En bilinen 10 yapay zekâ uygulaması

en-bilinen-10-yapay-zeka-uygulamasi

22 Eyl 2022

3 dk okuma süresi

İngilizcede AI (Artificial Intelligence) olarak kısaltılan yapay zeka teknolojisi, insanın düşünme biçimini taklit ederek tanımlı görevleri yerine getiren yazılımsal sistemlere verilen isimdir. Yapay zeka, işlemleri hızlandırmayı, hataları azaltmayı ve verimliliği arttırmayı amaçlar. Makine öğrenimi gibi alt dallara da sahip olan yapay zeka sistemleri, elde ettiği verilerle kendini geliştirme ve iyileştirme yeteneğine de sahiptir.

Yapay zeka uygulamaları ne işe yarar?

Yapay zeka uygulamaları en çok sanal asistanlar ile biliniyor olsa da aslında çok geniş bir kapsamda kullanılmaktadır. Eğitim, eğlence, siber güvenlik, ulaşım, finans ve sağlık alanında geliştirilen yapay zeka uygulamaları ile kullanıcıların hayatını kolaylaştıran pek çok servisi hayata geçirmek mümkün hale gelmiştir.

En bilinen 10 yapay zekâ uygulaması

En popüler yapay zeka uygulamalarının başında dört dev platform olan Amazon, Apple, Google ve Microsoft’un sanal asistanları gelmektedir. Aşağıda bu dört popüler sanal asistanı ve en bilinen diğer yapay zeka uygulamalarını görebilirsiniz;

Alexa

Alexa, Amazon’un yapay zeka destekli sanal asistanıdır. Uygulama, Alexa destekli cihazlarla eşleştirildiğinde akıllı ev sistemlerini, tabletleri, giyilebilir cihazları ve TV'leri doğrudan telefondan kontrol etmek için kullanılabilir. Alexa, konuşmayı metne dönüştürerek soruları cevaplayabilir. Ayrıca hatırlatıcılar kurabilir, arama yapabilir, mesaj atabilir, listeler oluşturabilir ve hatta ürün siparişi de verebilir.

Siri

Apple’ın sanal asistanı Siri en popüler ve en yaygın kullanılan yapay zeka uygulamalarından biridir. Siri, sesli komutlar ile arama yapabilir, mesaj gönderebilir, soruları yanıtlayabilir ve akıllı ev sistemleri ile entegre olabilir. Apple platformu kullananların favori uygulamalarından olan Siri, kullanıcıların diline, aramalarına ve yapmış olduğu tercihlere uyum sağlayabilir.

Google Assistant

Google’ın yapay zeka destekli sanal asistanı olan Google Assistant hem mobil cihazlarda hem akıllı ev cihazlarında hem de arabaların bilgisayar sistemlerinde kullanılıyor. Google Assistant, sesli komut algılama dışında çevrimiçi ürün arama, randevu alma ve gerçek zamanlı çeviri gibi özellikler de sunuyor.

Microsoft Cortana

Microsoft tarafından geliştirilen yapay zeka destekli sanal asistan Cortana, soruları yanıtlamak, takvimi yönetmek, not tutmak gibi görevleri yerine getirebiliyor. Cortana, kişiselleştirilmiş öneriler sunmak için doğal dil işleme, Bing arama motoru ve bulunduğu cihazlardaki verilerinden yararlanıyor. Cortana ayrıca kullanıcıların akıllı telefonlarını diğer cihazlarla da senkronize edebiliyor.

Diğer uygulamalar

Popülaritesi giderek artan diğer yapay zeka uygulamaları arasında; eğitim odaklı bir uygulama olan Socratic, kullanıcılarla tıpkı bir insan gibi sohbet edebilen Replika, sözlü sorulara cevap verebilen IBM Watson, İngilizce eğitim uygulaması Elsa Speak, harcama yönetimi uygulaması Fyle ve pek çok farklı işletim sisteminde çalışabilen sanal asistan Databot sayılabilir.

İnnova ve yapay zeka

İnnova’nın geliştirmiş olduğu InnovAI yapay zeka modülleri, henüz meydana gelmemiş sorunların önceden tespiti, cihaz ve müşterilerin davranış desenlerinin saptanması ve büyük verinin analizi sonucu kararlar alınmasını mümkün kılarak şirketlere rekabette avantaj sağlıyor.

Yapay zeka müşteri deneyimi

InnovAI-Cx yapay zeka müşteri deneyimi modülü, sahip olduğu yeteneklerle müşterilerin yaşadığı satın alma deneyimini analiz ederek, tercihleri ve ihtiyaçları doğrultusunda en doğru çözümlerin önerilmesini mümkün kılıyor. Müşteri davranışlarını anlık olarak takip eden InnovAI-Cx yapay zeka modülü, mutluluk skoru ile memnuniyeti ölçerken kişiye özel kampanya ve çapraz satış teklifleri ile de gelirlerin artmasını sağlıyor.

Yapay zeka ağ otomasyonu

İnnova tarafından geliştirilen ağ yönetim sistemi Network 360, üst düzey ağ bilgisine ihtiyaç duymadan kullanılabilen kolay arayüzü ile sunduğu gelişmiş özellikler sayesinde ağ performansını en üst seviyeye çıkarmaya yardımcı oluyor. Network 360 ile bir ağda bulunan yönlendirici, anahtar, erişim noktası ve sunucu gibi tüm cihazlar gerçek zamanlı olarak izlenebiliyor ve yönetilebiliyor.

Yapay zeka ağ tahminleme

InnovAI-PdM yapay zeka tahminleme modülü, kurumdaki cihazların durumunu anlık olarak izleyerek potansiyel sorunlar henüz ortaya çıkmadan engellenebilmesini sağlıyor. Öngörücü bakım olarak bilinen bu teknik sayesinde özellikle üretim operasyonlarında yaşanabilecek kesintiler en aza indirgeniyor ve gelir kaybı yaşanmasının önüne geçiliyor. Bakım ve tamir planlamaları henüz arıza oluşmadan yapılabildiği için verimlilik de artırılmış oluyor.

Yapay zeka müşteri hizmetleri

İnnova’nın kurumlara sunduğu Çağrı Yönetimi ve Yardım Masası hizmetleri içinde yer alan Çağrı ve Süreç Yönetimi, kullanıcılar ya da sistem tarafından oluşturulan taleplerin çözüme ulaşıncaya kadar geçirdiği tüm sürecin hızlı, güvenilir ve ölçülebilir bir şekilde yönetilmesini sağlıyor. Zamandan ve maliyetlerden tasarruf etmeye yardımcı olan bu çözüm, verimliliğin artmasına da katkıda bulunuyor.

İlgili Postlar

high tech eart

Çoklu Algılayıcı Sistemler: Çevresel İzleme ve Yönetim

27 Oca 2025

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr