Chatbotlar için yapay zeka kullanımı

Chatbotlar için yapay zeka kullanımı

24 Mar 2023

3 dk okuma süresi

 

Yapay zeka ve chatbotlar'ın temelleri

Son yıllarda büyük gelişim gösteren chatbot uygulamaları, adeta insandan ayırt edilemeyecek karşılıklar veriyor. Doğal insan dilini anlayabilen ve etkileyici derecede ayrıntılı insan benzeri yazılı metinler üretebilen, prototip diyalog tabanlı yapay zeka (AI) sohbet robotları olarak tanımlanan chatbot'ların en ünlüsü, kurucuları arasında Elon Musk'ın da yer aldığı bağımsız araştırma kuruluşu OpenAI'ın girişimi olan ChatGPT'dir. 2015'ten bu yana geliştirilen ChatGPT, yapay zeka ve makine öğrenimi tarafından eğitilerek sohbet arabirimi aracılığıyla bilgi sağlamak ve soruları yanıtlamak için tasarlandı.

Yapay zeka nedir ve chatbot'larla nasıl ilişkilendirilir?

Bilim kurgu filmlerinin ortaya koyduğu olağanüstü fikirler nedeniyle, birçok insan yapay zekanın gerçekte ne olduğu konusunda net bir anlayışa sahip değil. Bu sebeple de yapay zeka tüm biçimleriyle tehdit olarak görülüyor. 

Halbuki en basit haliyle yapay zeka, geleneksel olarak insan zekası gerektiren şeyleri yapmak için bilgisayarların kullanılmasını ifade eder. Yapay zeka büyük miktarda veriyi insanların yapamayacağı kadar hızlı ve hatasız biçimde işleyebilir. Dolayısıyla yapay zekanın amacı, insanlara yardımcı olmak için teknolojiyi kullanmaktır. 

Günümüzde çoğu insan, chatbot'lar ile genellikle bir şirketin web sitesinde (örneğin canlı sohbet araçları) bir miktar etkileşim kurmuştur. Ancak gerçek şudur ki geleneksel sohbet robotları öğrenemez veya uyum sağlayamaz. Geleneksel sohbet robotları, müşterinin sorusunda hangi anahtar kelimelerin göründüğüne bağlı olarak kullanabilecekleri, önceden belirlenmiş bir yanıt listesine sahiptirler. Bu tür sohbet robotları gerçek bir yapay zeka ürünü olarak kabul edilmez. 

Yapay zeka tabanlı chatbot'lar, anahtar kelimeleri değil anlamları yakalar ve hazır yanıtlar değil, o an üretilmiş ve sayısız içeriğin analiz edilmesiyle ortaya çıkmış cevaplar verirler. Chatbotlar, yapay zeka ile birleştirildiğinde, işletmelerin müşteri hizmetlerini otomatikleştirmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olabilir.

Chatbot'lar nedir ve nasıl çalışırlar?

Gelişmiş bir chatbot, kullanıcılara yardımcı olmak ve bot-insan etkileşimlerini doğal, ilgi çekici ve serbest akışlı hale getirmek için yapay zekanın yardımıyla oluşturulmuş ve devreye alınmış bir yazılım programıdır. İşletmeler için yüksek düzeyde eğitilmiş bir yapay zeka sohbet robotu, müşteri iletişiminde son derece yardımcı olur. Her seferinde mutlu kullanıcı deneyimleri sunmak için müşteri desteğini kişiselleştirirken, müşteri sorgularını etkili bir şekilde değerlendirebilir ve yanıtlayabilir.

Bir sohbet robotu, insan konuşmasını simüle ederek belirli tetikleyicilere ve algoritmalara dayalı olarak rutin otomatikleştirilmiş görevler gerçekleştirir. Chatbot'lar, tıpkı bir kullanıcının başka bir kişiyle iletişim kuracağı şekilde, bir sohbet arayüzü yoluyla etkileşim kurmak için tasarlanmıştır.

Yapay zeka destekli Chatbot'ların avantajları

Dünyanın önde gelen şirketleri, müşteri hizmetleri noktasında chatbot uygulamalarının avantajlarından yararlanıyor. Bugün dünyada 1,4 milyar kişi tarafından kullanılan chatbot'lar, işletmelere ve müşterilerine pek çok fayda sağlıyor.

Chatbot'ların mesai saatleri bitmediği için kullanıcılara 7/24 en yüksek kalitede hizmet sunuyor. Böylece kurumlarda müşteri memnuniyeti artış gösteriyor. Uluslararası yönetim ve danışmanlık firması McKinsey'in araştırmasına göre, müşteri hizmetleri yöneticilerinin %61'i, bu yıl destek çağrılarında artış olduğunu bildirdi. Bu durum destek personeli üzerindeki baskıyı her geçen gün daha fazla artırıyor. Bu noktada chatbot'lar, bireylere ve ekiplere büyük bir zaman kazandırarak yükün hafifletilmesinde başrol oynuyor. Chatbot'lar rutin sorguları ve istekleri destek kuyruğundan kaldırarak daha düşük çağrı veya sohbet hacimlerine neden olurlar. Bu da destek ekibinin zamanının çoğunu, en büyük etkiyi yaratan görevlere ayırabilmeleri için fırsat yaratır.

Chatbot'lar ayrıca çok dilli müşteri desteği sayesinde markaların küresel bir kitleye hizmet vermesine yardımcı olur. Müşterilerle kendi dillerinde konuşan firmalar, rekabette önemli bir avantaj elde edecektir. Yapay zeka sohbet robotlarının çoğu, birden çok dilde destek sunar. Böylece işletmeler, küresel olarak güvenle genişleyebilir ve dilden bağımsız olarak aynı düzeyde destek sağlayabilir.

Dünyanın önde gelen Chatbot girişimleri

Netomi'nin AI platformu, şirketlerin e-posta, sohbet, mesajlaşma ve sesli müşteri hizmetleri çağrılarını otomatik olarak çözmesine yardımcı olur. Gelişmiş Doğal Dil Anlama (NLU) motoru sayesinde tüm müşteri hizmetleri sohbet robotları arasında en yüksek doğruluğa sahip olan Netomi AI çözümü, dünyanın önde gelen pek çok şirketi tarafından tercih ediliyor. 

En tanınmış yapay zeka tabanlı sohbet robotu olan ChatGPT, aslında bir sohbet robotundan daha fazlasıdır. Doğal dil işleme modeli (NLP) olarak tanımlanan ChatGPT, metin girişine insan benzeri yanıtlar oluşturmak için eğitilmiştir.

Microsoft Bot Framework, dünyanın en önde gelen yazılım şirketi olan Microsoft'un yapay zeka tabanlı sohbet robotu konumundadır. Microsoft Bot Framework, konuşmaya dayalı yapay zeka deneyimleri oluşturmak için kapsamlı bir uygulamadır. Ayrıca Microsoft, kullanıcıların botu popüler kanallara ve cihazlara kolayca bağlamaları için açık kaynaklı SDK ve araçlar kullanmasına olanak tanır.

Dünyanın dört bir yanında son derece başarılı chatbot girişimleri bulunuyor. Bunlar arasında atSpoke, WP-Chatbot, Zendesk Answer Bot, x.ai, Alexa for Business, CSML.dev ve Drift'i de sayabiliriz.

İlgili Postlar

data_literacy

Veri okuryazarlığı nedir?

7 Eki 2024

Büyük Veri
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr