Gerçek zamanlı veri analizi işinize hangi faydaları sağlar?

Gerçek zamanlı veri analizi işinize hangi faydaları sağlar?

25 Mar 2021

3 dk okuma süresi

Kuruluşlar için gerçek zamanlı veri analizi uygulamalarının potansiyel faydaları arasında daha hızlı karar verme, iş çevikliğini artırma, daha iyi müşteri hizmeti gibi birçok avantaj bulunur.

Bundan birkaç yıl önce gerçek zamanlı veri ile doğru zamanlı veri arasında ciddi bir ayrım söz konusuydu. Veri panellerini yalnızca saatte bir kontrol eden kurumlar için gerçek zamanlı veri analitiği araçları bir lüks konumundaydı. Ancak günümüzde kurumlar çok daha hızlı hareket ediyor ve gerçek zamanlı verilerin her an analize ve görselleştirilmeye hazır olmaları önem arz ediyor.

Gerçek zamanlı veri analizinin faydaları

Günümüzde gerçek zamanlı veri analizi uygulamalarının kurumlara kattığı sayısız avantaj bulunuyor. Bunlardan başlıca altı tanesini sizler için derledik:

Çalışma hızınıza uygun kararlar alın

En son veri bilimi ve gelişmiş analitik araçlarıyla gerçekleştirilen veri yönetimi, iş zekası ve analitik, daha iyi kararlar almanıza yardımcı olur. İşin hızı arttıkça daha iyi kararların daha hızlı alınabilmesi gerekir. Bu nedenle, gerçek zamanlı verilerin ilk ve çoğu için en önemli yararı, kararların ne zaman ve nerede verilmesi gerekiyorsa ona ayak uydurabilmesidir.

İş çevikliğini ve optimizasyonunu artırın

Daha hızlı karar vermenin daha çevik bir iş anlamına geldiğini düşünme tuzağına düşmek kolaydır. Ancak aslında, iş çevikliği yalnızca kararlarla ilgili değildir. Çeviklik aynı zamanda stratejik ve taktik iş hedeflerinizi de kapsar. Farklı türden seçimler yapmanız gerektiğinde, seçenekler arasında hızlı bir şekilde seçim yapmak sizin için yeterli olmaz. Daha küçük ve odaklı ekipler, sürekli ihtiyaç duydukları verilere ulaşarak çok daha etkili sonuçlar alabilir.

Operasyonel sorunları hızla tespit edin ve giderin

Hizmet kesintilerini ve birikmiş işler için üretim hatlarını izlemek için öngörücü bakım çözümlerinin kalbinde bulunan IoT sensörleri ve video akışları da gerçek zamanlı verilerle çalışır. Son yıllarda popüler olan SkywaveSense benzeri çözümler, gerçek zamanlı verilerle operasyonel iyileştirmenin en iyi örneklerinden birisidir ve üretim tesislerindeki arıza sürelerini azaltmada çok etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Gerçek zamanlı veriler operasyonları oldukça farklı senaryolarda benzer yaklaşımlarla iyileştirebilir. Örneğin, trafik koşullarının gerçek zamanlı raporları ve hava durumu tahminleri, lojistik şirketlerinin teslimat kamyonlarını daha etkili bir şekilde yönlendirmesine yardımcı olabilir. Bu kamyonlar soğutuluyorsa, yerleşik sıcaklık sensörleri de acil müdahale veya yeniden yönlendirme gerektiren sorunları izleyebilir ve gerçek zamanlı uyarılar gönderebilir.

Kısa vadeli piyasa değişikliklerini saptayın ve reaksiyon gösterin

Bazı endüstriler hızlı piyasa dalgalanmalarına karşı hassastır. Borsalar bunun en iyi örneğini teşkil eder. Doğal olarak, gerçek zamanlı veriler bu tür durumlarda faaliyetleri sürdürmek için çok önemlidir.

Havayolları ve otel zincirleri gibi diğer endüstriler de, fiyatları ve kullanılabilirliği güncel olaylara, hava durumuna, petrol fiyatlarına ve hızla değişebilen diğer faktörlere göre yönetir. Bugün, perakende deneyiminin büyük bir kısmı çevrimiçi olarak gerçekleşirken, perakendeciler de değişen talebe, maliyetlere ve müşteri eğilimlerine hızlı bir şekilde yanıt vermek zorunda.

Gerçek zamanlı veriler, tüm bu senaryolar için paha biçilmezdir. Envanterleriniz ve marjlarınız derin bir nefes almanıza ve bazı aksaklıkların üstesinden gelmenize izin veriyorsa, daha yavaş hareket etmek mümkündür. Ancak bugünlerde çok az işletme bu lükse sahip. Bunun yerine, işinizi etkileme potansiyeli taşıyan değişkenlerin daha hızlı ve daha verimli bir şekilde izlenmesini sağlamak için verileri kullanma konusunda daha çevik yaklaşımlar benimsemek gerekiyor.

Çevrimiçi pazarlama için müşteri deneyimini kişiselleştirin

Çevrimiçi perakende, gerçek zamanlı verilerin sağladığı yeni ve daha etkili müşteri deneyimlerinin en iyi örneklerini teşkil ediyor. Fiziksel mağazaların tek alışveriş noktası olduğu eski günlerde, özenli personeller düzenli ve en iyi müşterileri tanır, selamlar ve satın alma davranışına etkili bir şekilde yönlendirirdi.

Günümüzde çok sayıda kuruluş web sitelerini ve çevrimiçi reklamcılığı kişiselleştirmek için gerçek zamanlı teknolojiyi kullanıyor. Artık müşteriler, çevrimiçi davranışlarını gerçek zamanlı verilerle analiz eden botlar tarafından tanınıyorlar. Bot müşterileri karşılamasa da ana sayfayı, özel teklifleri, tavsiyeleri ve hatta bazı durumlarda e-ticaret mağazasında görülen renk şemasını bile müşteriler hakkında öğrendiklerine göre özelleştirir.  Çoğu tüketici ise bu deneyimin onlar için özelleştirildiğinden haberdar bile olmaz.

Güncel bilgilerle müşteri hizmetlerini iyileştirin

Artık birçok işletmenin müşteri hizmetleri birkaç yıl öncesine kıyasla çok daha iyi durumda. Tüm sektörlerden kurumların gerçek zamanlı veri entegrasyonuna yaptığı yatırımlar, müşterilerle çok daha doğrudan ve çözüm odaklı etkileşimlerin kurulmasının önünü açtı.

Çağrı merkezi temsilcileri bir müşteri kaydına baktıklarında yerel kesinti, hatalı ekipman, alışılmadık derecede yüksek fatura, iptal edilen uçuş veya aramaya neden olan başka bir sorun hakkındaki bilgileri anlık olarak görebiliyor. Gerçek zamanlı uygulamaların yönlendirdiği bu tarz içgörüler, günümüzde sektörün standardı haline geldi.

İlgili Postlar

data_literacy

Veri okuryazarlığı nedir?

7 Eki 2024

Büyük Veri
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr