Dijital iş gücü nedir?

Dijital iş gücü nedir?

25 Eyl 2024

2 dk okuma süresi

Robotik süreç otomasyonu (RPA) sohbet robotları ve dijital asistanlar gibi görev tamamlama kabiliyetine sahip araçlar dijital iş gücü olarak tanımlanıyor. Bu iş gücü bulut bilişim, büyük veri, sosyal medya ve yapay zekâ gibi modern teknolojilerle destekleniyor. RPA çeşitli sistemleri entegre etme ve değişen koşullara uyum sağlama yeteneğiyle geleneksel otomasyondan ayrılırken yapay zekâ desteği bu sistemlerin karar alma kapasitesini ve etkileşimli uygulamaların kalitesini artırıyor. Yapay zekâ dijital iş gücünün verimliliğini yükselterek daha karmaşık ve sofistike çözümler sunulmasını mümkün kılıyor.

Dijital iş gücünün çeşitleri nelerdir?

Dijital iş gücü robotik süreç otomasyonunu merkezine alarak çeşitli teknolojilerle şekilleniyor ve üç ana kategoride değerlendiriliyor. İlk kategori olan “temel süreç otomasyonu”, makrolar, betikler ve iş akışı teknolojileri gibi basit otomasyon araçlarını kapsıyor. Bu araçlar tekrarlayan görevleri otomatikleştirerek iş süreçlerini hızlandırıyor.

İkinci kategori ise “gelişmiş süreç otomasyonu” olarak tanımlanıyor ve yapay zekâ ile doğal dil işlemeyi kullanarak sohbet robotları ve dijital asistanlar gibi daha karmaşık görevleri gerçekleştirebilen teknolojileri içeriyor. Son olarak “bilişsel platformlar” ise bağlamı anlamlandırabilen ve karmaşık anlamları ayrıştırabilen yazılım uygulamalarını ifade ediyor. Bu platformlar işletmelere dijital emeğin en ileri aşaması olarak daha derinlemesine analizler yapabilme kapasitesi sunuyor.

Dijital iş gücü nedir?

Dijital iş gücü nedir ve faydaları nelerdir?

Dijital iş gücü ve RPA bot’ları birçok aynı bileşene ve yeteneğe sahip olsa da iki teknoloji arasındaki temel fark, RPA bot’larının yapabilirliklerinin genellikle tek görevle veya basit süreçlerle sınırlı olmasıyken dijital iş gücü ise birçok görevi yürütebilen ve diğer sistemlerle akıllıca etkileşim kurabilen özerk araçlar olarak değerlendiriliyor.

En yalın haliyle dijital iş gücü, işi otomatik olarak yapan ve işi yapmak için insan etkileşimi gerektirmeyen sistemler olarak tarif ediliyor. Görev odaklı değil, süreç odaklı olan dijital iş gücü birden fazla görev içeren karmaşık iş akışlarını kolayca yönetebiliyor. Dijital iş gücü çok sayıda insan çalışanın uzun sürelerde tamamlayabileceği bir görevi son derece kısa zamanda tamamlayabiliyor.

Örneğin fatura işlemeyi baştan sona ele alan bir dijital iş gücü faturanın satıştan finansa ve tedarike kadar çeşitli departmanlardan geçmesini sağlıyor. Buna karşın geleneksel bir yapıda bu süreç boyunca çok sayıda çalışanın söz konusu faturayı işlemesi gerekiyor.

Dijital iş gücünün değişen koşullara dayalı seçeneklerle karşılaştığında veya bir şeyler ters gittiğinde ya da bazı düzenlemeler yapılması gerektiğinde karar vermesi gerekebiliyor. Yapay zekâ tam da bu noktada devreye giriyor ve dijital iş gücünün aksamaması için karar verme yeteneğini kullanıyor. 

Dijital iş gücünün katkıları kişi ve kurumların daha verimli çalışmasına yardımcı oluyor. Dijital iş gücü sayesinde çalışanlar sıkıcı ve zaman alan görevlerden kurtularak daha zorlu ve yaratıcılık gerektiren işlere odaklanabiliyor. Süreçlerde insan faktörünü ortadan kaldıran dijital iş gücü, bu sayede insana bağlı hataların oluşmasının da önüne geçiyor. 7/24 çalışan dijital iş gücü, mola vermeden görevleri yerine getiriyor. Böylece personel aktif olarak mesaide değilken bile iş süreçlerinde ilerleme kaydediliyor.

Dijital iş gücü nerelerde kullanılıyor?

Dijital iş gücü günümüzün hızla dijitalleşen ekonomisinde hemen her sektörde yer buluyor. Özellikle müşteri hizmetlerinde yaygın olarak kullanılan sohbet robotları aynı zamanda çalışan katılım süreçlerinde de giderek artan bir rol üstleniyor. RPA bot’ları veri toplama ve diğer sistemlerle entegrasyon gibi görevleri üstlenerek nesnelerin interneti (IoT) ve diğer teknolojiler tarafından kullanılan veri depolarını yönetiyor.

Daha güçlü dijital iş gücü, bankacılık, finans, sigortacılık ve sağlık hizmetleri gibi büyük ölçekli, yüksek hacimli sistemlerde etkin bir şekilde yer alıyor. Bu sektörlerde dijital iş gücü süreçlerin verimliliğini artırarak karmaşık operasyonların yönetimini kolaylaştırıyor ve işletmelere rekabet avantajı sağlıyor.

İlgili Postlar

computer_virtualization

Yazılım tanımlı veri merkezi (SDDC) nedir?

4 Eki 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr