Üretken yapay zekâ fintek sektöründe nasıl kullanılabilir?

2022’nin son döneminde yayınlanan ve büyük ilgi gören ChatGPT başta olmak üzere DALL-E, Bard ve Midjourney gibi üretken yapay zekâ çözümleri, büyük miktardaki veriyi neredeyse anında işleyerek yeni ve benzersiz çıktılar üretebiliyor.

Üretken yapay zekâ fintek sektöründe nasıl kullanılabilir

5 Şub 2024

2 dk okuma süresi

2022’nin son döneminde yayınlanan ve büyük ilgi gören ChatGPT başta olmak üzere DALL-E, Bard ve Midjourney gibi üretken yapay zekâ çözümleri, büyük miktardaki veriyi neredeyse anında işleyerek yeni ve benzersiz çıktılar üretebiliyor. Geniş dil modellerinden (LLM) faydalanan üretken yapay zekâ çözümleri, doğal ve konuşma diliyle talebi anlayarak ChatGPT ve Bard gibi metin ya da DALL-E ve Midjourney gibi görsel üretebiliyor. 

Üretken yapay zekâ tarafından desteklenen metin tabanlı robotlar, metinleri özetlemek, çeviri yapmak ve hatta duyguları analiz etmek için kullanılabiliyor. Elde edilen içerikler benzeri görülmemiş derecede doğal ve akıcı bir dilde iletilebiliyor. 

E-ticaretten yazılım mühendisliğine kadar üretken yapay zekâ çözümleri pek çok alanda kişi ve kurumların çalışma biçimini değiştiriyor. Danışmanlık şirketi McKinsey’in raporuna göre üretken yapay zekanın yalnızca bankacılık sektöründe yıllık 340 milyar dolara kadar değer sağlama potansiyeli bulunuyor. Özellikle fintek sektörü üretken yapay zekanın en etkili olduğu alanlardan biri olarak işaret ediliyor. 

Fintek sektöründe üretken yapay zekâ

Üretken yapay zekanın ortaya çıkışı otomasyonun desteklenmesi söz konusu olduğunda oyunu tamamen değiştiriyor. ABD merkezli müşteri hizmetleri yazılımı şirketi Zendesk’in araştırmasına göre müşterilerin %67'si bir insan temsilciyle konuşmak yerine self servis hizmeti tercih ediyor. Piyasa rekabetinin çok yüksek olduğu finansal hizmetlerde yapay zeka otomasyonunun benimsenmesinin bir yıl içinde %63 oranında arttığı görülüyor. 

Müşterilere daha doğal bir konuşma deneyimi sağlamak

Üretken yapay zekâ teknolojisiyle geleneksel robotlardan çok daha gelişmiş bir müşteri hizmetleri deneyimi sunulabiliyor. Geniş dil modelleri (LLM) tarafından desteklenen üretken yapay zekâ destekli sohbet robotlarıyla yapılan görüşmelerde karşıdakinin bir insan mı yoksa makine mi olduğunu anlamak giderek zorlaşıyor. Bu da fintek alanında müşteri destek süreçlerinin tamamen otomatikleştirilebileceği anlamına geliyor. Üstelik üretken yapay zekâ bunu yaparken müşteri deneyimi (CX) kalitesinden ödün vermeden markanın iletişim tarzını mükemmel bir şekilde taklit edebiliyor.

Kişiselleştirilmiş destek sunmak

Üretken yapay zekâ müşterileri diyaloglarını analiz ederek ihtiyaçları daha kapsamlı ele alıyor ve daha doğru yanıtlar üretiyor. Birden fazla veri tabanına bağlanabilin üretken yapay zekâ, müşterilere daha özelleştirilmiş yanıtlar sunabiliyor. Ayrıca işletmeler konuşmaları marka kimliğine uygun hale getirmek için üretken yapay zekâdan farklı robot kişilikleri talep edebiliyor.

Ek olarak üretken yapay zekâ müşteriler hakkında elde ettiği bilgiler ışığında müşterinin yaşadığı yere ve dil tercihlerine özgü bankacılık politikaları hakkında bilgi sağlayabiliyor. Bu seviyede kişiselleştirilmiş destek, müşteri kaybını önemli ölçüde azaltma potansiyeli vadediyor. 

Müşteri sorgularını daha iyi anlamak

Üretken yapay zekâ, geleneksel sohbet robotlarının aksine müşteri sorgularını çok daha kapsamlı biçimde algılıyor. Bu da onu markayla olan etkileşimin bağlamı ve geçmişini hesaba katarak müşterilerle sorguları hakkında sohbet edebilecek hale getiriyor. Ayrıca geçmiş konuşmaları da gündemine alabilecek olan üretken yapay zekâ, süre gelen problemlerin hızla tespit edilmesi ve çözülmesini sağlayabiliyor.

İnsan temsilcilere yardımcı olmak

Fintek alanında üretken yapay zekâ insan müdahalesi gerektiren zorlu görevlerde bile temsilcilere destek olabiliyor. Üretken yapay zekâ verileri çekmenin ve destek bildirimlerini doldurmanın ötesine geçerek duyarlılık analizine ve konuşma bağlamına dayalı örnek yanıtlar oluşturabiliyor. Böylece insan temsilciler çok daha hızlı bir şekilde doğru ve empati destekli yanıtlar sunabiliyor. 

7/24 destek sağlamak

Üretken yapay zekâ sayesinde müşteriler, hesap ya da işlemleriyle ilgili desteğe 7/24 ulaşabiliyor. Çözümlere bir insanla konuşuyormuş kadar doğal ve hızlı bir biçimde ulaşan müşterilerin memnuniyeti de artıyor. Üretken yapay zekanın günün her saati müşterilerle ilgilenebiliyor olması, destek ekibinin daha acil ve yüksek riskli taleplerle ilgilenmesi için zaman yaratıyor. 

İlgili Postlar

Gomulu-odeme-sistemleri-musteri-sadakatini-nasil-etkiliyor

Gömülü ödeme sistemleri müşteri sadakatini nasıl etkiliyor?

31 Eki 2024

Fintek
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr