilerini alabilir.

Yazarlar içerik oluştururken genellikle web sayfasında nasıl görüneceğini düşünmezler. Amaçları tasarımdan ziyade bilgi sağlamaktır. Yazarlar herhangi bir sistem tasarımı gerçekleşmeden içerik yazabilirler, tasarım ise headless CMS tarafından gerçekleştirilir. Aynı zamanda, bu sistemlerden tasarımı yenilenen bir web sitesine eski içerikleri çekmek veya güncellenen bir içeriğin tüm kanallarda gösterilmesi için faydalanılabilir. Bu sayede çok kanallı deneyim yönetimi mümkün kılınır.

İçerik yönetiminin evrimi

Web içerik yönetiminin ilk zamanlarında, içerikler arka uç sunucularında geliştiriliyor, tasarlanıyor ve depolanıyordu. Her şey, güvenlik gerekçeleri ve erken dönem web sunucularının çok güçlü olmaması nedeniyle web sitelerini barındıran sunucular üzerinden yayınlanıyordu.

Web 2.0 akımı ile ekipler içerik oluşturmak, tasarlamak ve yönetmek için daha fonksiyonel ve etkileşimli web sunucularına ihtiyaç duymaya başladı. Bu akım ayrık yapıyı değiştirdi ve içerik yönetimi ile sunum bileşenlerini tek bir web sunucusunda birleştirdi. Yeni web içerik yönetimi mimarileri, statik web içeriklerinden kapsayıcı dijital etkileşimlere geçişi başlattı.

Bu devrimin ürünü olan Headless CMS’ler, kurumların web sitelerini ve sosyal medya sayfalarını interaktif öğelerle zenginleştirmelerini sağlıyor. Bu sistemler ayrık mimariyi bir adım öteye taşıyor. Headless CMS içeriğin hangi uygulamalar ve servisler tarafından kullanıldığını kısıtlamıyor; böylece kurum içerisindeki herhangi bir sistemin içerikleri kullanabiliyor.

Headless CMS’in avantajları

Çok kanallı dijital deneyimleri kolayca yönetme kabiliyeti sağlayan headless CMS'ler kurumlara aşağıdaki avantajları sunuyor:

Ön uçta esneklik: Web siteleri, mobil cihazlar ve diğer uygulamalar içerikten bağımsızdır. Kurumlar, tüm cihazlar ve uygulamalarda yeni içerikler ve tasarımlar yayınlayabilir.

Merkezi içerik yönetimi: Örneğin bir kurum ürün açıklamalarını ya da özelliklerini güncellemek istediğinde, headless CMS üzerinden tüm sistemlerin bu güncellemeyi almasını sağlayabilir. Hiçbir cihaz veya sistem için ayrı bir işlem yapılmasına gerek kalmaz.

Kullanıcı dostu içerik yönetimi: Headless CMS, içerik üreticilerinin bir geliştiricinin desteği olmaksızın kolaylıkla içerik üretmesini ve yönetmesini mümkün kılar.

Yeni kanal ekleme: Kurum yeni bir yayın kanalı oluşturduğunda, mevcut içerikler headless CMS üzerinden kolayca bu kanala aktarılabilir.

Headless CMS'e geçmek isteyen kurumların içerikler arasındaki bağlantıları yansıtan, yapılandırılmış içerik modelleri oluşturması gerekiyor. İçerik modelleri herhangi bir içerik yönetimi sistemine geçişte önemliyken, headless mimaride ise en önemli mihenk taşlarından birisini oluşturuyor.

Headless CMS ayrıca kurumları gelecekteki bazı iş yüklerinden de kurtarabilir. Her şirket birkaç yılda bir web sitelerini yeniden tasarlar. Headless CMS ile içerikleri tasarım sürecinden izole etmek, yeni tasarım süreçlerini kolaylaştırabilir.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr