7 Tem 2023
2 dk okuma süresi
Yapay zeka dahil olduğu hemen her alanda büyük bir verimlilik ve gelişim süreci başlatıyor. Müşteri hizmetlerinden pazarlamaya, operasyonel süreçlerden siber güvenliğe kadar pek çok noktada değerlendirilen yapay zeka teknolojisi kurumların finansal risklerini en aza indiriyor.
İnsan Kaynakları (İK) departmanları da yapay zekanın radarına girmiş durumda. Yapay zeka sayesinde İK’nın daha hızlı ve üretken çalışması ve şirketin hedeflerine ulaşmasında daha dinamik rol oynaması mümkün.
Yapay zeka, İK departmanında iş süreçlerinin otomatikleştirilmesi, objektif bir biçimde değerlendirilmesi, verimlilik artışı ve daha iyi kararlar alınması gibi faydalar sağlayabilir.
İK departmanları için işe alım süreçleri son derece yorucudur. Bazen sayıları binlere varan başvuruları değerlendirmek günler hatta haftalar sürebilir. Doğru personelin seçilmesi için başvuruların en ince detayına kadar analiz edilmesi gerekir. Yapay zeka tabanlı algoritmalar tüm bu süreci son derece kısa bir zamana indirebilir. Özgeçmişleri analiz edebilir, belirlenen kıstaslara göre uygun olmayan adayları eleyebilir ve öne çıkarılması gereken adayları işaretleyebilir. Yapay zeka tüm bu süreçleri hızlandırırken insan kaynaklı hataların önüne geçilmesini de sağlar. Ayrıca başvuruları bir insana göre daha objektif bir biçimde değerlendirebilir.
Yapay zeka, adayların yeteneklerini ve uyumlarını ölçmek için de kullanılabilir. Ses ve yüz analizi gibi teknikler kullanılarak mülakatlarda adayların yüz ifadeleri ve davranışları analiz edilebilir. Bu sayede adayların yetenekleri, kişilik özellikleri ve uyumuyla ilgili daha objektif veriler elde edilebilir.
Çalışanların performans değerlendirmesi ve gelişim takibi için de yapay zekadan yararlanılabilir. Veri analitiği yöntemleriyle çalışanların performans verileri analiz edilebilir ve buna bağlı olarak performans değerlendirmeleri yapılabilir. Ek olarak yapay zeka eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve kişiselleştirilmiş öğrenme programlarının oluşturulması konularında da İK personeline yardımcı olabilir.
Yapay zeka, işletmelerin işgücü planlaması yaparak gelecekteki ihtiyaçlarını tahmin etmesini sağlayabilir. Makine öğrenme algoritmaları ve veri analitiği yöntemleriyle mevcut ve geçmiş verilerden gelecekteki personel ihtiyaçlarını tahmin edebilir. Böylece işletmeler kaynaklarını daha etkin bir şekilde yönetebilir ve personel açıklarını önceden belirleyebilir.
Çalışan deneyimini ve memnuniyetini artırmak için de yapay zekadan faydalanılabilir. Sohbet robotları ve sanal asistanlar aracılığıyla çalışanların işe ilişkin soruları hızla yanıtlanabilir ve bilgiye erişim kolaylaştırılabilir. Ayrıca yapay zeka, çalışanların geri bildirimlerini analiz ederek iş yeri kültürünün iyileştirilmesi için önemli veriler sunabilir.
Evrak işlerini otomatikleştirmek
Yapay zeka, İK ekiplerinin sıklıkla karşı karşıya kaldıkları evrak işlerini otomatikleştirebilir. Bu sayede İK ekipleri rutin ve tekrarlayan evrak görevlerine daha az vakit harcayarak zamanlarını daha fazla beceri gerektiren işlerde değerlendirebilir.
İK departmanında yapay zekadan yararlanmak pek çok noktada büyük fayda sağlar. Ek olarak bu durumun yalnızca İK departmanına değil tüm kuruma katkıları olur. Yapay zeka, çalışanları daha üretken hale getirir ve böylece personelin verimlilik düzeyi artar. Bu sayede işletmenin rekabet düzeyinde de gözle görülür bir gelişme yaşanır. Ayrıca İK ekibi yapay zeka sayesinde uzun vakitler alan ve tekrarlayan evrak işleriyle daha az vakit kaybettiği için kurumsal hedeflere yönelik daha fazla çalışma fırsatı elde eder. Böylece İK ekibi şirketin hedeflerine ulaşması için daha etkin bir rol oynama şansı yakalar.
Yapay zeka teknolojileri son yıllarda büyük gelişim gösterdi. Pek çok şirket özellikle üretici yapay zeka uygulamalarını iş süreçlerinde değerlendirebilecekleri yenilikçi yöntemleri araştırmaya devam ediyor. İnsan Kaynakları departmanları da yapay zeka çözümlerinin katkılarıyla şirketlere birçok noktada büyük faydalar sağlama potansiyeli barındırıyor.
İlgili Postlar
Bt Yöneticilerinin Uyması Gereken 3 Ilke
28 Eyl 2022
İkHibrit Çalışma Kültürü Nasıl Oluşturulur?
30 Kas 2022
İk