10 Ağu 2020
2 dk okuma süresi
Ülkemizde ve dünyada e-ticaretin hacmi her geçen gün artıyor. İç ve dış pazarlara e-ticaret platformlarıyla ulaşan iş profesyonelleri, rekabette öne çıkmak için belirli yöntemlere başvuruyor. E-ticaret veya sosyal medyadan ürün satanlar için fark yaratmanın etkili yollarından biri ürün fotoğrafçılığı. Bu yazımızda ürün fotoğrafçılığı hakkında bilinmesi gerekenleri aktarıyoruz.
İşletmelerin web sitesinde veya kataloglarında kullandıkları fotoğrafların belirli bir kalitede olması, kullanıcıyı etkilemeleri ve güven vermeleri açısından önem taşıyor. Beynin görsel bilgiyi metne göre 60 bin kez daha hızlı işlemesi ve beyne aktarılan bilgilerin yüzde 90’ının görsel olması da bu tezi güçlendiriyor. Kalitenin sağlanması için ürünlerin çeşitli teknikler kullanılarak fotoğraflanması gerekiyor.
Ürün fotoğrafçılığı nedir?
E-ticaret dünyasındaki gelişmelerle birlikte artan rekabet ortamında ürün fotoğrafçılığı yeni bir alan olarak ortaya çıktı. Kataloglarda, tanıtım broşürlerinde veya online satış yapılan sitelerde kullanılan ürün fotoğraflarının profesyonel fotoğrafçılar tarafından doğru ışık ve teknik kullanılarak çekilmesi gerekiyor.
Pazarlama araçlarında ve e-ticarette ürün fotoğrafçılığını yapacak kişilerin fotoğrafçılık alanında iyi derecede eğitim almış profesyonel kişiler olması ve bu kişilerin çeşitli kriterler doğrultusunda çekim yapması şart.
Bir e-ticaret fotoğrafçısının kadraj ve çekim açısının ayarlanması, farklı modlar ile ayrıntıların gösterilmesi, gereksiz efekt kullanılmaması gibi konulardaki teknik ayrıntıları bilerek çekim yapması önem taşıyor.
Ürün fotoğrafçılığı ekipmanları
E-ticaret ürün fotoğrafları nasıl olmalı sorusunun yanıtı için elbette birçok kriterden bahsetmek gerekiyor. İhtiyaç duyulan tekniklerin uygulanabilmesi için bazı ekipmanlara sahip olmak şart. Ürün çekim çadırı, ürün çekim masası, tripod, reflektör, yansıtıcılar, harici flaşlar, lightbox ve fonlar fotoğrafçıların rahat çekim yapmalarını ve ürünü en iyi şekilde yansıtmalarını sağlıyor.
Ekipmanlar ürünün türüne göre önem kazanabiliyor. Örneğin, yiyecek fotoğrafçılığında lightbox, reflektör, renkli ve şeffaf kâğıtlar; moda fotoğrafçılığında tripod, ayna ve model için kullanılacak yardımcı ekipmanlar fotoğrafın kalitesi üzerinde etkili oluyor.
Ürün fotoğrafçılığında detaylar
Ürüne hedef kitlenin gözünden bakabilmek ve detayları doğru açıdan aktarabilmek için ürünün boyutu, rengi ve dokusunu doğru aktarabilmek gerekiyor.
Sayfanın tasarımı ve ürüne uygun bir fon, hedef kitlenin ilgisini çekecek tasarımların kullanılması, yansımalara dikkat edilmesi, ürünün tozdan ve kirden arındırılmış olması ürünün en iyi şekilde yansıtılmasını sağlıyor.
Ürüne uygun model seçimi, makyaj, saç ve styling de önemli detaylar arasında bulunuyor.
Tüketici ürünleri her açıdan inceleme eğilimi gösteriyor. Bu nedenle ürün fotoğrafı çekiminde teknik detayların atlanmaması açısından ürün fotoğrafı çekecek kişilerin özenle seçilmesi gerekiyor.
Fotoğraf çekiminde ürünün cinsine göre değerlendirme de önem taşıyor. Örneğin giyim ürünlerinin çekiminde fotoğrafçının bir modelle çalışma konusunda tecrübeli olması ilk akla gelen özellik.
Bir tişörtün doğru ışığın altında doğru makyaj yapılmış manken üzerinde çekilen fotoğrafı, kişinin ürünü denemediği halde beden ölçüleri hakkında fikir sahibi olmasını sağlıyor.
İyi bir ürün fotoğrafçısının stüdyo çekim tekniklerine, yapay ışık oluşturmaya, ekipman kullanımına, mankenle iletişime, ürünün müşteri kitlesine, kompozisyon oluşturmaya ve arka plan ve efektlerine hakim olması gerekiyor.
İnnova’dan ödüllü sadakat çözümü: Payflex Loyalty
İnnova’nın, hizmet sağlayıcı kurumların ve alışveriş merkezlerinin her türdeki finansal işlemleri için sunduğu sadakat çözümü Payflex Loyalty, dinamik tanımlama seçenekleri sağlıyor. Payflex Loyalty ile tüm sadakat işlemlerinin farklı kanallar aracılığıyla online olarak gerçekleştirilebilmesi mümkün oluyor. Esnek yapısı sayesinde dikey sektörlere özel çözümlere dönüştürülebiliyor.
Payflex Loyalty bankacılık ve perakende başta olmak üzere farklı sektörlerin; müşteri profillerine, kurumsal yapılarına, stratejik hedeflerine ve beklentilerine uygun sadakat sistemlerinin tasarlanabilmesine olanak sağlıyor. Farklı taslaklarda detaylı raporlama olanağı da sunuyor.
İlgili Postlar