Müşteri sadakati yapay zeka ile yeniden tanımlanıyor

Yapay zeka teknolojilerinin yaratıcılık ve üretkenlik süreçlerine entegre edilmesiyle ortaya çıkan üretken yapay zeka, bilgisayar sistemlerinin insan gibi yeni ve özgün içerikler üretebilmesini mümkün kılıyor.

Müşteri sadakati yapay zeka ile yeniden tanımlanıyor

7 Kas 2023

2 dk okuma süresi

Yapay zeka teknolojilerinin yaratıcılık ve üretkenlik süreçlerine entegre edilmesiyle ortaya çıkan üretken yapay zeka, bilgisayar sistemlerinin insan gibi yeni ve özgün içerikler üretebilmesini mümkün kılıyor. Üretken yapay zeka alanında yaşanan ilerlemeler, bu teknolojinin iş süreçlerinin farklı aşamalarında değerlendirilmesini sağlıyor. Pek çok işletme üretken yapay zekayı kullanarak kârlılıklarını artırmakla kalmayıp aynı zamanda tüketicilerin artan beklentilerini karşılamak için yapay zeka merkezli bir müşteri deneyimi (CX) yaratmaya çalışıyor. 

Üretken yapay zekadan yararlanmak

Müşteri deneyimini geliştirmek isteyen işletmelerin üretken yapay zekadan beklentileri yalnızca müşteri etkileşimi ile sınırlı kalmıyor. Pek çok yenilikçi şirket üretken yapay zekayı müşteri temsilcisi yardımı, koçluk ve rehberlik gibi alanlarda da değerlendiriyor. Günümüzün en popüler üretken yapay zeka çözümü olan ChatGPT’nin geliştiricisi OpenAI, bu teknolojiyi yaratıcılığı, üretkenliği ve verimliliği artıracak araçlarla destekliyor. Bu sayede işletmeler, ChatGPT’yi iş süreçlerine dahil edebilme ve üretken yapay zekanın avantajlarından yararlanabilme imkanına kavuşuyor. 

Kurumların müşterilerine kişiselleştirilmiş öneriler sunması, pazarlama alanında büyük önem taşıyor. Sohbet robotları ve üretken yapay zeka çözümleri, kişiselleştirilmiş önerileri başarılı bir şekilde zamanlayabildikleri ve alışveriş deneyimi boyunca otomatik yanıtlar verebildikleri için markaların proaktif müşteri hizmetleri sunmasına olanak tanıyor. Bu sayede markalarla müşteriler arasında bir bağ kurulabiliyor. 

Yapay zeka ve müşteri deneyimi

Günümüzün perakende ortamında müşterilerin çok kanallı alışveriş deneyimine ve müşteri hizmetlerine yönelik beklentileri her geçen gün artıyor. Artık müşteriler markalarla tercih ettikleri kanallar aracılığıyla bağlantı kurarak self servis seçeneklerine erişme esnekliği arıyor. Ayrıca hızlı ve doğru çözümlere minimum çabayla ulaşmak istiyorlar. Bu durum markalar ve perakendecilerin artan operasyonel maliyetler ve gerçek zamanlı güncelleme ihtiyacıyla karşı karşıya kalmasına neden oluyor. Tüm bu zorlukların üstesinden gelmek için yapay zeka teknolojilerinden destek alınıyor. 

Yönetim danışmanlığı şirketi McKinsey’e göre tedarik zinciri operasyonlarında değerlendirilen yapay zeka destekli tahminler sayesinde sipariş hataları yüzde 20 ila 50 arasında azalıyor. Perakendeci ve markaların stok durumuna gerçek zamanlı görünürlük kazandıran bu uygulama sayesinde operasyonel verimlilik artıyor.

Perakendeciler, müşterinin mağaza veya çevrimiçi alışveriş deneyimini optimize etmek için yapay zekadan yararlanıyor. Amerikan perakende şirketi Lowe’s’in mağaza içi robotu olan LoweBot, müşterilerin ihtiyaç duydukları ürünleri kendi dillerinde destek alarak bulmalarını sağlıyor. LoweBot gerçek zamanlı olarak hangi ürünlerin stoklandığını takip edip, fiziksel bir sohbet robotu olarak müşterilere kendi dillerinde yanıt veriyor.

Üretken yapay zeka çözümleri alışveriş yolculuğu boyunca kişiye özel öneri ve otomatik yanıtlar vererek proaktif müşteri hizmetleri sunma açısından kritik önem taşıyor. Örneğin yaklaşan kış dönemi için atkı ya da bere arayan bir müşteriye; en çok satanlar, yeni ürünler, teslimat süreleri ve üretim malzemesi ayrıntıları hakkında bilgi sunulabiliyor. Diyaloğa dayalı yapay zeka, tüketicilere gerçek zamanlı güncellemeler ve kaliteli geri bildirimler sunarak ihtiyaçların karşılanmasında etkin rol oynuyor. 

Müşteri sadakati gelişiyor

Günümüzde işletmeler için müşteri sadakati, yapay zeka ve inovasyonla şekilleniyor. Müşterilerle kurulan derinlemesine etkileşim ve kişiselleştirilmiş deneyimler, işletmelerin müşteri sadakati noktasında fark yaratmasını sağlıyor. Üretken yapay zeka, kişiselleştirilmiş ürün ve öneriler, öngörücü analizler ve otomatik geri bildirim gibi imkanlar sunarak müşteri deneyimini bir üst noktaya taşıyor. İşletmelerin daha güçlü ve sürdürülebilir müşteri ilişkileri kurmasını sağlayan üretken yapay zeka çözümleri, müşterileri temas kurdukları her noktada destekleyerek beklentilerinin tamamen karşılanmasını sağlıyor. Böylece gelişen müşteri deneyimi müşteri sadakatine de olumlu yansıyor.

İlgili Postlar

Kuantum bilgisayarları ve siber güvenlik: Geleceğin güvenlik çözümleri

Kuantum bilgisayarları ve siber güvenlik: Geleceğin güvenlik çözümleri

13 Eyl 2024

Dijital Dönüşüm
Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr