12 Oca 2015
2 dk okuma süresi
Yeni müşteri kazanma ve var olan müşterileri elde tutma çalışmalarını bir adım öteye taşıyan kişisel alan pazarlaması da diyebileceğimiz "Proximity Marketing", beacon teknolojisi ile çalışarak müşterilere ulaşmada bize daha etkili bir yol açıyor.
Sadakat programları uzun bir süre, markaların yeni müşterileri ve var olan sadık müşterileri için etkili yöntemlerden biri oldu. Son kullanıcılar olarak da sizler farkında olarak veya olmayarak eminim en az bir programa mutlaka üyesinizdir. Ancak teknoloji ve hayat tarzlarındaki son trendler sadece puan toplayıp harcatmaya yönelik programların yeterli olmadığını ve pazarlamada kişiselleştirmenin önemini daha da arttırdı.
İşte bu konuyla ilgili olarak, müşterilere lokasyon bazlı anlık kişisel teklif göndermek, “Beacon” teknolojisi ile artık mümkün oluyor. Sistemin temel işleyişi, Bluetooth veya diğer kablosuz teknolojiler yardımıyla pazarlama odaklı mesajların müşterilere belirlenmiş bir alan içine adım attıklarında gönderilmesi prensibine dayanıyor.
Örneğin, bir bankayı ele alalım. Bankanın içindeki Beacon cihazı, banka şubesi sınırlarının içine yeni bir müşterinin adım attığını hemen anlıyor ve müşterinin cep telefonuna bir mesaj yolluyor: “Şubemize hoş geldiniz. Konut kredisi oranlarında cazip indirim kampanyamızı kaçırmayın.” gibi bir mesaj ile müşteriye anlık teklif sunabiliyor.
Hadi bunu bir adım daha ileri götürelim: Bu işi bankanın CRM altyapısıyla da entegre olarak kurguladığınızı düşünün. Beacon, şubeye girdiğiniz andan itibaren sizi tanıyor ve bankanın sadık bir müşterisi olduğunuzu anlıyor. Böyle bir durumda sistemin mesajı size özel olarak kurgulama şansı da var. Örneğin, konut kredisi indirimiyle değil de, belli bir mevduatın üzerindeki mevduat faiz oranıyla ilgileneceğinizi düşünerek teklifini o tarafa doğru yönlendirebiliyor.
Örnekleri banka şubesi üzerinden verdim ama perakende, telekom ve diğer sektörler içinde farklı kurgular oluşturulabilir. Proximity Marketing modeliyle kişiye ve konuma özgü olarak kurgulanabilecek yaklaşımları hayal gücünüzün el verdiği ölçüde zenginleştirebilirsiniz. Mesela, Amerikan perakende devi Macy’s, beacon teknolojisini dev mağazanın içinde farklı departmanlar için kullanıyor. Siz de, bir çanta rafı önünde normalden daha fazla vakit geçiren müşterinize, karar vermesini kolaylaştırmak adına özel bir fırsat sunsanız nasıl olur?
Müşteri anlık fırsatları seviyor
Eldeki veriler bu konunun şimdiden ciddiye alınması gerektiğini gösteren işaretler ortaya koyuyor. JiWire adlı bir araştırma şirketi, bu konuda bir çalışma yapmış ve şu sonuçlara varmış:
Müşterilerin yüzde 53’ü kendine özgü fırsatları yakalamak için konumunu paylaşmaya hazır,
Yüzde 57’si konum bazlı pazarlamanın daha etkili olduğunu düşünüyor,
Yüzde 62’si konuma dayalı fırsatları yakaladığında arkadaşlarıyla da paylaşmaya meyilli,
Doğru uygulamayla reklamı yapılan ürüne olan ilginin 19 katına çıktığını raporlayan mağazalar var.
Özetle, Proximity Marketing sayesinde, konuma dayalı pazarlamayla müşterilerinizden olumlu geri dönüş alma şansınız daha fazla olduğu gibi, yeni müşteriler elde etme konusunda da önemli bir açılım yapma şansımız var.
Apple, Coca-Cola, Procter & Gamble, Levi’s ve Kraft bu teknolojiyi kullanan öncü şirketlerden bazıları. Çünkü tüm bu şirketler, müşterilerini daha yakından tanımayı ve onlara özen göstermeyi başarının bir parçası olarak görüyor. Müşteriyi daha iyi tanımak daha çok sadakat, daha çok sadakat ise daha sürdürülebilir bir gelir modeli ve daha fazla fırsat anlamına geliyor.
İlgili Postlar