Kendi yapay zeka sohbet robotunuzu yapabileceğiniz en iyi 5 araç

Doğal dil işleme (NLP) ve yapay zeka teknolojilerinden faydalanarak kullanıcıların mesajlarını anlamayı ve mantıklı yanıtlar vermeyi sağlayan sohbet robotları, günümüzde müşteri deneyimini yeni bir seviyeye taşıyor.

Kendi yapay zeka sohbet robotunuzu yapabileceğiniz en iyi 5 araç

12 Ara 2023

Doğal dil işleme (NLP) ve yapay zeka teknolojilerinden faydalanarak kullanıcıların mesajlarını anlamayı ve mantıklı yanıtlar vermeyi sağlayan sohbet robotları, günümüzde müşteri deneyimini yeni bir seviyeye taşıyor. Başta e-ticaret platformları olmak üzere pek çok işletme, müşteri desteğini otomatikleştirmek için web sitelerinde ve uygulamalarında sohbet robotlarını kullanıyor.

Temelde insan konuşmasını metin ya da ses etkileşimi yoluyla simule etmek ve işlemek için oluşturulan sohbet robotları, müşterilerin sorgularını anlayarak yanıtları otomatikleştirme yeteneği sunuyor. Algoritmalar ve yapay zeka modelleri kullanarak müşterilerle tıpkı bir insan gibi iletişim kuran sohbet robotları, sürece müşteri hizmetleri personelini dahil etmeden pek çok sorunun çözülmesini sağlıyor. Böylelikle çalışanlar daha komplike sorguları yanıtlamak için gereken zamanı kazanıyor.

Sohbet robotu nasıl oluşturulur?

Müşteri hizmetleri süreçlerinde verimlilik artışı sağlaması nedeniyle günümüzde pek çok işletme kendi sohbet robotunu oluşturmaya çalışıyor. İlk bakışta çok fazla teknik bilgi gerektiren zorlu bir süreç gibi gözükse de doğru adımlar izlendiğinde ve doğru araçlar kullanıldığında sohbet robotu oluşturmak kolayca mümkün hale gelebiliyor.

Adım 1: Amacı belirlemek

Sohbet robotu oluştururken amacın kesin çizgilerle belirlenmesi gerekiyor. Böylece sohbet robotunun iş süreçlerine adapte olması ve verimliliği artırması kolaylaşıyor. Bu nedenle sohbet robotunun ne için kullanılacağını tam olarak tanımlamak ve olması gereken özelliklerini seçmek büyük önem taşıyor.

Adım 2: Kullanım alanı

Sohbet robotunun hangi alanlarda kullanılacağına karar vermek de oluşturma aşamasında ihtiyaç duyulan adımlar arasında yer alıyor. Bir web sitesi üzerinde mi yoksa Whatsapp ya da Instagram aracılığıyla mı kullanılacağının önceden belirlenmesi geliştirme aşamasına katkı sağlıyor. 

Adım 3: Sohbet robotu sağlayıcısı seçmek

İhtiyaçlar ve talepler ortaya çıktıktan sonra işletmelerin doğru sohbet robotunu seçmeleri gerekiyor. Sohbet robotu platformları hızlı ve kullanışlı çözümler sundukları için en uygun seçenek olarak öne çıkıyor. 

Adım 4: Tasarım

Seçilen sohbet robotunu tasarımın bir parçası haline getirmek için sohbet robotu düzenleyicileri kullanılıyor. Bazı modern düzenleyicilerle basit sürekle-bırak mekanizması aracılığıyla tasarım kolayca oluşturulabiliyor. 

Adım 5: Test etmek

Tasarım kısmı tamamlandıktan sonra sohbet robotunun doğru biçimde çalışıp çalışmadığını test etmek kritik önem taşıyor. Sohbet robotunun ihtiyaçları ne kadar karşıladığı bu test sürecinde ortaya çıkıyor.

Adım 6: Eğitim

Sohbet robotlarından daha yüksek verim elde etmek isteyen kurumların bu uygulamaları eğitmeleri gerekiyor. İşletme ve faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olan bir sohbet robotu müşterilere daha doğru biçimde destek sunabiliyor. Sohbet robotunu eğitmek ve en yaygın sorunları çözmesini sağlamak için bir NLP motoru kullanılması gerekiyor.  

Adım 7: Geri bildirim toplamak

Oluşturulan sohbet robotu hakkında müşteri geri bildirimlerini toplamak büyük önem taşıyor. Sohbet robotunun ne kadar faydalı olduğunu, geliştirilmesi gereken unsurların bulunup bulunmadığını anlamak için geri bildirimlerden faydalanılıyor.

En iyi sohbet robotu oluşturma platformları

1-Botsonic

Pek çok kurum için sohbet robotu oluşturmak gerektiğinde Botsonic ilk tercih olarak değerlendiriliyor. Herhangi bir kod bilgisine ve derin teknik beceriye sahip olmadan kolayca kullanılabilen Botsonic, OpenAI’ın GPT-4’ünden destek alıyor. İnsan gibi etkileşim kurabilmek için sohbetleri analiz eden bu araç etkileyici bir müşteri deneyimi vadediyor.

2-Chatbase

OpenAI’ın ChatGPT’sinden faydalanan bir diğer sohbet robotu oluşturucusu olan Chatbase sohbet robotu oluşturup iş verileriyle eğitmeyi mümkün kılıyor. Kolayca web sitelerine entegre olabilen Chatbase, kişiselleştirilmiş müşteri deneyimi sunmak için yanıt kalıpları, adlar ve kişilik özellikleri gibi düzenlemelere imkan tanıyor. Yaklaşık 100 dil destekleyen Chatbase her ölçekteki işletmeye hitap ediyor.

3-CustomGPT.ai

Adından da anlaşılacağı üzere OpenAI’ın GPT’si tarafından desteklenen CustomGPT.ai işletmelerin bilgileriyle kolayca eğitilebiliyor. Yerleşik widget veya API’lar aracılığıyla uygulanacağı konumlara dağıtılabilen CustomGPT.ai, sohbet robotlarını müşteri etkilişimini büyük ölçüde geliştirmek için pek çok modern yapay zeka aracıyla donatıyor.

4-ActiveChat

İşletmenin bilgi veritabanından yararlanarak benzersiz müşteri desteği sunmayı amaçlayan ActiveChat gücünü ChatGPT’den alıyor. İşletmelerin üretken modeller üzerinde eğittiği diğer sohbet robotlarının aksine ActiveChat, işletme verilerini kullanarak hataların minimumda tutulduğu yüksek kaliteli metin üretimi sağlıyor. ActiveChat ayrıca Geniş Dil Modeline (LLM) tek bir tıklamayla ince ayar yapabilmeyi de mümkün kılıyor. 

5-AISTA

ChatGPT tarafından desteklenen AISTA kurumların müşteri etkileşimini %67’ye kadar artırmayı hedefliyor. Eğitim verilerini yönetmekten istekleri ön belleğe almaya kadar pek çok konuda kullanıcıya tam kontrol veren AISTA, CMS’e entegre olan soru cevap desteğiyle de öne çıkıyor. Çoğaltılmış depolama, güvenlik ve içerik dağıtım ağı desteği de sunan AISTA işletmelerin müşteri hizmetlerinde verimliliği artırmasını sağlıyor.

İlgili Postlar

Sınır bilişim veri yönetiminde neleri değiştiriyor?

Sınır bilişim veri yönetiminde neleri değiştiriyor?

8 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

İçerik yönetiminde 2024'ün trendleri

İçerik yönetiminde 2024'ün trendleri

5 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Üretken yapay zekâ yazılım geliştirmeyi nasıl etkiliyor?

Üretken yapay zekâ yazılım geliştirmeyi nasıl etkiliyor?

4 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Sanal özel bulut nedir?

Sanal özel bulut nedir?

3 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Yapay zekâ halüsinasyonu nedir?

Yapay zekâ halüsinasyonu nedir?

2 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Sürdürülebilir yapay zekâ için atılması gereken 4 adım

Sürdürülebilir yapay zekâ için atılması gereken 4 adım

1 Nis 2024

Dijital Dönüşüm

Tedarik zinciri sorunları yapay zekâ ile nasıl çözülür?

Tedarik zinciri sorunları yapay zekâ ile nasıl çözülür?

29 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

Yapay zekâ ve makine öğreniminde 2024'ün trendleri

Yapay zekâ ve makine öğreniminde 2024'ün trendleri

28 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

En popüler 10 IoT iş modeli

En popüler 10 IoT iş modeli

28 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

Yavaş Şehir konseptiyle Akıllı Şehirler kurulabilir mi?

Yavaş Şehir konseptiyle Akıllı Şehirler kurulabilir mi?

27 Mar 2024

Dijital Dönüşüm

Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr