13 May 2020
2 dk okuma süresi
Yapılan araştırmalar, satış süreci yazılımı kullanmayan satış personelinin %45’inin hedefleri tutturamadığını gösteriyor. Tüm ekibe yer ve zaman bağımsız olarak ortak çalışma imkanı sağlayan CRM sistemi sayesinde sürdürülebilir bir şirket büyümesi için gerekli altyapıyı oluşturabilirsiniz. Elbette bu noktada doğru müşteri ilişkileri yönetimi yazılımı nasıl seçilmeli sorusu önem taşıyor.
KOBİ’ler açısından hesaplı bir teknoloji haline gelen CRM sistemi, çok büyük yatırımlar yapmadan da teknolojinin imkanlarından faydalanılabileceğinin göstergesi. İyi bir CRM stratejisi sayesinde üstün müşteri deneyimleri yaratılabiliyor. Müşteri iletişim bilgilerinden, satış sonrası aşamaya kadar tüm bilgileri içeren CRM sistemi; doğru satış tahmini, etkili üretim, müşteri sadakati, güvenilir raporlama, maksimum pazarlama faaliyeti avantajları sunuyor. Bu nedenle fark yaratmak isteyen şirketler CRM programı tavsiye arayışına giriyor.
CRM sisteminin yalnızca satış ekipleri ve müşteri hizmetleri ekipleri tarafından kullanıldığı bilinse de CRM sistemi; pazarlama ekipleri, tedarikçiler ve İK tarafından da kullanılıyor. İletişim seviyesini derinleştiren CRM sistemi, tüm girişimcilerin öncelikle yatırım yapmayı düşündüğü uygulamaların başında geliyor.
Kolaylık ve sadelik
CRM sistemi işletmelerin pek çok departmanında kullanılıyor. CRM sisteminin sezgisel tasarıma sahip olması ayrıntıların kolayca takip edilebilmesinde etkili olacaktır. Bu nedenle pek çok sistem arasında tercih yaparken müşteri ile ilgili tüm işlerde yardımcı olan, mobil erişime de olanak tanıyan kullanıcı dostu bir yazılım olmasına dikkat etmek gerekiyor.
Raporlamada kolaylık
İhtiyacınızı belirledikten sonra sistemin sunduğu tüm özellikleri derinlemesine araştırmalısınız. Sistemin sunduğu raporlama özellikleri kayıplarınızı, kazançlarınızı ve gelişim fırsatlarınızı görmenizi sağlayan ve rekabet ortamında bir üst seviyeye geçmenizi sağlayacak olan bir özellik. Dolayısıyla en doğru satış, pazarlama ve hizmet stratejileri için sistemin kod yazmadan basitçe kullanabileceğiniz fonksiyonlara sahip olmasına dikkat etmelisiniz.
Entegrasyon kilit noktası
Sahip olduğunuz diğer çözümlerle entegre bir biçimde çalışmayan CRM sistemi işleriniz büyüdükçe ve karmaşıklaştıkça sorun olacaktır. Bu nedenle CRM sisteminin diğer çözümlerinizle entegre çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Sistemin zayıf ve güçlü yönlerini görmek için demo talep etmeyi unutmayın.
360 derecelik bir müşteri ilişkileri yönetimi sağlamak için satış, pazarlama, finans ve yönetim süreçlerini otomatize edebilen sezgisel tasarımlı, kişiselleştirilebilir, mobilite uyumlu CRM sistemi kullanmalısınız.
İnnova CRM çözümü ile 360 derece müşteri memnuniyeti
Platform bağımsız çözüm anlayışına sahip İnnova CRM Çözümleri, veriyi iş süreçlerinde daha etkin kullanmada ve yapılan yatırımların kazanca dönüşmesinde etkili oluyor. Mevcut altyapınızla tamamen uyum içinde çalışacak CRM sistemleri sayesinde müşterilerinizle kurduğunuz ilişkileri doğru yöneterek elde edilen veriyi iş süreçlerinin iyileştirilmesine veya yeni ürünlerin, hizmetlerin şekillenmesine yardımcı olacak şekilde kullanabilirsiniz.
Müşteri memnuniyeti, otomatikleştirilmiş süreçler, entegrasyon kolaylığı, esneklik, uçtan uca yönetim anlayışı, kaynak ve zaman tasarrufu, yüksek kazanç için Müşteri İlişkileri Yönetimi alanında uzman bir şirket olan İnnova’nın tecrübesinden yararlanabilirsiniz.
İlgili Postlar