27 Tem 2020
3 dk okuma süresi
İnternet üzerinden satış yapmak için pek çok şirket, e-ticaret sitesi kurmak yerine online pazar yerlerini (marketplace) tercih ediyor. Bu platformlarda faaliyet gösteren firmalar, düşük maliyetle geniş kitlelere ulaşma imkanına kavuşabiliyor. Online pazar yerlerinde teknik altyapı konularıyla ilgilenmek gerekmediği gibi, rekabet de daha net gözlemlenebiliyor. Bu rekabet içinde mağaza puanı önemli bir kriter. Peki, mağaza puanı nasıl artırılabilir? Bu önemli sorunun cevabını blog yazımızda aktarıyoruz.
Online satış yapanlar, pazar yerinde mağaza puanını artırarak çok daha fazla müşteriye ulaşıp satışlarını artırabilir ve e-ticaret dünyasındaki yerini sağlamlaştırabilir. Sipariş iptali, sipariş teslim süresi, ürünlere verilen puanlar, ürünlerin sık sık iade edilmesi gibi unsurlar mağaza puanı üzerinde etkili olduğu için, siparişlere ilişkin stratejiler geliştirilmesi büyük önem taşıyor. Bu yazımızda mağaza puanı artırma yollarını anlatıyoruz.
Mağaza bilgileri doğru ve eksiksiz doldurulmalı
Bazı sanal pazar yeri sitelerinde mağazaya ait profil açıklamasının belirtilmesi gerekebiliyor. Bu alana hangi markalarda hangi kategoride ürünlerin satıldığının belirtilmesi arama motorunda ürünü arayanların karşısına çıkan seçenekler arasında bulunulmasını sağlıyor. Kurumsal bir profil logosu olması da güvenirlik açısından önemli.
Ürün bilgileri ve fotoğraflarına özen gösterilmeli
Gelen trafiğin oldukça büyük bir kısmı Google gibi arama motorlarından olacağı için ürün adının Google’da arama hacmi olan kelimelerden oluşması ve Google’da endekslenmesinin sağlanması önemli. Ürünün ölçüleri, ağırlığı, modeli, cinsi, kullanım amacı gibi detaylar mutlaka belirtilmeli. Online alışveriş tercih edenler sipariş ettikleri ürünün, fotoğraftakinin aynısı olarak eline ulaşmasını bekler. Bu nedenle çözünürlüğü yüksek ve yakın çekim görseller kullanmak da işe yarayacaktır.
Kargo önemli bir detay
Kargo hizmeti, mağaza puanı üzerinde oldukça etkili olduğundan kargo firması seçimi, kargo maliyeti, kargo gönderim süresi kritik önem taşıyor. Tüketicinin kargo maliyetini ek masraf olarak görüp kargo ücretinin talep edilmediği mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ettiği bilinen bir gerçek. Satış fiyatının üzerine kargo maliyetini ekleyip ürünü “kargo bedava” olarak tanıtmak bir seçenek. Kargo maliyetinin düşmesi için anlaşmalı kargo firmalarıyla çalışılabilir. Sanal pazar yerlerinin bazılarında hızlı kargo filtreleme seçeneği bulunuyor. Ürünün, filtreleme yapan müşterilere görünebilmesi için aynı gün kargo seçeneği sunulabilir.
Müşteriyle iletişime özen gösterilmeli
Tüketici için kullanıcı deneyimini yansıtan yorumlar öncelikli satın alma kriteri olabildiğinden satış işlemi gerçekleştikten sonra müşteriden yorum yapması rica edilebilir. Geri bildirimleri doğru bir şekilde takip edebilmek için organik bir veri tabanı oluşturmak fayda sağlar. Bu nedenle müşterilerden gelen yorumlar sürekli olarak kontrol edilmeli. Potansiyel müşterilerin veya mevcut müşterilerin sorularının kısa sürede yanıtlanması sayesinde satın alma oranı ve mağaza puanı artırılabilir. Müşterileri sadık müşteri haline getirebilmek için olumlu yorumlara “bizi tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz, memnun kalmazsanız ürünü iade edebilirsiniz” şeklinde ibareler içeren yorumlar firma tarafından yazılabilir.
Ürünle birlikte fatura da gönderilmeli
Müşterilerin güvenini kazanmak ve tavsiye edilen mağaza olmak için ürünle birlikte fatura kesip göndermek de önemli taşıyor. E-Fatura uygulaması ile firmalar kolayca online fatura oluşturarak kağıt kullanımını azaltabilir ve zamandan tasarruf edebilir.
Pakete küçük bir hediye eklenebilir
Ürün paketlerine yapılan küçük eklemeler müşterinin fikirleri üzerinde etkili olabilir. Pakete teşekkür kartı koyarak mağaza için yorum yapması rica edilebilir. Farklılık yaratmak için pakete şekerlemeler, mini boy ürünler konabilir.
Payflex Loyalty ile müşteri deneyimini geliştirin
Müşteri katılımı ve sadakat, anında teklif, marka ortaklık ve satış ekibi motivatöründen oluşan Payflex Loyalty çözümü; yalnızca ürünler üzerinden puan toplamak için değil, tüm kanallar aracılığıyla marka ile kişisel deneyimlerin geliştirilmesi için kullanılabilir. “Ağızdan Ağıza” pazarlama tekniği ile sürdürülebilir marka sadakati yaratan çözüm, CRM programlarıyla kusursuz bir şekilde bütünleşir.
Çok markalı sadakat programı altyapısı, tüketicilerin indirim almasını sağlar. Puan kazanmak için müşterileri daha fazla satın almaya ve markanızla etkileşime geçmeye motive eder. Konum / etkinlik tabanlı sadakat altyapısı sayesinde anlık teklif gönderilmesini sağlar. Payflex ile kampanyalar, segmentasyon, ödüllendirme, para birimi, iş ortakları, satıcılar, mağazalar, kanallar, terminaller, mutabakat, raporlama ve izleme gibi çeşitli parametreleri yönetmek mümkün. Üye profillerine, ödüllere, işlem ayrıntılarına ve etkin kampanyalara kolayca gerçek zamanlı erişilebilir. Esnek yapı, sistemin belirli çözümlere adapte olmasını sağlar.
İlgili Postlar