29 May 2020
2 dk okuma süresi
Kullanıcıların özel hayatlarına ait kişisel paylaşımları etrafında gelişen sosyal ağlar, yeni özelliklerin dahil olması ve alışkanlıkların değişmesiyle birlikte online alışveriş alanında da önemli bir fırsat alanı oluşturdu. Yapılan araştırmalar Türkiye’de 48 milyon kişinin sosyal ağlarda 3 saat geçirdiğini ortaya koyuyor. Sosyal medyanın yoğun kullanımıyla markalar farkındalık yaratmak için kullandıkları sosyal medyayı itibar yönetimi için de kullanıyor. Bu sayede s-ticaret olarak bilinen sosyal medya odaklı e-ticaret faaliyetleri yani sosyal ticaret artış gösteriyor. Peki, sosyal ticaret nedir, nasıl yapılır?
Sosyal medya, dijital dönüşümün en önemli güçlerinden biri olarak öne çıkıyor. Önceleri sohbet amacıyla kullanılan sosyal mecralar, ticaret yapılan platformlar haline geldi. Dijital kanallar üzerinden gerçekleştirilen sosyal ticaret, özellikle KOBİ’ler için büyük fırsatlar sunuyor ve e-ticareti dönüştürüyor. Günümüzde yaklaşım 50 milyar dolarlık büyüklüğe sahip s-ticaretin önümüzdeki 3 yılda 150 milyar doları aşacağı öngörülüyor.
Sosyal ticaret nedir?
İlk defa 2005’te Yahoo! tarafından internetten alışveriş araçlarının tanıtımını yaparken ortaya atılan sosyal ticaret kavramı, internet teknolojileri ve sosyal medya kullanımındaki artışla birlikte gelişti. E-ticaret sitelerinden online alışveriş yapılması ve ürün veya hizmet hakkında internette yorumların yapılması, alanında uzman kişilerin inceleme, karşılaştırma içerikleri paylaşmaları, kullanıcıların deneyim, fikir ve görüşlerini geniş kitlelere aktarmaları sosyal ticaret kavramının ortaya çıkmasını sağladı.
Dijital çağın yükselen alışveriş modeli haline gelen sosyal ticareti, sosyal medyanın e-ticaret ile kesiştiği nokta olarak tanımlayabiliriz. E-ticarette yeni bir dönem başlatan sosyal ticarette 5 adımdan oluşan süreç söyle işliyor:
Birinci adım: Müşteri destek ve sohbet kanalı oluşturularak tüketicilerin merak ettikleri konular ve ürünler hakkında bilgi alması sağlanıyor.
İkinci adım: Ürünlerin satış fiyatları listeleniyor.
Üçüncü adım: Sosyal medyadan ödeme seçenekleri geliştiriliyor.
Dördüncü adım: Instagram ve Facebook marketlerde ürünler yayımlanıyor.
Beşinci adım: Ürünlerin detaylı tanıtımına ait videolar sunuluyor.
Sosyal ticaret yapılan platformlar
Sosyal mecraların kullanım oranı ve popülaritesi sosyal ticaret üzerinde etkili oluyor. Sosyal ticaret daha çok Instagram, Facebook ve Pinterest platformlarında yapılıyor. Pazarlamacıların reklam yayımlamak için en çok kullandığı platform olan Facebook, sayfalara yerleştirilebilir alışveriş butonlarıyla sosyal ticaretin gelişmesini sağlıyor. Pinterest Partner’i kullanarak Pinterest sayesinde pek çok alanda reklam sunumu, içerik paylaşımı yapılabiliyor. Instagram’a Facebook Reklam Yöneticisi ayarları aracılığıyla bağlanarak satışları artırmak mümkün oluyor.
Sosyal ticaret avantajları
E-ticaret, sosyal medyanın gücünün de etkisiyle hızlı bir ivme ile en hızlı büyüme ve gelişme gösteren iş kolları arasında kendini gösteriyor. Sosyal ticaret, arama motoru sıralamasında üst sıralarda çıkmayı sağlıyor. Markanın sosyal ağlarda tüketicilerin göz önünde tutulması marka bilinirliğinin artmasını sağlıyor. Sosyal medya, çevrimiçi perakendecilerin yeni pazarlara ulaşmasını, modern mağazalar sunmasını ve kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi sunmasını sağlıyor.
İnnova CRM çözümleriyle 360 derece müşteri ilişkisi
Mevcut altyapınızla tamamen uyum içinde çalışacak CRM sistemleri sayesinde tek bir müşteri havuzunda çalışabilir, yukarı ve çapraz satış fırsatları yaratarak müşteri portföyünüzü elinizde tutma olasılıklarınızı artırabilirsiniz.
Ürün portföyünüz, pazar payınız ve stratejik hedeflerinize yönelik olarak firmanıza özel hazırlayabileceğiniz istatistiksel analizler ile her bir müşterinize özel cazip teklifler sunabilirsiniz. Müşteri İlişkileri Yönetimi Çözümleri, tüm sektörlerde; pazarlama, satış ve servis süreçlerinin iyileştirilmesinde etkin bir rol oynuyor. CRM konusunda tüm ihtiyaçlarınıza İnnova ile çözüm bulabilirsiniz.
İlgili Postlar