Geniş dil modelleri iş zekasını nasıl etkiliyor?

Üretken yapay zeka alanında kullanılan geniş dil modelleri (LLM), metinleri anlamak ve bu metinlerden yararlanarak doğal dilde yazılı içerikler üretmek için geliştiriliyor.

Geniş dil modelleri iş zekasını nasıl etkiliyor?

9 Kas 2023

1 dk okuma süresi

Üretken yapay zeka alanında kullanılan geniş dil modelleri (LLM), metinleri anlamak ve bu metinlerden yararlanarak doğal dilde yazılı içerikler üretmek için geliştiriliyor. Büyük miktarda metin verisiyle eğitilen geniş dil modelleri; otomatik metin çevirisi, metin sınıflandırma, metin oluşturma, soru-cevap sistemleri ve daha birçok uygulama alanında değerlendiriliyor. 

Büyük ölçekli yapay zeka ağları olarak ifade edilen geniş dil modellerinin karmaşık bir çalışma prensibi bulunuyor. Eğitim verileri sayesinde dilin yapısını, kelime ilişkilerini ve anlamlarını anlama yeteneği elde ediyorlar. Kelimelerden anlamlı cümleler üretmeyi öğrenen geniş dil modelleri, elde ettiği bilgileri dil bilgisi kurallarıyla birleştirebiliyor. Doğal Dil İşleme (NLP) gibi çözümlerle bir arada kullanılan geniş dil modelleri neredeyse insan üretiminden farksız metinler oluşturabiliyor.

İş zekası için LLM

Günümüzde geniş dil modelinin kullanıldığı en popüler üretken yapay zeka çözümü olan ChatGPT’nin başarısı, kurumları iş zekasında bu teknolojileri değerlendirmeye teşvik ediyor. Şirketler özellikle kendi özel verileriyle eğittiklerinde iş geliştirme, müşteri katılımı ve operasyonel verimlilik için çok sayıda fırsatın önünü açan geniş dil modellerinin potansiyelini giderek daha fazla fark ediyor.

ChatGPT’nin ardında yatan teknoloji olan GPT-4 gibi geniş dil modelleri, eğitildikleri noktaya kadar genelleştirilmiş bir dil ve bilgi anlayışı sunuyor. Bu her ne kadar etkileyici bir yetenek olsa da işletmelerin bu modelleri kendi benzersiz verileriyle eğitmesi daha spesifik çözümlerin önünü açıyor. Kurumlar bu sayede sektöre özgü terminolojiye hakim olan son derece özelleştirilmiş bir yapay zeka çözümüne kavuşuyor.

İşletmeler e-postalardan raporlara, müşteri geri bildirimlerinden çağrı merkezi transkriptlerine kadar her gün çok büyük miktarda metin tabanlı veri topluyor. Bu son derece değerli veriler genellikle kişi ve kurumların iş gücü sınırlamaları nedeniyle yeterince kullanılamıyor. Geniş dil modelleri bu veriler üzerinde eğitildiğinde işletmelere önemli içgörüler sağlıyor ve karar alma süreçlerini iyileştiriyor.

İş süreçlerinde LLM’nin kullanım örnekleri

7/24 müşteri hizmetleri

İşletmeler, geniş dil modelini müşteri etkileşimi verileri üzerine eğittikleri takdirde kişiselleştirilmiş müşteri hizmetleri sağlayabiliyor. Böylelikle geniş dil modeli ile kullanıcıların şikayetleri çözülüyor, soruları yanıtlanıyor ve daha fazla ürün satışı için tavsiyeler verilebiliyor. Üstelik tüm bunlar 7/24 yapılarak müşteri memnuniyeti artırılabiliyor.

Geliştirilmiş karar verme

Geniş dil modelleri değerli bilgiler sağlamak için çok sayıda raporu, pazar araştırmasını ve ilgili diğer verileri sentezleyebiliyor. Örneğin, pazar eğilimlerini tahmin ederek risk faktörlerini belirleyebiliyor ve stratejik kararlar için önerilerde bulunabiliyor. Geniş dil modelleri, içgörüler sağlayarak yöneticilerin veriye dayalı karar almasına destek oluyor.

Daha etkin bilgi yönetimi

Büyük işletmeler sıklıkla önemli bilgilerin çeşitli belgelere ve sistemlere dağılmış olması nedeniyle bilgi yönetimi konusunda zorluk yaşıyor. Söz konusu verilerle eğitilmiş bir geniş dil modeli, çalışanların sorularını yanıtlama, prosedürler hakkında bilgi sağlama ve proje gelişimine rehberlik etme imkanı sağlıyor. Böylelikle geniş dil modeli işletme için güçlü bir bilgi tabanı görevi görüyor.

Kolaylaştırılmış operasyonlar

İnsan kaynaklarından satın almaya kadar hemen her departman büyük miktarda metin tabanlı veri üretiyor ve işliyor. Bu veriler üzerinde eğitim almış bir geniş dil modeli, özgeçmişleri incelemek, satın alma siparişlerini yönetmek ve hatta yaygın insan kaynakları sorgularına yanıt taslakları hazırlamak gibi birçok rutin görevi otomatikleştirebiliyor.

Kişiye özel pazarlama ve satış

İşletmeler geniş dil modelini satış ve pazarlama verileri üzerinde eğittiğinde kişiselleştirilmiş müşteri iletişimi sunma fırsatı yakalayabiliyor. Geçmiş alışverişlere veya incelenen ürünlere dayalı yeni teklifler sunmak ya da gelecekteki alışveriş eğilimlerini tahmin etmek gibi uygulamalar da mümkün hale geliyor. Geniş dil modeli sayesinde işletmeler hem müşterileri sayılarını hem de satışlarını artırıyor.

İlgili Postlar

Duygusal zekâ ve yapay zekâ: İnsan-makine etkileşiminin geleceği

Duygusal zekâ ve yapay zekâ: İnsan-makine etkileşiminin geleceği

19 Tem 2024

Dijital Dönüşüm
Nanoteknoloji ile akıllı ilaç dağıtım sistemleri: Tıpta devrim

Nanoteknoloji ile akıllı ilaç dağıtım sistemleri: Tıpta devrim

Uzay madenciliği: Gezegenlerarası kaynak yönetiminin geleceği

Uzay madenciliği: Gezegenlerarası kaynak yönetiminin geleceği

Kişiselleştirilmiş deneyimlerin gücü: Sadakat programları

Kişiselleştirilmiş deneyimlerin gücü: Sadakat programları

Bulut ölçeklenebilirliği işletmelere hangi faydaları sağlıyor?

Bulut ölçeklenebilirliği işletmelere hangi faydaları sağlıyor?

4 adımda dijital dönüşüm stratejisi oluşturmak

4 adımda dijital dönüşüm stratejisi oluşturmak

Hidrojen yakıt hücreleri: Sürdürülebilir geleceğe doğru büyük adım

Hidrojen yakıt hücreleri: Sürdürülebilir geleceğe doğru büyük adım

Gezegen sağlığı için çevre izleme teknolojileri: Sürdürülebilir bir dünya

Gezegen sağlığı için çevre izleme teknolojileri: Sürdürülebilir bir dünya

Şirketler için en iyi 5 çalışan sağlığı platformu

Şirketler için en iyi 5 çalışan sağlığı platformu

Yapay zekâ film endüstrisini nasıl şekillendirecek?

Yapay zekâ film endüstrisini nasıl şekillendirecek?

Başarı Hikayeleri
Teknik Destek ‍
444 5INV
444 5 468 ‍
info@innova.com.tr