Markaların büyük veri analizini kullandığı alanlar14Mayıs

Markaların büyük veri analizini kullandığı alanlar

Türkçede büyük veri olarak karşılık bulan “big data”, iş süreçleri içinde ortaya çıkan büyük miktardaki veriyi ifade ediyor. Satış dosyalarından üretim oranlarına kadar tüm veriler büyük veri kapsamına giriyor. Büyük veri analizi; yapılacak yatırımlar, büyüme ya da küçülme gibi kritik karar alma süreçlerini kolaylaştırması açısından şirketler için hayati önem taşıyor.  Bununla birlikte verinin yanlış yöntemler kullanılarak analiz edilmesi firmaları çok büyük zarara uğratabiliyor. Peki, big data kullanan firmalar, büyük veri analizini hangi alanlarda kullanıyor?

 

Büyük veriyi kullanan sektörler artıyor. Kullanım alanının hayal gücüyle sınırlı olması nedeniyle big datanın geleceği şirketleri büyük veri analizi yapmaya yöneltiyor. Lojistik ve seyahat, telekomünikasyon, sağlık hizmetleri, bankacılık ve finans sektörleri büyük verinin en çok kullanıldığı sektörler arasında bulunuyor. 

 

Müşteri sadakatini artırmak

Büyük veri analizi, müşteri profilini anlamaya olanak tanıyor. Web siteleri, lokasyon, sosyal medya, çağrı merkezi, e-mail, SMS gibi kanallardan müşterilere ait gelir düzeyi, hayat tarzı gibi bilgiler edinilerek kişisel profile özel önerilerde bulunulabiliyor. Kişiselleştirilebilir hizmet sayesinde sadık müşteri kitlesi oluşturmak ve yeni müşteriler kazanmak mümkün oluyor. 

 

Pazarlamayı güçlendirmek

Büyük verinin tek ve konsolide analizleri müşteri davranışları ve beklentileri hakkında daha çok bilgi sahibi olmaya olanak tanıyor. Hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerinin doğru analiz edilmesi bilgilendirme, kampanya ve satış stratejileri geliştirmeye imkan sağlıyor. Araştırmalara göre B2C ( Business to Customer- Firmadan tüketiciye) pazarlamacıların yüzde 44’ünün büyük veri ve veri madenciliği sayesinde geri dönüşleri yüzde 36 oranında artırması büyük verinin pazarlamaya etkisinin büyük olduğunu gösteriyor.

 

Risk yönetimi

Riskleri görebilmek ve hafifletebilmek kârlılığı sürdürebilmek açısından önem taşıyor. Büyük veri analizi, risk yönetimi modellerinin kalitesini artırma potansiyeline sahip. Bu açıdan büyük veri risk azaltma stratejileri belirlemede etkili oluyor. 

 

Tedarik zinciri yönetimi

Büyük veri analizi, işletmelerin dolaşım sistemi olarak ifade edebileceğimiz tedarik yönetiminde de etkili oluyor. Büyük veri analizi sayesinde iş operasyonlarının daha bütünsel bir görünüm kazanması sağlanıyor. Tedarik hattındaki olası tüm potansiyel risklerin ortaya konması etkili bir tedarik yönetim sürecine olanak tanıyor.

 

İnnova İş Zekası Çözümleri ile süreçler daha kolay yönetiliyor

Büyük veri analizi risk yönetiminden inovasyona pek çok avantaj sağlıyor. İnnova’nın sunduğu iş zekâsı çözümleri de geleceğe dair öngörülerinizin şekillenmesine yardımcı olarak işiniz için en verimli kararlara ulaşmanızı sağlıyor.

Dev şirketlerden KOBİ’lere kadar büyük bir veri akınıyla baş etmek zorunda kalan tüm kurumlar tarafından tercih edilen İnnova İş Zekası Çözümleri, tüm birimlerin ihtiyacını karşılayacak, işinize uyum sağlayacak ve işinizle birlikte büyüyecek, esnek ve geniş bir iş zekası ürün portföyü sunuyor. Fırsatları daha net bir şekilde görmek ve avantaja çevirmek için İnnova İş Zekası Çözümleri’nden yararlanabilirsiniz.