Geçmişte küçük ve orta ölçekli işletmelerin büyük firmalarla rekabet etmesi neredeyse mümkün değildi.
13 Eyl 2023
3 dk okuma süresi
Geçmişte küçük ve orta ölçekli işletmelerin büyük firmalarla rekabet etmesi neredeyse mümkün değildi. Dijitalleşme ve beraberinde yapay zeka gibi teknolojiler sayesinde, küçük işletmeler bile dev firmalarla aynı platformda bulunup rekabet etme fırsatı yakalıyor. Üstelik bunu büyük miktarlarda sermaye ve iş gücüne ihtiyaç duymadan yapabiliyor.
Günümüzde yapay zeka araçları, KOBİ’lere gelişmiş ve yenilikçi çözümler üretebilmeleri için fırsat yaratıyor. 2022’de OpenAI firması tarafından piyasaya sürülen ChatGPT, pek çok KOBİ’nin iş süreçlerinde zamandan ve paradan tasarruf etmesine yardımcı oluyor. Peki işletmeler operasyonlarında ChatGPT’den hangi noktalarda yararlanabilir?
Pazarlama uzmanlarına göre geniş bir takipçi ya da müşteri kitlesi oluşturmanın en iyi yollarından biri içerik oluşturmaktan geçiyor. Çoğu sektörde sosyal medyada veya markanın blog sayfalarında haftada birkaç kez içerik paylaşmak standart hale gelse de, bu içerikleri hazırlamak genellikle çalışanların uzun vakitlerini alıyor. Ne yazık ki içerik oluşturmaya harcanan zaman, diğer kritik işlere harcanacak vaktin önemli ölçüde azalmasına yol açıyor.
ChatGPT, KOBİ’lerin blog gönderileri ve sosyal medya gönderileri gibi içerikleri oluşturmaları için gereken süreyi önemli ölçüde azaltma potansiyeli vadediyor. Bu noktada ChatGPT’nin bilgileri belli bir eğitim verisinden aldığının unutulmaması gerekiyor. Dolayısıyla ChatGPT’den yararlanan diğer işletmelerin de benzer içerikler oluşturma ihtimali bulunuyor. Bu nedenle oluşturulan içeriklere markaların kendi yorumlarını katması kritik önem taşıyor. Yine de ChatGPT, beyin fırtınası yapmak ve taslak oluşturmak için harcanan zamanı önemli ölçüde azaltıyor.
Küçük işletmelerin özelleştirilmiş müşteri hizmetleri sunma yetenekleri, sahip oldukları en önemli avantajlarların başında geliyor. Günümüzde girişimciler, müşteri sorularını yanıtlamak için müşteri hizmetleri temsilcilerinden oluşan ekipler tutmak yerine, bu iş yükünün çoğunu yapay zekaya devredebiliyor.
İnsandan ayırt edilmesi çok güç metinler oluşturma yeteneğiyle öne çıkan ChatGPT, sosyal medyada ya da mesaj kutusuna bırakılan soruları yanıtlamak, müşterilerin ihtiyaçlarına göre ürün ya da hizmet bilgisi paylaşmak gibi noktalarda işletmelere yardımcı olabiliyor.
Biraz kodlama gerektirse de pek çok işletme sahibi ChatGPT'yi bir miktar teknik bilgiyle web sitelerine veya sosyal medya akışlarına dahil edebiliyor. Bu işlem için bir yazılımcıyla anlaşmak gerekse bile ortaya çıkacak maliyet, tam bir müşteri hizmetleri ekibini işe almaktan çok daha uygun oluyor.
Geçmişte KOBİ’ler belirli bir çoğrafi alanda hizmet veriyorken günümüzde internet ve dijital teknolojiler sayesinde uluslararası pazarda faaliyet gösterebiliyor. Bu noktada özellikle küçük işletmelerin karşılaştığı en büyük zorluk dil engeli oluyor.
Çevrimiçi kullanılabilen pek çok çeviri aracı bulunsa da bunların çoğu anlaşılması zor çeviriler üretiyor. ChatGPT ise ortalamanın üzerinde çeviriler üretebiliyor ve hatta bunları, belirli stillere göre (resmi, argo veya yerel lehçeler vb.) yazabiliyor. ChatGPT sayesinde küçük işletmeler, birkaç dakikada yerel dilde ürün ya da hizmet tanıtım metinleri ve talimat kılavuzları oluşturabiliyor.
Özellikle KOBİ’ler için yatırımcıları çekmek, işi büyütecek sermayeyi oluşturmak için kritik önem taşıyor. Bu nedenle girişimciler, işlerini tanıtmalarına yardımcı olacak sunumlar ve pazarlama içerikleri oluşturmak için ChatGPT'den yararlanıyor. ChatGPT sayesinde işletmeler, müşterilerin ya da yatırımcıların ilgisini çekecek materyaller oluşturabiliyor.
Artan maliyetlerden dolayı girişimciler iş akışının pek çok noktasında (satış görevlisi, muhasebe, sosyal medya yöneticisi vb.) aktif olarak görev almak zorunda kalıyor. Özellikle teknik problemlerle karşılaşıldığında girişimciler, BT uzmanları ya da ekipleri olmadığı için çözüm sürecini kendileri yönetmek zorunda kalıyor. Çünkü BT desteği, küçük işletmeler için önemli bir maliyet yaratabiliyor. ChatGPT, sürecin hızla ve daha az maliyetle çözülmesi için girişimcinin kişisel teknik destek sohbet robotu olarak hizmet verebiliyor.
Ürün ve hizmetleri iyileştirmek ve geliştirmek için müşteri geri bildirimleri kritik değer taşıyor. KOBİ’ler, çeşitli kaynaklardan gelen müşteri geri bildirimlerini hızlı ve verimli bir şekilde analiz etmek için ChatGPT’den yararlanıyor. Böylece işletmeler, ürün ve hizmet kalitesini müşteri önerileri ışığında güncelleme ve beraberinde satışlarını artırma fırsatı yakalıyor.
Şimdiden yapay zekayı iş modeline uygulayan KOBİ’lerin, önümüzdeki birkaç yıl içinde önemli bir avantaja sahip olacağı öngörülüyor. Günümüzde birçok büyük şirket zaten yapay zeka teknolojisine sahip, ancak KOBİ’ler bu noktada geride kalıyor. ChatGPT başta olmak üzere yapay zeka teknolojilerini erken benimseyen girişimciler, erken ivme kazanma ve rekabet koşullarına daha kolay uyum sağlama imkanı elde ediyor.
İlgili Postlar
Bulut maliyet yönetimi nedir?
31 Eki 2024
Dijital DönüşümYapay zeka şeffaflığı nedir?
28 Eki 2024
Dijital DönüşümStratejik inovasyon nedir?
25 Eki 2024
Dijital Dönüşüm