Etkili bir Müşteri İlişkileri Yönetimi için her şirketin bilmesi gereken 6 şey

Etkili bir Müşteri İlişkileri Yönetimi için her şirketin bilmesi gereken 6 şey

22 Nis 2020

3 dk okuma süresi

Teknolojideki gelişmelere bağlı olarak her sektörde rekabet artıyor. Bu durum müşteri odaklı olmayı, müşterileri anlayarak onların ihtiyaçlarına uygun olarak ürün veya hizmet sunabilmeyi gerektiriyor. Sadakatle sonuçlanacak ilişkiler kurmanın gerekliliği Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramının şirketlerin gündeminde yoğun olarak yer almasına sebebiyet veriyor. Peki, şirketlerin ne yapması gerekiyor?

 

Müşteri isteklerine hızlı ve yerinde yanıt vererek pazar payını artırmak için şirket çalışanları ile müşterilerin bir bütün olduğu, müşteri odaklı yapı oluşturmak gerekiyor. Müşteri İlişkileri Yönetimi bu noktada devreye giriyor.

{module|IlgiliYazi}

Elde edeceğiniz avantajların farkında olun

Customer Relationship Management, Türkçede Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak karşılık buluyor ve CRM kısaltmasıyla kullanılıyor. Tüm firmaların satışı karlılıklarını artırmak için başvurdukları bir yöntem olarak Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramını şirketlerin potansiyel müşterileri ile kurdukları ilişkiyi daha verimli ve karlı kale getirmek için kullandıkları yöntemler bütünü olarak tanımlayabiliriz.

 

Dijital dönüşümün önem kazandığı günümüzde şirketler, müşteri etkileşimlerini ve verilerini yönetmek ve analiz etmek için CRM yazılımları kullanıyor. CRM; satış, müşteri hizmetleri, iş geliştirme, işe alım, pazarlama iş kollarında başarıyı artıran dış etkileşimleri ve ilişkileri yönetmenin daha iyi bir yolunu sunuyor. 

 

CRM programları, varolan müşterilerin işletmeyle olan ilişkilerinin güçlenmesini sağladığı gibi yeni müşteriler kazanmanın yollarını keşfetmeye de olanak tanıyor. CRM programlarının en önemli avantajı müşterileri coğrafi konuma, sektörüne veya potansiyeline göre kategorize edebilmeye olanak tanıması. Müşteriler hakkında detaylı bilgi edinilmesi pazarlama kampanyalarını dönüşümü yükseltecek şekilde optimize edebilmeyi sağlıyor. 

 

 

Eylem odaklı vizyon çerçevesinde hedeflerinizi belirleyin

CRM sistemi uygularken, verimsiz eski iş hedeflerini ve süreçlerini tamamlama yanılgısına düşmeyin. Yeni hedefler oluşturun ve bir yol haritası çıkarın. Esnek bir yol haritası sonraki aşamalarda olası revizyonları daha kolay yapabilmenizi sağlayacaktır. Tüm organizasyonun anlayıp benimseyebileceği eylem odaklı bir vizyon belirleyin. 

 

Müşterilerinizi anlamak için çalışın

Müşterilerinizi daha iyi anlamak için segmentlere ayırın. Müşterilerinizin işletmenizi nasıl gördüğünü anlamak için müşteri anketlerini mağazaya yerleştirebilir veya çevrimiçi olarak bir anket veya geri bildirim formu sağlayın, çevrimiçi inceleme web sitelerini veya forumları okuyun ve geri bildirim almak için gizli müşteri olun.

{module|IlgiliYazilar}

Çalışanları sürece dahil edin

CRM başarısızlığına neden olan en önemli faktörlerden biri çalışanları dışarda tutmak. Hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak olan personel olduğundan onları stratejik süreçlerin dışında bırakmayın. Bu sayede çalışanların işi sahiplenmeleri kolaylaşacaktır.

 

Metrikleri belirleyin

İş dünyasında Müşteri İlişkileri Yönetimi dahil olmak üzere her süreçte “neyi ölçemediğinizi yönetemezsiniz” sözünü benimseyin. Tüm organizasyonun göreceği metrikler oluşturun ve işgücünün verimi doğrultusunda CRM politikalarını aşamalı olarak sisteme entegre edin. Müşteri verilerinizi güncellemeyi de unutmayın.

 

Sosyal CRM uygulayın

Pazarlama, müşteri destek ekibi ve satış ekibi için başarıyı getirecek en önemli araçlardan biri sosyal CRM. Sosyal medya kanalları ile CRM’in entegrasyonu müşterilerinizden anında geri bildirim alarak müşteri memnuniyetini artıracak strateji geliştirmenize, hedef kitlenin ihtiyaçlarını doğru biçimde analiz etmenize ve daha hızlı çözüm önerileri sunmanıza olanak tanıyacaktır. Araştırmalar, tüketicilerin yüzde 78’inin markaların insanların sosyal medya aracılığıyla bağlantı kurmasına yardımcı olmasını istediğini ortaya koyuyor.

 

CRM yazılımının veya stratejisinin eksik veya hatalı olmaması için gelişmeye açık olmalısınız. Yazılımı seçerken kullanıcı arayüzü kolay, anlaşılır bir yazılım olduğuna emin olun. 

 

 

İnnova CRM yazılımı ile 360 derece müşteri memnuniyeti

3. Platform bağımsız çözüm anlayışına sahip İnnova CRM Çözümleri, veriyi iş süreçlerinde daha etkin kullanmada ve yapılan yatırımların kazanca dönüşmesinde etkili oluyor. Mevcut altyapınızla tamamen uyum içinde çalışacak CRM sistemleri sayesinde müşterilerinizle kurduğunuz ilişkileri doğru yöneterek elde edilen veriyi iş süreçlerinin iyileştirilmesine veya yeni ürünlerin, hizmetlerin şekillenmesine yardımcı olacak şekilde kullanabilirsiniz.

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi alanında uzman bir şirket olan İnnova, CRM çözümleriyle satış birimlerinin tek bir müşteri havuzunda çalışmasına, satış öncesi ve sonrası tüm aktiviteleri izlemeye olanak tanıyor. 

 

Bunun yanı sıra yukarı ve çapraz satış fırsatları yaratarak müşteri portföyünü elde tutma olasılığı da artıyor. Müşteri memnuniyeti, otomatikleştirilmiş süreçler, entegrasyon kolaylığı, esneklik, uçtan uca yönetim anlayışı, kaynak ve zaman tasarrufu, yüksek kazanç için İnnova’nın tecrübesinden yararlanabilirsiniz.

İlgili Postlar

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

Pazarlama otomasyonu iş akışı nasıl hazırlanır?

27 Eyl 2024

Satış / Pazarlama
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr