Veritabanı izleme araçları için verimlilik ipuçları

Veritabanı izleme araçları için verimlilik ipuçları

4 Ara 2020

2 dk okuma süresi

Günümüzde çok çeşitli iş süreçlerinin merkezinde yer alan veritabanı, şirket ölçeğinden bağımsız olarak karmaşık bir yapıda ya da büyük olabiliyor; bu sebeple verimliliği artırabilmek için veritabanı izleme araçları kullanmak önem taşıyor.

Arıza sürelerinin erken aşamada fark edilmesi ve engellenmesi

Web sitenizdeki ve çevrimiçi mağazanızdaki verilere erişirken, şirket içinde bir yazılım kullanırken bir ya da birden fazla veritabanına ihtiyaç duyabilirsiniz. Eskiye kıyasla iş süreçlerinin merkezine oturan veritabanlarının yaşayabileceği ufak bir sorun, servislerinizin yavaşlamasına ve hatta kimi durumlarda durmasına sebep olabilir. Veritabanı izleme araçları, tam bu noktada devreye girerek, sorunları erken fark etmenizi sağlıyor.

Gartner araştırma şirketine göre, BT sisteminde yaşanan bir arızanın şirketlere dakikalık maliyeti ortalama 5.600 dolar seviyesinde. Yavaşlayan işlem süreleriyse şirketlere görece daha az zarar veriyor, ancak yaşanma sıklığı 10 kat artıyor. Sorunların tekrarlanmasına izin verildiği taktirde, ortaya çıkan hasar da büyüyor. Bu nedenle, veritabanında yaşanan sorunları erken saptamak, sebeplerini belirlemek ve gelecekte yaşanmalarını önlemek, şirketler için kayıp yaşama olasılığını büyük ölçüde düşürüyor.

Kurumlar, kullanacakları veritabanı izleme araçlarını değerlendirirken aşağıdaki soruları baz alabilirler:

Çözüm, sorunları çözmek için doğru bilgiyi hızlıca sağlayabiliyor mu?

Beklenen ya da beklenmeyen veri artışlarına karşı ölçeklenebilir mi?

İhtiyaç duyulan tüm BT ortamlarında çalışıyor mu?

Yeterli teknik destek veriliyor mu?

Veritabanları birçok iş sürecine bağlıdır ve performansları operasyonun işleyişini etkiler. İlk kez veritabanı izleme çözümü kullanmayı düşünen kurumlar için başarılı veritabanı izleme araçlarında yer alması gereken özellikleri aşağıda derledik.

Uygulama performansı yönetme araçları (APM)

Günümüzde popüler olarak kullanılan uygulama performans izleme ve yönetme (APM) araçları, kurumun BT ortamlarının genel görünümüne dair sürekli ve kolay bilgi almayı mümkün kılar. Bu araçlar, yöneticileri BT ortamındaki sorunların hızla saptanması için yönlendirseler de sorunların temel neden analizini yapmakta yetersiz kalabiliyor.

APM çözümleri, perde arkasındaki performans sorunlarının sebeplerini saptamak için gerekli olan derinlemesine veritabanı analizini başaramadığında, seçilen veritabanı izleme çözümünün BT yöneticilerine kök neden analizi yapabilme şansı sunması gerekiyor.

Özelleştirilmiş programlar

Tecrübeli veritabanı yöneticileri, ellerinin altında kendi oluşturdukları ya da çevrimiçi buldukları özel programlara sahiptir. Bu programlar, genellikle APM gibi araçları destekleyici türden işlevler üstlenirler. Örneğin veritabanı izleme çözümünün eksik bir işlevini yerine getirmek ya da özel bir sorunu çözmek gibi...

Tamamen özelleştirilmiş programlarla sağlanan performans takibi, şirketin ve BT ortamlarının büyümesi durumunda ağır bir işe dönüşebilir. Çoğu program, spesifik durum ve olaylara müdahale için geliştirilir ve çoğunlukla tek kullanımlıktır. Uzun vadeli değer önerenlerin ise muhafaza edilmeleri zordur.

SQL sunucusu bekleme istatistikleri

SQL sunucularının bir işlemi gerçekleştirmek için bir kaynağın kullanılabilir olmasını bekleyerek geçirdikleri zamana “bekleme süresi” adı veriler. Bekleme istatistikleri, SQL sunucusuna yansıyan kritik darboğazları gösterir. Ancak veritabanı performansının verimli ölçümü için bu veri tek başına yeterli değildir. Darboğazların gerçek sebeplerini anlamak için bekleme istatistiklerinin yanı sıra, diğer kaynaklara da başvurulmalıdır.

Veri performansı izleme araçları (DPM)

Veri performansı izleme araçları, veri merkezi performansını izlemenin en etkili yollarından birisidir. Bu araçlar, sistemin donanım ve yazılım bütünlüğünü, işleme performansını düzenli olarak takip eder. Bazı çözümler, sunuculara aşırı yüklenme olmaması adına kimi ölçümleri birkaç dakikada bir gerçekleştirir.

İlgili Postlar

data_literacy

Veri okuryazarlığı nedir?

7 Eki 2024

Büyük Veri
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr