İşletmeler ortak banka platformuna neden ihtiyaç duyuyor?

Günümüzde şirketlerin finansal yönetimi giderek karmaşıklaşıyor. Hangi ölçekte olursa olsun hemen her sektördeki işletme ticari faaliyetlerini en iyi biçimde sürdürebilmek için farklı bankalarla çalışmak zorunda kalıyor.

İşletmeler ortak banka platformuna neden ihtiyaç duyuyor?

19 Şub 2024

Günümüzde şirketlerin finansal yönetimi giderek karmaşıklaşıyor. Hangi ölçekte olursa olsun hemen her sektördeki işletme ticari faaliyetlerini en iyi biçimde sürdürebilmek için farklı bankalarla çalışmak zorunda kalıyor. Bu durum finans ekiplerinin çok sayıda banka hesabını aynı anda yönetmesine ve ödemeleri izlemek, finansal raporlar oluşturmak ve para transferi yapmak gibi bir dizi işlemi farklı hesaplara giriş yaparak gerçekleştirmesine neden oluyor. Geleneksel yöntemlerle bu karmaşık süreçleri yönetmek ve takip etmek zaman aldığı gibi ekiplerin verimliliğini de düşürüyor. Bu noktada kurumlar ortak banka platformlarına ihtiyaç duyuyor.

Ortak banka platformları işletmelere neler sağlıyor?

Ortak banka platformları işletmelerin tüm banka hesaplarını tek bir merkezi sistem üzerinden yönetmelerine olanak tanıyor. Bu platformlar finansal süreçleri kolaylaştırmanın yanında verimliliği de artırıyor. 

İşletmeler ne kadar çok sayıda bankayla çalışıyor olursa olsun ortak banka platformlarıyla tüm finansal işlemlerini tek bir arayüzden kolayca yönetme imkânına kavuşuyor. Böylece finans ekipleri zamanlarını verimli bir şekilde kullanarak finansal süreçleri daha etkin bir şekilde yönetebiliyor.

Ortak banka platformları ayrıca işletmelerin finansal verilerini güvende tutmalarına da yardımcı oluyor. Güçlü güvenlik protokolleri ve şifreleme yöntemleriyle donatılmış olan bu platformlar, işletmelerin finansal bilgilerini korumak için etkili bir çözüm sunuyor. Ek olarak kurumların mevcut finansal sistemlerle tamamen uyumlu olmalarına da yardımcı olan ortak banka platformları, kolay entegrasyon gibi avantajlarıyla finansal süreçlerin daha verimli hale gelmesini sağlıyor ve hata riskini en aza indiriyor. 

Geleneksel çözümlerde yüklü miktarda ve çok sayıda transfer işlemini takip etmek çalışanlar için zor ve yorucu bir süreçken ortak banka platformları para transferleriyle müşterileri otomatik olarak eşleştirerek hata ihtimalini ortadan kaldırıyor, finans departmanındaki çalışanlara diğer görevleri için zaman kazandırıyor.

Süreçlere zekâ katan ve kurumları otomasyonun avantajlarıyla buluşturan ortak banka platformları, detaylı görüntüleme ve izleme yetenekleriyle işletmelerin finansal süreçlerini daha etkin bir şekilde yönetmelerine imkân tanıyor. Raporlama işlemlerini son derece pratik bir hale getiren ve tek bir merkezden ilgili banka verileri özelinde kolayca rapor alınmasını sağlayan ortak banka platformları, verimliliği artırarak kurumlara rekabet avantajı kazandırıyor.

İşletmeler ortak banka platformuna neden ihtiyaç duyuyor

PayFlex OBP ile tüm bankalar tek ekranda

İnnova’nın uzman kadrosu tarafından geliştirilen PayFlex OBP (Ortak Banka Platformu) çözümü, işletmelerin tüm banka hesaplarını tek bir ekranda yönetmelerini mümkün kılıyor. Birden çok bankayla çalışan ve hesaplarını yönetmekte zorlanan kurumlar için geliştirilen PayFlex OBP, finansal süreçleri hızlandırmanın yanında gelişmiş raporlama desteğiyle cari akışların kontrol altında tutulmasını sağlıyor. 

Kurum içinde kullanılan CRM ve ERP yazılımlarının yanı sıra çevrim içi mağazalara da entegre edilebilen PayFlex OBP, e-ticaret, muhasebe ve faturalama uygulamalarıyla bütünleşik olarak çalışabiliyor. Pek çok bankacılık işlemini otomasyona bağlayarak süreçlerde insan müdahalesini ve beraberinde hata payını en aza indiren PayFlex OBP gerektiğinde geçmişe dönük detaylı müşteri raporlaması da yapabiliyor. 

IP numarası kısıtlamaları, 256 bit SSL koruma protokolü ve HSM (Hardware Security Module) gibi modern güvenlik önlemleriyle donatılan PayFlex OBP’de tüm veriler şifreli olarak saklanıyor. Bu sayede yöneticiler tarafından erişim izni verilmemiş kimse verilere ulaşamıyor ve görüntüleyemiyor. Böylece güvenlik riskleri de minimuma iniyor.

İnnova’nın geliştirdiği PayFlex OBP, detaylı raporlama özelliğiyle yöneticilere 7/24 kapsamlı bilgiler sunuyor. Otomatik takip özelliği sayesinde de kullanıcı hatalarının önüne geçilmesine yardımcı oluyor.

İlgili Postlar

İşletmeler ortak banka platformuna neden ihtiyaç duyuyor?

İşletmeler ortak banka platformuna neden ihtiyaç duyuyor?

19 Şub 2024

Fintek

İşletmeler faturalarını tek merkezden tahsil ediyor

İşletmeler faturalarını tek merkezden tahsil ediyor

19 Şub 2024

Fintek

İşletmeler anında tüketici kredisiyle satışlarını artırıyor

İşletmeler anında tüketici kredisiyle satışlarını artırıyor

14 Şub 2024

Fintek

2024 yılında izlenmesi gereken 10 ödeme trendi

2024 yılında izlenmesi gereken 10 ödeme trendi

8 Şub 2024

Fintek

Üretken yapay zekâ fintek sektöründe nasıl kullanılabilir

Üretken yapay zekâ fintek sektöründe nasıl kullanılabilir?

5 Şub 2024

Fintek

Alternatif ödeme çözümleri müşterilerin alışveriş deneyimini geliştiriyor

Alternatif ödeme çözümleri müşterilerin alışveriş deneyimini geliştiriyor

19 Ara 2023

Fintek

Blokzincir tabanlı mikro kredilendirme çözümleri

Blokzincir tabanlı mikro kredilendirme çözümleri

16 Kas 2023

Fintek

Fintech çözümlerinin finans sektöründeki yükselişi

Fintech Çözümlerinin Finans Sektöründeki Yükselişi

26 Tem 2023

Fintek

fintek-alaninda-gelecegin-trendleri

Fintek Alanında Geleceğin Trendleri

6 Kas 2018

Fintek

on-odemeli-kartlarin-egitim-sektorundeki-gelecegi

Ön Ödemeli Kartların Eğitim Sektöründeki Geleceği

13 Ara 2018

Fintek

Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr