31 Mar 2023
3 dk okuma süresi
İş arayan adayların günümüzde pek çok seçeneği bulunuyor. Bu durum işletmeler için hem bir zorluk hem de bir fırsat yaratıyor. Adaylar, becerilerinin ve kariyer hedeflerinin yanı sıra yaşam tarzlarına, değerlerine ve çalışma ortamı ihtiyaçlarına uygun şirketler arıyor.
İşe alım teknolojileri, adaylar ve işverenler arasındaki gerçek bağlantıların kurulmasına yardımcı olmak için çok sayıda yazılım seçeneği sunuyor. Örneğin, aday ilişkileri yönetimi yazılımı, adaylara kişiselleştirilmiş bir deneyim sunarak, işe alım sürecindeki etkileşimi artırıyor. İK teknolojileri, insanlar ve markalar arasındaki bağlantıların nasıl geliştiğini ortaya koyuyor.
İK departmanları, adayların bir sonraki evini ya da işini seçmeden önce en az bir bağlantıya ihtiyaç duyduğunu bilirler. Aynı zamanda bu adaylar, hemen her an dijital bir dünyayla entegre yaşarlar. Bu sebeple İK departmanları, fiziksel bağ ve dijital bağ arasındaki doğru dengeyi bulmaya çalışır.
Günümüzde adaylar sadece bir iş değil, istihdam edilmenin dışında da bir deneyim arıyor. Piyasada çok sayıda iş fırsatı varken kurumların kendilerine en uygun yetenekleri çekmek için yeni nesil yollara başvurmaları gerekiyor. Şirketler, iş arayanlar için çok önemli olan insan bağlantısını kaybetmeden, işe alım sürecinde yenilik yapmak ve en iyi adayları kazanmak için teknolojiden yardım alabiliyor.
Mutlaka kullanılması gereken İK teknolojileri
Aday ilişkileri yönetimi yazılımı
Görüşme ve işe alma sürecinde kişiselleştirilmiş bir aday deneyimi sunmaya yardımcı olan aday ilişkileri yönetimi yazılımı, şirketlerin açık pozisyonlar için uygun nitelikli adayları daha kolay bulmalarına olanak tanıyan etkin bir yetenek havuzu oluşturmalarını sağlar.
İK ekipleri adaylarla görüşürken deneyime büyük önem göstermelidir. Olumlu bir deneyim sunmak, işletmelerin daha fazla aday çekmesine ve üst düzey yetenekler için diğer işletmelerle daha iyi rekabet etmelerine olanak tanır. Bu sebeple aday ilişkileri yönetimi yazılımları kritik değer taşır.
İşe alım otomasyon yazılımları
Yöneticilerin mevcut ve gelecekteki açık pozisyonlar için aday havuzları oluşturmasına yardımcı olan işe alım otomasyon yazılımı, en nitelikli adayları belirlemek, sosyal profilleri doğrulamak, eksiksiz aday profillerini ve özgeçmişlerini dışa aktarmak için yapay zekadan yararlanır.
Aday akışının yönetilmesine yardımcı olan işe alım otomasyon yazılımları, hem İK ekibi hem de nitelikli başvuru sahipleri için işe alma sürecini kolaylaştırır. Şirketlere, doğru yeteneği bulmak için gereken tarama ve değerlendirme araçlarını sağlayan işe alım otomasyon yazılımları, pek çok farklı kaynaktan en iyi yetenekleri temin edebilmek, açık pozisyonları daha hızlı ve daha uzun ömürlü bir şekilde doldurmayı mümkün kılar.
Görüntülü görüşme yazılımları
Özellikle pandemi dönemiyle birlikte sıklıkla kullanılmaya başlanan görüntülü görüşme yazılımları, şirketlerin adayları ikinci görüşme için ofise getirmeden önce, modern bir şekilde bağlantı kurmalarına yardımcı olabilir.
Birçok şirket için görüntülü görüşme, geleneksel bir telefon görüşmesi yerine adaylarla daha insancıl bir bağ kurmada ilk adımdır. Bu sayede işletmeler, adaylarla kişisel düzeyde bağlantı kurarken, teknolojinin gücünden yararlanabilir. Görüntülü görüşme yazılımları sayesinde ekipler, adayları hızlı bir şekilde tarayabilir ve en iyi yeteneklere daha kısa sürede ulaşabilir.
İK uzmanları ayrıca, telefonda birden fazla adayla görüşmek için saatler harcamak yerine ortak soruları kaydedebilir, marka bilinci oluşturmak için videolar hazırlayabilir. Bu yaklaşımla işe alım uzmanları, çevrimiçi bir sürece insan unsuru eklemiş olur. Böylece adaylar, markayla, kurumsal kültürle ve ekip üyeleriyle, tıpkı yüz yüze tanıştıkları gibi gerçek anlamda bağ kurabilirler.
Kişisel bir deneyim sunmak
İK teknolojilerinin amacı işe alım deneyiminde insan faktörünü ortadan kaldırmak değildir. Aksine teknoloji doğru kullanıldığında insan faktörü daha önemli ve verimli hale gelir. Kurumlar artık aramalarını genişletmek, daha kişiselleştirilmiş ve daha hızlı bir yaklaşımla en iyi adayları hedeflemek için video ve mesajlaşmadan hedefli reklamcılık ve sohbet robotlarına kadar her şeyi kullanıyor.
Bu araçlar İK çalışanlarının, doğru yeteneği daha erken belirlemeyebilmesine ve sıradan görevleri otomatikleştirmelerine yardımcı oluyor. Ayrıca adayları tanımak için daha fazla zaman harcamanın önüne geçen araçlar, işe alım sürecini her iki taraf için de daha iyi bir deneyim haline getiriyor.
İlgili Postlar
Bt Yöneticilerinin Uyması Gereken 3 Ilke
28 Eyl 2022
İkHibrit Çalışma Kültürü Nasıl Oluşturulur?
30 Kas 2022
İk