13 Tem 2022
2 dk okuma süresi
E-ticaret sitelerinde ve mobil uygulamalarda müşteri deneyimini iyileştirerek satışları artıran uygulamalar giderek çeşitleniyor. IoT teknolojisinin gelişmesi ile birlikte artık fiziksel mağazalarda da veriye dayalı ve kısa süre içinde karşılığı alınan uygulamalar hayata geçirilebiliyor. Hem mağazayı gezen müşterilerin hem de onlara yardımcı olan personelin davranış analizinden gelen bilgilerle artık tecrübeye dayalı, içgüdüsel kararlar almak yerine veriyi temel alarak doğru adımları atmak mümkün oluyor.
Mağazaların giriş/çıkışlarına ve reyonlara yerleştirilen IoT sensörleri, anlık olarak mağaza içinde gezen müşteri sayısı ile birlikte en çok hangi reyonların ilgi gördüğünün tek bir ekrandan kolayca izlenebilmesini sağlıyor. Bu sayede müşterilerin ilgi gösterdiği ürünler belirlenerek satışları artıracak özel kampanyalar düzenlenebiliyor. Aynı zamanda müşterilerin mağaza içi hareketleri analiz edilerek satış personelinin müşterileri nerelerde karşılaması gerektiği ve bilgilendirme ekranlarının nereye yerleştirilmesi gerektiği de belirlenebiliyor. Özellikle birbirinden farklı iç mimariye sahip çok sayıda mağazası olan markalar, her bir mağazadaki müşteri hareketlerinden çıkarılan ısı haritasını kullanarak en iyi sonuçları elde etmek için doğru kararları alabiliyor.
E-ticaret sitelerinde ziyaretçilerin en çok hangi ürünlere, ne kadar süre ile baktıkları ve benzer ürünlere ne kadar ilgi gösterdikleri kolayca tespit edilebiliyor. Bu veriler sayesinde satışları artırmak için çeşitli satış ve pazarlama teknikleri hızlıca uygulamaya alınabiliyor. Akıllı mağazacılık uygulamaları sayesinde e-ticaret sitelerinde sıkça kullanılan çapraz satışlar için fiziksel mağazalarda da fırsatlar yakalanmış oluyor. Ayrıca yeni ürün tedariği planlamasında da bu veriler yol gösterici oluyor. Fiziksel mağazalarda IoT teknolojisinin gücünden faydalanarak benzer verilerin elde edilebilmesi, çevrimiçi satışlarda olduğu gibi fiziksel satışlarda da perakendecilerin elini güçlendiriyor.
Akıllı mağaza uygulamaları kapsamında bulunan personel takip sistemi sayesinde operasyonel faaliyetler de kontrol altına alınabiliyor. Mağaza içinde yer alan depo ya da bilgi işlem gibi farklı birimler için kurulacak biyometrik güvenlik sistemleri ile ilgili yerlere sadece yetkili personelin giriş yapması sağlanabiliyor. Personelin çalışma takviminin izlenebilmesine de olanak tanıyan bu güvenlik sistemleri aynı zamanda müşterilerin girmemesi gereken yerlere yanlışlıkla girmesini de engelliyor.
Alışverişin yoğunlaştığı tatil günlerinde mağazaların doluluk oranının anlık olarak takip edilerek belirli bir eşiğin üstüne çıkması durumunda ilgili personele uyarı gönderilmesi gibi farklı uygulamalar da akıllı mağazacılık ile mümkün hale geliyor.
İnnova tarafından geliştirilen IoT platformu Skywave üzerinde çalışan SkywaveStore akıllı mağaza çözümü, güçlü özellikleriyle fiziksel mağazaların verimini artırmaya yardımcı oluyor.
Tek merkezden yönetilen akıllı mağaza platformu SkywaveStore ile dünyanın dört bir yanına dağılmış fiziksel mağazalar bile kolayca kontrol edilebiliyor.
Kullanılmakta olan ERP yazılımı gibi dış sistemlerle de entegre olabilen SkywaveStore operasyonel verimliliği ve müşteri memnuniyetini artırıyor.
SkywaveStore’un merkezi yayın yönetim platformu ile mağazaların içindeki dijital ekranlar istenildiği gibi programlanarak müşterilerle iletişimi kolayca yönetilebiliyor. Ekranlar gruplara ayrılarak günün her saati için farklı yayın akışları belirlenebiliyor.
SkywaveStore’un içinde bulunan akıllı tabela aydınlatma yönetimi özelliği sayesinde aydınlatma sistemleri farklı zaman dilimleri için ayarlanabiliyor. Böylece mağazanın yakınından geçenler tarafından fark edilmesi kolaylaşırken enerji tasarrufu da sağlanıyor.
Tüm mağazaların içindeki sıcaklık, nem, gürültü ve aydınlatma bilgilerinin da anlık olarak takip edilebildiği SkywaveStore ile gerektiğinde iklimlendirme ve aydınlatma sistemlerine müdahale edilebildiği gibi bu sistemler tamamen otomasyona da bağlanabiliyor. Bu sayede tüm mağazaların aynı koşullarda hizmet vermesi garanti altına alınmış oluyor. Aydınlatma ve iklimlendirme sistemlerinin mağaza içi yoğunluğa göre otomatik olarak açılıp kapanması sayesinde önemli bir enerji tasarrufu da sağlanmış oluyor.
İlgili Postlar