11 Oca 2023
2 dk okuma süresi
Sosyal medya platformları, yeni kullanıcılar kazanmak ve mevcut kullanıcıları elinde tutmak için pek çok algoritma kullanıyor. Sosyal medya platformlarının yaşam eğrisi için kritik değer taşıyan algoritmalar, insan etkileşimini ve kullanıcı sayılarını doğrudan etkiliyor.
Sosyal medya algoritmaları, kullanıcıların gördüğü içerikleri etkileyen önemli bir faktördür. Sosyal medya platformlarının özgün kullanıcı deneyimini geliştirmek için kullandıkları algoritmalar, kullanıcıların tercihlerini ve isteklerini anlamaya çalışır. Makine öğreniminden yararlanan algoritma teknolojisi, bu sayede kullanıcı hareketlerini takip eder ve kişinin en çok alaka kurduğu, zaman harcadığı ya da etkileşimde bulunduğu materyalleri belirleyerek, benzeri içerikleri sunmaya başlar.
Sosyal medya algoritmaları, geçmiş kullanıcı deneyimlerinden yola çıkarak, etkileşim ihtimali en yüksek olasılığa sahip içerik önermelerini kullanıcının karşısına çıkarır. Bunu etiketler, seçilen ilgi alanları, tıklanan içerikler, zaman geçirilen içerikler, arkadaş çevresi ve beğeni, takip gibi seçenekler üzerinden analiz yaparak gerçekleştirir. Makine öğrenimi ve özel veri yönetimi sayesinde kullanıcılar, kendilerine yönelik kişiselleştirilmiş bir deneyim ile karşılaşır. Hemen hemen tüm sosyal medya algoritmaları, içerik önerme noktasında kullanıcıların davranışlarını model alır.
Sosyal medya algoritmaları, reklamcılık sektörü için de kritik önem taşır. Kullanıcıların beğenilerini, ilgi alanlarını ve isteklerini takip eden sosyal medya algoritmaları, bu sayede reklamlar için son derece elverişli veriler oluşturur. Örneğin, bir kullanıcı sosyal ağ üzerinde spor ayakkabı bakmaya başladıysa, o sırada spor ayakkabı reklamı veren bir marka, algoritma sayesinde doğrudan kullanıcının önüne düşer. Sosyal medya algoritmaları, kullanıcıları reklamlar yoluyla potansiyel müşterilere dönüştürür.
Sosyal medya algoritmaları, insan etkileşimini ve etkileşimin kalitesini etkileyen kompleks formüllerdir. Kullanıcılar arasında paylaşılan bir içerik, eğer ilgi görüyorsa, beğeniliyorsa daha çok kişinin karşısına çıkarken, beğenilmeyen ve üzerinde zaman geçirilmeyen bir içerik ise sınırlı sayıda kullanıcının önüne düşer. Dolayısıyla insan etkileşimi azalır. Sosyal medya algoritmaları için kişinin arkadaş çevresi de bir başka değerlendirme noktası olarak öne çıkar. Kullanıcının kimlerle arkadaşlık kurduğu, kimlerle etkileşim halinde olduğu, kısacası tüm insan etkileşimi algoritma tarafından kapsamlı bir biçimde değerlendirilir ve benzer ilgi alanları olan, alakalı kişiler bağlantı için önerilir.
Sosyal medya algoritmaları en iyi kullanıcı deneyimini sunmak için güncellenmek zorundadır. Örneğin, eskiden en güncel içerikleri ön plana alan bir sosyal ağ, bu uygulamanın sonuçlarını verimsiz bulabilir ve algoritmada güncellemeye giderek, önceliği alakalı içeriklere verebilir. Sosyal medya platformunun içerik önerme algoritmasında yapacağı güncellemeler, insan etkileşimini en üst noktaya taşımayı hedefler.
Sosyal medya platformları için son derece önemli bir konu olan özel veri yönetimi, sosyal medya algoritmalarının kullanıcılara gösterdiği içeriği özelleştirmek için kullanılan matematiksel formülleri ifade eder. Özel veri yönetimi, kişisel verilerin güvenli bir şekilde korunması için çeşitli yasal ve teknik önlemleri de kapsar. Bu sebeple hem kişiler hem de kurumlar için her geçen gün daha çok önem kazanan özel veri yönetimi, gizliliğin korunmasına yardımcı olur. Şirketlerin özel verileri toplama, saklama, işleme ve paylaşma süreçlerini etkin bir şekilde kontrol eden özel veri yönetimi, kişisel bilgilerinin ticari amaçlarla kötüye kullanımını önlemeyi amaçlar.
İlgili Postlar
Veri okuryazarlığı nedir?
7 Eki 2024
Büyük Veri