9 Eki 2015
2 dk okuma süresi
Müşteri ile doğru ve kalıcı ilişkiler kurmanın en önemli yollarından bir tanesi sadakat uygulamalarının kullanılması. Günümüzde sık sık karşılaştığımız bu ilişki yönetimini, marka çözümleri ile harmanlayarak müşteri memnuniyetini çok daha verimli hale getirebilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.
Teknoloji alanında yapılan yatırımların, dünyanın önde gelen CEO’larının gündeminde 2015 yılında olduğu gibi 2016 yılında da ilk sırada yer alacağı öngörülüyor. Bu alanda yatırım yapmayı planlayan yöneticilerin %37’sinin müşteri deneyimi yönetimi, %32’sinin dijital pazarlama ve %28’inin veri madenciliği / iş analitiği üzerinde olacağı tahmin ediliyor. Özetle, teknoloji ve müşterinin önemi giderek artıyor ve bu alanda yapılan yatırımların meyvelerini alabilmek adına ek yatırımlar yapılıyor.
Loyalty 3.0 dönemini yaşadığımız şu dönemde müşterinin öneminin farkında olmayan firma maça 2-0 geride başlıyor. Neredeyse köşedeki bakkalın bile sadakat uygulaması kurgulayıp kart dağıttığı bir dönemi yaşıyoruz. Gerçek sadakati elde etmek için firmalarla etkileşim halinde olan müşteriler, iş ortakları ve çalışanlar üzerinden elde edilen big data verileri ve insan motivasyonu üzerine araştırmalar harmanlanarak inceleniyor artık. Daha önce ayrı ayrı yapılan fakat bir bütün olamadığı için başarısız olan üç yaklaşım Sadakat 3.0 teriminde bir araya gelmiş durumda:
a) Motivasyon: Yapılan son bilimsel araştırmalar insanların davranışlarını neyin motive, neyin demotive ettiğini ve hayatlarında ya da işyerlerinde bir şeyi yapma ya da yapmama nedenlerini açıkça tanımlamakta. İnsanları neyin motive ettiğini bilmek, müşteri etkileşimini ve marka sadakatini arttırır. Bireylerin istekleri ve ihtiyaçları farklı farklı olduğundan herkesi aynı değerlendirmek yanlış bir yaklaşım. Doğru sadakat çözümleri her bireyin motivasyonuna yönelik çözümler sunmalı.
b) Big Data: Artık insanların nasıl iletişim kuracağını, sosyalleşeceğini, çalışacağını ya da oyun oynayacağını teknoloji belirlemekte. Bu sistemlerle etkileşime giren insanların ürettiği veri miktarı gün geçtikçe inanılmaz boyutlara ulaşıyor ve her geçen gün yeni teknolojiler sayesinde daha ayrıntılı veriler yakalamak mümkün hale geliyor. Akıllı işletmeler bu verileri işleyip, anlayarak daha önceleri mümkün olmayan şekillerde tüketicileri motive etmek için kullanmaktalar.
c) Oyunlaştırma: Oyun tasarımcıları yıllardır veri tabanlı motivasyon teknikleri kullanmaktaydılar. Yeni motivasyon anlayışı big data ile birleştiğinde, bu teknikler, etkileşimi ve katılımı artıran, tüketiciler ve çalışanlar için değer katan ve oyun olmayan alanlarda da uygulanabilen bir hâl almaktadır.
Sadakat alanında son dönemlerin sloganı belli; müşteriyi memnun et, gerisi kolay. Müşteriyi memnun etmek için puan verenler, kampanya düzenleyenler, oyunlaştırma yöntemlerini kullananlar... Hepsi doğru yoldalar. Son dönemlerdeki yeni açılım ise firmanın kendi müşterilerine anlaşmalı olduğu iş ortakları üzerinde indirim kazandırması.
Sadakat sistemini kurdunuz, elinizde nefis bir müşteri kitlesi var. Satışlarınız da çok iyi gidiyor, müşteri memnuniyeti hiç olmadığı kadar yüksekte. Bir adım ötede ne yapacaksınız peki? CRM sisteminizde yer alan müşterilerinize anlaşma yaptığınız firmalarda indirim sağlayıp, müşterilerinize sizi tercih ettikleri için bu anlaşmalı firmadan indirimler sunabilirsiniz. İlgili firmadan hali hazırda alışveriş yapmakta olan müşteriler bu indirimi memnuniyetle karşılayıp kullanacakken anlaşma yaptığınız bu firmayı hiç bilmeyen müşterileriniz için de yeni bir kapı açmış olacaksınız.
PayFlex Marka Ortaklığı adı verilen uygulama ile müşterilerinize mobil uygulama, sms veya e-mail gibi yöntemlerle iş ortağınız olan firmalarda kullanılacak indirim kodlarını gönderebilirsiniz. Üstelik bu sistemin kurulumu ve iş ortaklarının donanımsal ihtiyaçları için de eskiden olduğu gibi bol sıfırlı yatırımlar gerekmiyor. İş ortağınız küçük bir işletme olsa dahi sahip olduğu tablet veya akıllı telefon kod doğrulama için iş görüyor. Uygulamanın zengin kampanya yönetimi ve rapor seçeneklerini kullanarak kampanya verimliliğini ölçebilir ve bir sonraki iş ortağına karar vermek adına müşterilerinizin ilgi alanlarını daha iyi tespit edebilirsiniz. Müşteri memnuniyeti konusunda yeni trend, sadakat alanında firmanızın tüm ihtiyaçlarına yanıt verebilecek PayFlex Sadakat yapısı altındaki Marka Ortaklığı çözümü. İlk paragraf istatistikleri için referans : http://www.gartner.com/newsroom/id/3033618
İlgili Postlar
Veri okuryazarlığı nedir?
7 Eki 2024
Büyük Veri